DICTUS Opublikowano 13 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2011 Witam Przymierzam się do zakupu KTM 990 SMT, przeczytałem już tak wiele artykułów prasowych jak również w necie ale najważniejsze są opinie posiadaczy = użytkowników. PROSZĘ O INFO W ZAKRESIE: -zużycie paliwa??? -serwis w Warszawie??? -koszty eksploatacyjne, przeglądy, materiały eksploatacyjne ect??? -częstotliwość regulacji zaworów + koszt??? -przydatność w zakresie dalekich wypraw??? Reasumując proszę o info praktyczne w zakresie wady i zalety. Nie jeździłem jeszcze na tej maszynie ale nie ukrywam, że mnie bardzo "kręci" :-) Moja Pani jest za zmianą DL650 na BMW GS1200 ja jednak chciałbym poszaleć...:-) Z góry dziękuję za opinie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BMWolf Opublikowano 13 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2011 (edytowane) ... :biggrin: podłączam się do tej prośby :eek: ... zaznaczam że opinie porównujące ten prawdziwie wyprawowy sprzęt do BMW1200GS lub innych GS z wałem mnie nie interesują :banghead: .... Edytowane 13 Stycznia 2011 przez BMWolf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szramer Opublikowano 15 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2011 niestety na zadne z zadanych pytan niemoge odpowiedziec bo ciezko na pol godzinnym tescie w miejskiej dzungli to stwierdzic , ale wiem ze napewno bardziej mnie urzekl nizeli rc8 , jedynie za miekkie mial tylne zawieszenie do kretych szybkich dziurawych winkli ( sprezyna 9.75 pod moja wage pewnie by zalatwila sprawe), chyba jedyny ktm ktory bym kupil bo jednak 690 troszke brakuje ..... Cytuj WERA#111 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bandzior Opublikowano 13 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2011 Choc nie udziele Ci odpowiedzi, dodam tylko, ze to najbardziej wygodny i przydatny na codzien ktm ktorym jezdzilem. Urzekl mnie i bardzo prawdopodobne, ze po powrocie do Europy dokladniej przetestuje jego walory. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tmsa Opublikowano 18 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2011 Odswierze, temat pytania jak w pierwszym poście, może są jacyś uzytkownicy SMT na forum? Cytuj DUCATI nie są takie złe :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 19 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2012 chyba jednak zbyt nowy i za mało popularny sprzęt w naszym kraju. Szukam czegoś z jajami do dalszej jazdy. dwa motocykle ktore wysunęły się na prowadzenie to wlasnie SMT i multi 1200 ale cena tego drugiego dyskwalifikuje. Może w ostatnim czasie ktoś pojezdził na smt? jak wyglada sprawa przelotów autostradami, jak to sie ma w winklach ciasnych wolnych i długich szybkich? czy silnik daje rade w dwie osoby z bagażem. jak ochrona przed wiatrem itd. dzieki za wszystkie opinie Cytuj MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 3 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2012 robilem na smt pierwsze 2 tys km to moge coś tam napisać. jedyna modyfikacja jaka wprowadzilem to zmiana szyby na wyższą bo ori nie daje rady od ok130km/h Ochrona przed wiatermjesli ktoś zakłada poruszanie się predkościami do ok 150-160 km/h to jest całkiem dobrze, pod warunkiem zmiany szyby. warto też zainwestowac w handbary. komfort jazdy zacznie się poprawia. Prowadzeniewszystko to co napisano w gazetach jest prawdą. awieszenia WP robią wspaniałą robote. sprzet prowadzi się bardzo precyzyjnie i przewidywalnie pozostając na prawdę komfortowym. nierówne drogi czy lekkie wyboje nie robią na nim żadnego wrażenia. Jesli planujemy wykorzystać jego pełne możliwości ktore pozwalają spokojnie zejść na kolano, warto troszkę zmienić ustawienia w kierunku twardszych. Ogólnie wielki plus Pozycja za sterami Jak to ma turysyka przez duże "S" przystało pozycja jest wygodna, w miarę neutralna ale zawsze "ready to race" kanapa mogła by być troszkę bardziej komfortowa ale zrobienie ok 800 -1000 km jest możliwe i nie rujnuje doszczętnie naszego organizmu. Widoczność kokpitu jest odpowiednia, kolorystyka nie męczy oczu. brakuje mozliwości zmiany funkcji z kierownicy i wskaźnika paliwa. jest tylko kontrolka a wielkość rezerwy wystarcza na ok 50km. Spalanie jest na rozsądnym poziomie i spoko można zamknąć się w ok 6,5 litra. Genrlnie polecam maszyne bo daje bardzo dużo radości z jazdy. zrobię jakąs dalszą trase to dam nać jak z kuframi itd. Cytuj MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tobik Opublikowano 16 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2012 Kumpel właśnie zakupił 990 Adventure. Co prawda przejechałem się tylko 2-3 km, ale już mogę powiedzieć że prowadzi się rewelacyjnie! Poczułem się jakbym siedział i jeździł na tym moto już parę lat :) Hamulce super, trochę przód nurkuje ale w normie i myślę ,że też można sporo wyregulować. W ogóle to motocykl bardzo adaptowalny, wiele rzeczy można ustawić pod siebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 15 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2012 adv i smt to poza silnikiem dwa rozne motocykle. zrobilem w czerwcu 5 dniowa trase po alpach min grossglockner i potwierdzam tylko to co powiedziałem. maszyna ready to race w kazdej sytuacji. prowadzenie to bajka. utrzymanie predkosci 160 - 180 na autostradzie nie stanowi wiekszego problemu. fakt spalanie skacze do 8 litrow ale pozycja spokojnie mozliwa. kufry tez mu jakos nie przeszkadzaja. generalnie jak by mu dodac ze 20 koni to byl by to idealny motocykl. aha nie zapominajmy ze to radykalna v ka ktm czyli jak komus przeszkadza szarpanie łańcuchem ponizej 3000rpm czy wibracje oraz nieposkromiona reakcja na gaz to nie szuka tego motocykla. to nie fazer 600 heheheh Cytuj MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hanibal1970 Opublikowano 15 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2012 (edytowane) Witam ja posiadam kata 990 adventure roczek kupiłem nówkę w końcu się udało jestem bardzo zadowolony mówią nerwowy motocykl ale jest super nie muszę pić kawy adrenalina sama wzrasta z karzdym odkręceniem manetki a co z tą kawą byłem kiedyś w sklepie moto-akcesoria wpada gościu i krzyczy gdzie ta kawa obiecana w reklamie sprzedawca kieruje krzykacza do ekspresu a on bo kto jezdzi BMW GS to pije sporo kawy morał dla mnie ten motocykl czyli BMW GS to dzitkowóz silnik tam nie żyje ktoś mówiił że to gejowóz.Pozdrawiam wszystkich KTM-owców Edytowane 15 Lipca 2012 przez hanibal1970 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_bollo_ Opublikowano 4 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2014 SMT jako następca tigera 1050?Co o tym sądzicie? Szukam czegoś ostrzejszego od Tigera, nadal nadającego się na wypady, a przy tym nie rujnującego kieszeni. Rozważam Tigera Sport, MTS 1200 i 990 SMT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Macjek Opublikowano 13 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2014 Mam tigera i latam z kumplem na smt. Kat jest wyraźnie lżejszy i ma bardziej aktywna pozycje. Silnik nie kręci się tak fajnie jak w angolu ale ma łupniecie. Pali 8 tam gdzie tiger 6, to samo tempo. Nie dopłacilbym połowy wartości tigera żeby mieć smt ale jest to motocykl bardzo bliski ideału. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_bollo_ Opublikowano 14 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2014 Dzięki za odp - bardzo pomogłeś, bo masz bezpośrednie porównanie.Ogólnie już kilka pomysłów miałem na zastąpienie Tigera, ale wychodzi na to, że albo kupię nowszą sztukę, albo multistradę (jak tylko zdołam się na niej przelecieć). Ogólnie na czym sie nie przejadę, to mnie rozczarowuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wujek496 Opublikowano 17 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2015 Nie będę zakładał nowego tematu.Interesuje mnie serwis smt 990, jak wygląda jego awaryjność, a może jest bezawaryjny? części czy są drogie i czy są dostępne, i czy mechanicy nie boja się tej maszyny?Ogólnie poprosiłbym wszystkie " + " i " - " Z góry dziękuję. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fat Opublikowano 18 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2015 Motocykl jak każdy inny, pod względem technicznym nie ma z nim żadnej specjalnej filozofii, nie jest nadmiernie awaryjny, szczególnie skomplikowany dla mechanika itp. Silnik w SM/SMT/SMR to rozwinięcie konstrukcji znanej z KTM Adventure (LC8), a jak wiadomo te sprzęty robią grube przebiegi po całym świecie. Problemy, jakie mogą dotknąć ten silnik, to standardowe przypadłości znane dla silnika LC8 - cieknąca pompa wody, cieknący wysprzęglik itp. Są to oczywiście rzeczy, które mogą wystąpić, a nie muszą. Części eksploatacyjne dostępne bez problemu w normalnych cenach, z częściami używanymi większych kłopotów też nie ma (sprawdź Allegro). Części oryginalne możesz sprawdzić tu http://ktmsklep.pl/ lub u dowolnego dilera KTM (dostępne albo od ręki, albo w 4 dni robocze). Ja u siebie mam dość niski przebieg (ok. 17 tys. km), ale nie dzieje się na razie nic złego. Cytuj https://www.instagram.com/fat_fabio/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.