Skocz do zawartości

Yamaha fzs 1000 fazer 2005rok regulacja zaworow


Rekomendowane odpowiedzi

Witam na wiosne chcialbym sobie samemu przeprowadzic regualcje zaworow w moim fazerze. Mam kilka pytan. Bede to robic pierwszy raz( regualcja plytkowa). Ogolnie znam sie na mechanice bardzo dobrze robie sobie wszystko sam lecz takiej regulacji nie robilem. Robilem glowice, male remonty 4t 2t ale nigdy nie robilem zaworow na plytkach nie mialem takiej potrzeby a kiedys musi byc ten pierwszy raz. Zaplecze z narzedzmi mam dosc dobre serwisowke do tego modelu tez posiadam. Wiec prosze was teraz o jakies porady co i jak jak zmierzyc co pozapisywac i jak to obliczyzc jaka dac plytke itd

1.Jaka jest srednica plytek?

2.Plytki sa pod szklankami?

prosze o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Por favor... ściągnij sobie serwisówkę, tam wszystko jest! Rozdział 3-5...

Poza tym średnicy nikt ci nie będzie podawał - masz użyć płytek do Fazera 1000 i tyle... Ja tam w tej konkretnej sprawie bym nie szedł w zamienniki...

Edytowane przez Buber

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robisz normalnie, najpierw pomiar obecnych luzow, potem sciagasz walki ustawiajac je na punkty ustawienia rozrzadu i odkrecajac suby trzymajace pokrywki walkow na kilka etapow ( stopniowe luzowanie napiecia sprezyn zaworowych ).

Zdejmujesz szklanki z zaworow i mierzysz kazda plytke, po czym musisz je tak dobrac zeby uzyskac wlasciwe luzy na jak najwiekszej ilosci zaworow.

Brakujace plytki na wlasciwe grubosci dokupujesz.

skladajac pamietasz ze podpory walkow trzeba zalac olejem a same czopy smarujesz smarem litowym, skrecasz walki momentem z serwisowki ( nie jest za duzy , wiec trzeba uwazac z przykrecaniem i robic to rowniez etapami bo bedziesz uginal sprezyny zaworow ).

Trzeba by sprawdzic w serwisowce czy srub pokrywek nie trzeba wymienic - w Suzuki trzeba.

 

Potem ustawienie rozrzadu, sprawdzenie na sucho kilka razy przekrecajac silnikiem czy wszystko sie zgadza, a potem odpaal.

Uszczelka pokrywy zaworow jest pewnie wielokrotnego uzytku, trzeba tylko sprawdzic gdzie sie daje szczeliwo a gdzie nie.

Jesli masz klopot ze zrozumieniem czegos to daj strone z serwisowki na serwer obrazkowy i link do niej tutaj, to ci przetlumacze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

srednice chcialbym wiedziec dlatego aby kupic caly zestaw plytek z allegro i nie kupowac pojedynczo tylko miec na przyszlosc. Kolejnosc calej operacji rozumeim tylko chodzi mi o to czy jak mam za duzy luz to o ile musze dac grubsza plytke niz ta co jest akurat uzyta aby luz byl odpowiedni. Slyszalem ze to sie jakos zapisuje i odejmuje czy dodaje jaka plytke zalozyc aby uzyskac odpowiedni luz zaworowy. Jak zauwazylem w serwisowce aby scaignac rozrzad trzeba odkrecic kola zebate z walkow.

Edytowane przez pieciu7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...