Skocz do zawartości

remont yz426


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam zamiar zrobić delikatny remont moje yz 426. Ogólnie wszystko jest ok ale jeżdżę już 3 sezon bez zaglądania do silnika ( z wyjątkiem regulacji). Myślałem o wymianie tłoka ,korby, zaworów i łańcucha rozrządu. Co jeszcze by tam pasowało wymienic? Jakich producentów użycz cześci żeby był spokuj na jakiś czas.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam używać części najlepszych producentów, nie ma sensu oszczędzać na tym.

Posprawdzaj jak wyglądają zawory, prowadnice, wałek rozrządu, tłok nowy najlepiej tak jak piszesz, łożyska w silniku. Ogólnie posprawdzaj wszystko co ulega zużyciu i najlepiej wymienić na nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wossner, prox, wiseco, did, etc :D

 

unikać namury, tkrj, bezfirmowe ,,made in japan''

 

 

 

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam zamiar zrobić delikatny remont moje yz 426. Ogólnie wszystko jest ok ale jeżdżę już 3 sezon bez zaglądania do silnika ( z wyjątkiem regulacji). Myślałem o wymianie tłoka ,korby, zaworów i łańcucha rozrządu. Co jeszcze by tam pasowało wymienic? Jakich producentów użycz cześci żeby był spokój na jakiś czas.

 

pzdr

 

Jeśli chcesz mieć spokój przez jakiś czas to tylko oryginalne części yamahy. Ceny części wypadają jak zamienniki albo i nawet taniej. Ja za tłok, cyl. , kompletny wał, łańcuch rozrządu ze ślizgami i trybami 3 biegu zapłaciłem 3200 pln wszystko ory z yamahy. Tłok, wał i łańcuch rozrządu wyszedł mnie taniej o ponad 200 jak miał bym brać zamienniki

 

A co do części to pewnie po takim przebiegu cylinder może być ładnie ztyrany , do tego wszelkie łozyska bym posprawdzał w silniku i zawieszeniu, olej i uszczelniacze w przednim zawieszeniu. Ja jeszcze do tego ogolnie rozebrał bym całe moto i dokładnie posprawdzał, poczyścił nasmarował i złożył

 

No i unikaj wszelkich wyrobów OMP, uszczelka pod głowica wytrzymała 3 mth a uszczelniacze zaworowe nie to że puszczały, poprostu lały po 1 mth

Edytowane przez bananek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie rok temu robiłem generalny remont cipozety - mówię tak pieszczotliwie, bo dużo nerwów mnie ona kosztowała nie mówiąc już o kasie. Postaram się opisać co zrobiłem w silniku:

- tłok wiseco - ludzie piszą, że bierze olej na tym tłoku ale to g prawda, kwestia odpowiedniego doboru rozmiaru i prawidłowego montażu pierścieni.

- cylinder oryginalny z yamahy 1300zł

- uszczelka pod głowicę - kup oryginalną, ponieważ te z allegro to kupa g i puszcza, niepotrzebie narobisz sobie podwójnej roboty, resztęmożesz założyć z allegro, tyle, że uważaj na oring pod cylindrem, bo jest za cienki i wklej go na sylikon, bądź dobierz grubszy

- reparaturka pompy wody - ważna sprawa w takim motocyklu

- wszystkie łożyska w skrzyni i na wale łącznie z wałkiem wyrównoważającym - nie oszczędzaj na łożyskach a na pewno wymień na wale i na wałku wyrównoważającym!

- łańcuch rozrządu DID

- planowanie głowicy, wymiana uszczelnień zaworów, dogładzanie gniazd

- korba Vesrah

 

Skrzyni, wodzików nie ruszałem, lekko zatoczyłem kosz sprzęgłowy poniważ tłukł o pokrywę - standard w każdej 426. Sprawdź koniecznie cały układ smarowania, zadbaj żeby był czysty, rozłóż pompę oleju i oceń jej stan, czy nie ma wżerów przytarć, rys.

 

Nie chcę być złośliwy, ale słyszałem w serwisie yamahy, że najlepszą rzeczą jaką można zrobić z 426 to sprzedać :bigrazz:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- tłok wiseco - ludzie piszą, że bierze olej na tym tłoku ale to g prawda, kwestia odpowiedniego doboru rozmiaru i prawidłowego montażu pierścieni

wiseco ma tylko rozmiary nominalne, ja Ci polecam albo oryginalny tłok albo proxa

 

- uszczelka pod głowicę - kup oryginalną, ponieważ te z allegro to kupa g i puszcza, niepotrzebie narobisz sobie podwójnej roboty, resztęmożesz założyć z allegro, tyle, że uważaj na oring pod cylindrem, bo jest za cienki i wklej go na sylikon, bądź dobierz grubszy

Jeśli mówisz o oringu na kanale wodny to przy oryginalnym oringu i uszczelce pod cylindrem oraz dobrej tulejce sylikon jest zbędny

- łańcuch rozrządu DID

fabrycznie zakuty did w yz250f rozpiął mi się, naszczęście nie uszkodził nic prócz jednej prowadnicy. Oryginał yamahy 70 mth i jeszcze trzyma wymiar, ale i tak bedzie do wymiany razem z tłokiem. Słyszałem też że łańcuchy proxa są dobre, ale jeszcze nie uzywalem ich

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...