Skocz do zawartości

Lowside, highside.


TomaszCA
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

http://www.motodig.pl/newsshow/588/wywrotk...ie-ratowac.html

 

Żużlowcy biorą zakręt w lewo z kierownicą skierowaną w prawo i tylnym kołem w uślizgu.

Wiem oczywiście, że robią to na pełnym gazie a nie z wciśniętym hamulcem, jednak mam pytanie.

Czy tylne koło zblokowane w zakręcie = 100% gleba?

Czy komuś z Was udało się (świadomie, a nie jakimś niezrozumiałym przypadkiem) wyjść z takiej sytuacji?

Mi się raz udało. Katamaran przede mną zaczął nagle hamować przed światłami (a myślałem że przejadę za nim na "późnym żółtym"), więc ja też - wszystkim czym się dało. Miałem przez chwilę uślizg zarówno tyłu jak i przodu i w sumie nie wiem dlaczego nie pocałowałem matki ziemi.

A chciałbym zrozumieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim do hamowania we współczesnych motocyklach słuzy przedni hamulec. Tylnego nie zdaza mi się w ogóle dotykać, więc i nie było okazji zablokować koła. Natomiast wchodzenie w zakręt na poslizgu tyłu, czyli częściowo zerwanej przyczepności na skutek zhamowania silnikiem przy jednoczesnym intensywnym hamowaniu przodem jest dość częste i nie jest niczym niezwykłym. Tył pozamiata po asfalcie i tyle.

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tym roku na Stelvio moto wysadzilo mnie w stylu highside na jednym z zakretow. Trasa byla juz ktorys raz rzedu jezdzona i ostatni raz troche za szybko. Starawy juz Metzeler (mialem wkrotce wymianiac opony) na tyle niestety puscil. W moto tylko poszedl kierunek i zarysowal sie zbiornik (kufry odpiolem i zostawilem w namiocie), a ja wylatujac przez kiere chyba o nia zahaczylem (nie wiem dokladnie). Jakies dwa miesiace bolaly mnie zebra z prawej strony przy glebokim zaciaganiu powietrza (chyba cos tam strzelilo) i troche bark.

Gmole w boxerze to podstawa :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mycior - dlaczego kierowca słaby? Jaki błąd popełnił?

 

sam sie zastanawialem bo widzialem ten film juz dawno temu i na moje oko gosc za mocno przycisnal kolano do ziemi, potem "wciagnelo" mu je w strone silnika i odruchowo pociagnal kierownice lewa reka. potem wszystko potoczylo sie samo.

uwazam ze nie bylo slizgu kola przed upadkiem...

 

edit: jeszcze popatrzcie na manete przy samym upadku co gosciu robi gazem... jak kiedys tak robilem to mi krzyczeli "przestan brandzlowac"... :D no to przestalem... hehe ;)

Edytowane przez mrbravo

General description: aktualnie brak...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm no nie wiem, ja bym powiedział, że to średni taki Low tylko kierowca jakiś Lewy. :bigrazz:

 

pzdr

 

Siemka ... dlaczego lewy???

 

 

normalna sprawa, robisz tylem kangura i jedziesz dalej, gorzej jak masz slizg z gazem bo wtedy moze sponiewierac... :)

 

sory ale musze sie zapytac ( nie mieszkam w polsce dosc dlugo ) Co to znaczy -- zrobic tylem kangura?

 

z gory dziekuje za wyjasnienie

pozdro AbiV

 

 

Gmole w boxerze to podstawa :buttrock:

 

Siemka co to sa gmole ?

i mam pomysl na nowy temat .. slownik motocyklowo-polski . powaga i bez bajeru.. to pomoze uniknac podobnych pytan i innym ulatwi tu na forum zycie .. opki co sadzicie i tym pomysle ??

Pozdro AbiV

 

.

uwazam ze nie bylo slizgu kola przed upadkiem...

 

edit: jeszcze popatrzcie na manete przy samym upadku co gosciu robi gazem... jak kiedys tak robilem to mi krzyczeli "przestan brandzlowac"... :D no to przestalem... hehe ;)

 

smigasz na torze?? moje niespelnione marzenie :(

 

po przeczytaniu twojego posta obejrzalem jeszcze raz ten filmik .. i dokladnie widac , ze poszedl za nisko z kolanem - podbilo mu je na chwile ... a potem tak jak napisales..

Teraz lece na brandzel gazem popatrzec .. ghhihi

milo cie Poznac -- szkoda ze nie w Real tylko na forum :)

pozdro

AbiV

 

Siemka ... dlaczego lewy???

sory ale musze sie zapytac ( nie mieszkam w polsce dosc dlugo ) Co to znaczy -- zrobic tylem kangura?

 

z gory dziekuje za wyjasnienie

pozdro AbiV

Gmole w boxerze to podstawa :buttrock:

 

Siemka co to sa gmole ?

i mam pomysl na nowy temat .. slownik motocyklowo-polski . powaga i bez bajeru.. to pomoze uniknac podobnych pytan i innym ulatwi tu na forum zycie .. opki co sadzicie i tym pomysle ??

Pozdro AbiV

 

.

uwazam ze nie bylo slizgu kola przed upadkiem...

 

edit: jeszcze popatrzcie na manete przy samym upadku co gosciu robi gazem... jak kiedys tak robilem to mi krzyczeli "przestan brandzlowac"... :D no to przestalem... hehe ;)

smigasz na torze?? moje niespelnione marzenie :(

 

po przeczytaniu twojego posta obejrzalem jeszcze raz ten filmik .. i dokladnie widac , ze poszedl za nisko z kolanem - podbilo mu je na chwile ... a potem tak jak napisales..

Teraz lece na brandzel gazem popatrzec .. ghhihi

milo cie Poznac -- szkoda ze nie w Real tylko na forum :)

pozdro

AbiV

cos porobilem nie tak z tym postem ghihi operatorzy HILFFFEEEEEE

Edytowane przez AbiV
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mycior ma rację, nie było lowsida, koleżka zwyczajnie zamknął gaz i się wyjebał.

Co to znaczy przycisnąć kolano za mocno do asfaltu?

P.s Wiesz co to anty przeciwskręt?

 

to znaczy oprzec sie kolanem o asfalt a nie udem o zbiornik... :)

 

ps. pojecia nie mam co to znaczy... powaga pierwszy raz slysze taki zwrot, chyba go wymysliles na poczekaniu... :)

General description: aktualnie brak...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Siemka co to sa gmole ?

 

 

 

Pałąki z rurek mające chronić silnik i (w całości lub częściowo ) boczne plastiki.

Jeżeli pytanie przypisałem niewłaściwej osobie, to sorki, ciężko się było zorientować, kto co powiedział :flesje: :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yuby, nic nie znalazłem. mów! :biggrin:

http://www.bikepics.com/members/modek/
w sprawie pochówku, to zaczynam mieć zdanie zbliżone do koncepcji qurim`a

a być może nawet zacznę chodzić z gołą dupą, żeby mogli całować za życia

http://rpmauto.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mycior - dlaczego kierowca słaby? Jaki błąd popełnił?

Siemka ... dlaczego lewy???

Nie dostosował prędkości i umiejętności jazdy do warunków panujących na drodze. Zdjęcie niezaładowane/zbyt duże, a tan na serio to wg mnie takim złożeniu ujął zbyt dużo gazu, co dociążyło przód i paciak gotowy, tym bardziej że droga (zakręt) biegnie po wzniesieniu (czyli zakręt nie jest tylko poziomy,ale i ma również wysoką rzędną pionową na krótkim odcinku), co znacząco zwiększyło nacisk na oponkę w chwili odjęcia gazu.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja czasem opieram się kolanem na maksa bo lubię, to znaczy że się przewrócę.

Apropos zwrotu, nie wymyśliłem tego, pytanie było poważne.

 

ale ja powaznie powiedzialem ze nie mam absolutnie pojecia co to u licha jest anty przeciwskret... pierwszy raz w zyciu slysze zeby ktos cos takiego mowil...

 

no i nie chce mi sie wierzyc ze przenosisz ciezar ciala na kolano, a nie jedziesz "w docisku na zbiornik"...

ja bym sobie na cos takiego nie pozwolil szkoda sprzeta... :)

Edytowane przez mrbravo

General description: aktualnie brak...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...