Tomicb500 Opublikowano 20 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2010 Witam, mam taki problemik z układem chłodzenia. Po dłuższej pracy silnika gdy wskazówka temperatury cieczy chłodzącej dojdzie do połowy skali przez korek od wlewu tego pod zbiornikiem wyrzuca mi płyn. Pierwsze co zrobiłem na próbę to zmieniłem płyn ale na samochodowy Total (czerwony), ale efekt był ten sam. Teraz mam zamiar kupić Motula do motocykli. Wyjąłem też termostat z obudowy i wrzuciłem do gotującej się wody na 10 min, ale otwarcie się go było ledwo dostrzegalne, może nawet nie 0,5 mm. Jeżeli to termostat jest uszkodzony to przyjemność wymiany na nowy wynosi 208zł (w Liberty ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żunio Opublikowano 20 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2010 Przeczyść termostat w benzynie ekstrakcyjnej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vatzeque Opublikowano 20 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2010 Poszukaj tańszego zamiennika. Do Hondy Hornet pasuje termostat z Dełu Tico za 15PLN. Nie warto przepłacać. Cytuj Szkolenia motocyklowe, Żory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
McPerry Opublikowano 20 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2010 wymień termostat ,a jeżeli to nic nie pomoże ,to może być uszczelka pod głowicą do wymiany lub pęknięta głowica... Cytuj zapraszam serwis motocyklowy www.motor-garage.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomicb500 Opublikowano 20 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2010 Dzięki za rade, spojrzę na ten z Tico jak wygląda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukimaster Opublikowano 20 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2010 A płyn chłodniczy Total czy Motul nie ma w tym przypadku większego znaczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomicb500 Opublikowano 21 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2010 Witam zakupiłem dziś termostat który jest do Tico i jedyna różnica to że jest trochę niższy ale tak wygląda jakby był z Hondy. Pasuje do obudowy idealnie i nic nie trzeba przerabiać, tylko zobaczymy jak z działaniem. Cena no cóż całe 9zł 27gr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vatzeque Opublikowano 21 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2010 Witam zakupiłem dziś termostat który jest do Tico i jedyna różnica to że jest trochę niższy ale tak wygląda jakby był z Hondy. Pasuje do obudowy idealnie i nic nie trzeba przerabiać, tylko zobaczymy jak z działaniem. Cena no cóż całe 9zł 27gr. To jak z łożyskami główki ramy, Honda CBR F4, CBR 1000, CB600 itd. mają taki sam wymiar. Termostat pewnie też ten sam. Ważne żeby średnica i usczelki pasowały. Daj znać po uruchomieniu czy się w Twoim sprawdził, bo w Hornetach działa jak lala. Cytuj Szkolenia motocyklowe, Żory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOTOWIT Opublikowano 21 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2010 Sprawdź na tym starym termostacie czy podczas pracy silnika chłodnica robi sie goraca. Jezeli tak to znaczy ze termostat sie otwiera i puszcza płyn do chłodnicy. Sprawdz tez czy przewody gumowe do chłodnicy da sie scisnąc?? Jesli nie to stawiam na uszczelkę pod głowica (przedmuchy z komory spalania do płaszcza wodnego) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 22 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2010 Witam zakupiłem dziś termostat który jest do Tico i jedyna różnica to że jest trochę niższy ale tak wygląda jakby był z Hondy. Pasuje do obudowy idealnie i nic nie trzeba przerabiać, tylko zobaczymy jak z działaniem. Cena no cóż całe 9zł 27gr. Zamiast Ferrari możesz kupić czerwonego malucha i też będziesz miał auto :biggrin: Aby zastosować tańszy zamiennik wypada sprawdzić czy będzie spełniał swoją funkcję w tych samych warunkach oraz czy ma te same parametry. Sprawdź czy zgadza się temperatura otwarcia termostatu nabita na korpusie ? Może się w przyszłości zemścić długotrwała jazda na niedogrzanym silniku i wtedy zabraknie tej zaoszczędzonej kasy na wyremontowanie zniszczonego przedwcześnie silnika. Przeczyść termostat w benzynie ekstrakcyjnej. A potem posmarować szmalcem i rzucić psu do zabawy :biggrin: Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomicb500 Opublikowano 22 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2010 Witam potwierdzę że temperatura nabita na poprzednim termostacie i tym zakupionym jest ta sama czyli 82*C. Jak się będzie sprawdzał zobaczymy po montażu i próbnym nagrzaniu. O ile dobrze pamiętam to przewody przy nagrzanym i pracującym silniku dało się bez problemu nacisnąć. Ale to wszystko będzie sprawdzone dopiero po świętach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bob90 Opublikowano 22 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2010 Zamiast Ferrari możesz kupić czerwonego malucha i też będziesz miał auto :biggrin: Aby zastosować tańszy zamiennik wypada sprawdzić czy będzie spełniał swoją funkcję w tych samych warunkach oraz czy ma te same parametry. Sprawdź czy zgadza się temperatura otwarcia termostatu nabita na korpusie ? Może się w przyszłości zemścić długotrwała jazda na niedogrzanym silniku i wtedy zabraknie tej zaoszczędzonej kasy na wyremontowanie zniszczonego przedwcześnie silnika. A potem posmarować szmalcem i rzucić psu do zabawy :biggrin: Jeżdżę Hondą NTV i mam założony termostat od Tico. Ten "zamiennik" jest sprawdzony, gdyż praktycznie każdy na forum NTV, kto dobierał się do termostatu wymienił go na termostat z Tico. Niektórzy nawijają na prawdę duże przebiegi (w końcu to turystyk) i ten "patent" sprawuje się wyśmienicie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemyslaw912 Opublikowano 22 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2010 Witam, mam taki problemik z układem chłodzenia. Po dłuższej pracy silnika gdy wskazówka temperatury cieczy chłodzącej dojdzie do połowy skali przez korek od wlewu tego pod zbiornikiem wyrzuca mi płyn. Pierwsze co zrobiłem na próbę to zmieniłem płyn ale na samochodowy Total (czerwony), ale efekt był ten sam. Teraz mam zamiar kupić Motula do motocykli. Wyjąłem też termostat z obudowy i wrzuciłem do gotującej się wody na 10 min, ale otwarcie się go było ledwo dostrzegalne, może nawet nie 0,5 mm. Jeżeli to termostat jest uszkodzony to przyjemność wymiany na nowy wynosi 208zł (w Liberty ). Przy nagrzanym moto jak otworzysz korek to wiadomo że część "wyrzuci" bo przy nagrzanym silniku w układzie chłodzenia robi się ciśnienie więc nie rozumiem w czym problem? (chyba że się nie zrozumieliśmy) Z tym termostatem to się zgadzam że do wymiany ale nie myśl sobie że przestanie ci "wyrzucać" płyn przy rozgrzanym po wymianie termostatu wymień termostat ,a jeżeli to nic nie pomoże ,to może być uszczelka pod głowicą do wymiany lub pęknięta głowica... :icon_exclaim: jeśli nawet była by do wymiany uszczelka czy nawet pęknięta głowica to płyn by "wyrzucał" po 1 minucie pracy tego silnika a nie dopiero przy nagrzanym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bob90 Opublikowano 22 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2010 Jeżeli po wymianie termostatu problem nie zniknie, a duży obieg będzie otwarty (chłodnica ciepła), to możliwe, że problem tkwi w samym korku. Jeden z forumowych kolegów, miał to samo i w końcu wymiana korka zlikwidowała problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomicb500 Opublikowano 23 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2010 Tylko pomiędzy górną częścią korka a dolną blaszką dociskaną przez sprężynę jest otwór i wężyk który ma za zadanie odprowadzić nadmiar płynu do zbiorniczka przy wahaczu tzw. wyrównawczego. Przewód nie jest zapchany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.