Skocz do zawartości

VTR1000 - temat użytkowników


Rekomendowane odpowiedzi

Z tego co się orientuję to generalnie konstrukcja jest ta sama, tylko wiadomo zmienione przełożenia itp...

 

Apropo Gost Rider'a on żyje jeszcze? ;) :bigrazz:

 

Odnośnie różnic w konstrukcji SP-1 i F. To mam trochę informacji :bigrazz:

F-ka dzieli z SP-1 tylko 10% podzespołów !

SP ma wyższy stopień sprężania, zębatkowy, a nie łańcuchowy napęd wałków rozrządu i ciaśniej zestopniowane przełożenia skrzyni. w miejsce gaźników zamontowano wtrysk paliwa zasilany przez innowacyjny układ wlotowy. Kanał biegnie od szczeliny w owiewce przez aluminiowy odlew w głowicy ( co redukuje turbulencje powstające na wlocie) do airbox'u. Moc 136 KM przy 9500 rpm.

Zamiast bezprzegubowej ramy SP opiera się na typowej ramie 2-dźwigarowej. Silnik jest elementem przenoszącym obciążenia, a tylny amor zainstalowano na dużej aluminiowej dolnej poprzecznicy.

Przprzedni widelec upside-down ma średnicę 43 mm i podobnie jak tylny, mógł być regulowany wielostopniowo.

Jak chcecie to mam jeszcze więcej o SP-1 :wink:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wklejam, tylko przepisuję :biggrin:

 

SP ma dosyć wysoki pierwszy bieg. Można się na nim rozpędzić do 115 km/h. Nie jest zbyt lekka (196kg), ale daje się całkiem dobrze prowadzić. Hamulce opierają się na dwóch tarczach i czterotłoczkowych zaciskach Nissin. Solidne zawieszenie jest idealne na gładką jezdnię, albo na tor, niestety jazda po wybojach jest dość nieprzyjemna.

Niewątpliwie SP-1 został zaprojektowany przede wszystkim na tor, aby umożliwić Hondzie zdetronizowanie Ducati, jako producenta najszybszego czterosuwowego motocykla. Honda zmarnowała wiele sezonów, aż wreszcie Amerykanin Colin Edwards zdobył na niej tytuł mistrza świata, już w pierwszym sezonie produkcji SP-1. Motocykl rozwijał moc 180 KM przy b. wysokim momencie obr. w średnim zakresie obrotów silnika, ważył 161kg i okazał się równie szybki co niezawodny.

Honda wybrała właściwą drogę, tworząc dopuszczoną do ruchu maszynę, łączącą wysoki poziom innowacyjności z wysoką jakością wykonania i mocą silnika V2.

 

Trochę danych opisywanego modelu:

Honda VTR1000SP-1 (RC51) z 2000r.

 

Silnik: Chł. cieczą V2 90st. 8 zaw. DOHC

Poj. 999cm

Moc: 136KM przy 9500rmp

Przekładnia: 6-stopniowa

Rama: aluminiowa 2-dźwigarowa

Waga: 196kg

V max: 265km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motocykl rozwijał moc 180 KM przy b. wysokim momencie obr. w średnim zakresie obrotów silnika, ważył 161kg i okazał się równie szybki co niezawodny.

 

O ku*wa :eek: :icon_eek:

 

We V to chyba był pocisk :icon_eek: Nie wyobrażam sobie tego...

 

Dlatego wolałbym Sp-2, przynajmniej miałbym sprzęgło antyhoppingowe :bigrazz:

 

Ale chyba tylko tym? Bo na forum widziałem też jakiś temat o SP i chyba z tego co pamiętam to zbyt wielkich różnic tam nie było...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to na allegro z nim, i bierz sie za SP2 :D

 

Ale fakt faktem, w VTR f brakuje sprzegła antyhoppingowego. Przydałby sie też amortyzator skrętu, jakiś Ohlins z tyłu i tarcze 320 z przodu - tak bym widział te moto :]

Edytowane przez Arni GS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...