tomas-26 Opublikowano 3 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2010 Witam jestem nowym urzytkownikiem quada jak i waszego forum , sprowadza mnie taki problem; Problem jest z obiegiem oleju w silniku ,. Wyglądało to tak ; podczas jazdy raptor 660r zgasł i nie dało się go zapalić.Pierwsze co sprawdziłem iskre , nie ma przełorzyłem świece i cewkę z działającego innego raptora i nic tam działa a u mnie nic.Z doświadczenia wiem że w głupim silniku HONDA GX 160 , których urzywam jak jest olej poniżej stanu lub nad stan to silnik gaśnie i nie ma iskry.Tak pomyślałem i w tym przypadku odkręciłem bagnet a tu wylewa się olej z suchej miski.Cyli nad stan na bagnecie. Spuściłem olej z miski i kręciłem STARTEM by zapalił i nic , a stan oleju w misce skoczyłza maxa na bagnecie i to w bardzo krótkim czasie.Wreszcie zdiąłem filtr oleju i kręciłem i nie było widać oleju.KRÓTKO MUWIĄC OLEJ Z SILNIKA POMPUJE DO MISKI ALE JEJ Z SILNIKA NIE ZASYSA , I NAPEWNO NIE MA BENZYNY W OLEJU . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 3 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2010 Spuściłem olej z miski i kręciłem STARTEM by zapalił i nic :clap: :banghead: Oddaj go do warsztatu jesli nie chcesz go popsuc jeszcze bardziej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomas-26 Opublikowano 3 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2010 (edytowane) ja napisałem że nie znam budowy tego silnika dlatego chcę się poradzić na forum a nie że nie mam zielonego ojęcia o silnikach ! Ktoś znający zasadę działania silnika może pomódz. ja obstawiam pome oleju z tego względu że przesyła olej do suchej miski a nie zasysa jej, dodam że przy odkręconym filtrze olejowym nie widać żeby pluł olejem. A może ktoś ma inne zdanie. dodam że w oleju jest zero paliwa i płynu. Edytowane 3 Grudnia 2010 przez tomas-26 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zielorz Opublikowano 3 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2010 Ściągnij na szybko manuala do Raptora i zobacz jak wygląda obieg oleju. Pompa to może nie będzie, ale może po prostu szlag trafił jakiś zaworek "sterujący" obiegiem oleju i np. nie może wrócić on do zbiornika. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fxrider Opublikowano 3 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2010 Sprawdź pompę i zaworki zwrotne (pod prawym deklem), oraz upewnij się czy jest olej w misce olejowej silnika - jeśli nie to prawdopodobnie już zatarłeś głowicę (wałek jest na panewkach). Jest jeszcze szansa, że ktoś zalał za dużo oleju (kontrola w tym silniku jest wredna i nieprecyzyjna) - znam przypadki gdzie do XTZ 660 (praktycznie ten sam silnik) idioci potrafili zmieścić ponad 6l oleju. Możesz spróbować spuścić cały olej i sprawdzić jego objętość. Ew. na górze dekielka od filtra oleju powinieneś mieć śrubkę kontrolną ciśnienia magistrali olejowej (tej na silnik). pzdr, Adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hun996 Opublikowano 4 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2010 Problem jest z obiegiem oleju w silniku ,. .KRÓTKO MUWIĄC OLEJ Z SILNIKA POMPUJE DO MISKI ALE JEJ Z SILNIKA NIE ZASYSA :icon_eek: Coś tu nie tak. Przy tym silniku masz oddzielny zbiornik na olej. Zaś w samym silniku masz miskę olejową tak zwaną "suchą". Jak to działa: olej ze zbiornika pompa tłoczy do silnika, stąd spływa do miski olejowej, z miski druga pompa tłoczy olej do zbiornika. Jeżeli jest zacięty zawór pomiędzy zbiornikiem a pompą to olej przepływa do miski olejowej i w zbiorniku masz sucho- wygląda jakby nie było oleju w układzie smarowania. Poziom oleju należy sprawdzić zaraz po wyłączeniu silnika. Jeżeli po spuszczeniu oleju ze zbiornika, ponownie napełnił się to znaczy że jest za dużo oleju w układzie i że pompa ssąca z miski działa. Na pokrywie komory filtra oleju masz śrubę kontrolną (pionowo do góry). Jeżeli zakręcisz rozrusznikiem i zacznie wypływać olej to znaczy że pompa podająca olej ze zbiornika do silnika też działa- ale musi być olej w zbiorniku. Jak wspomniał fxrider- spuść cały olej z miski i ze zbiornika i sprawdź ile go jest, pewnie będzie sporo za dużo. Jeżeli się nie znasz na silnikach to sugeruję jednak oddać do serwisu. Brak iskry na świecy nie jest związany z olejem- nie masz żadnego czujnika ciśnienia oleju ani poziomu oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemyslaw912 Opublikowano 4 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2010 Zgadzam się z Hun996 iskra nie ma nic do stanu oleju to że nie chce chodzić to sprawa prądowa, nie ma iskry bo coś siadłoo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.