Skocz do zawartości

Klocki EBC HH vs. NHC CU-1


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Tworzę temat, gdyż ostatnio bardzo pozytywnie zostałem zaskoczony jakością klocków NHC (wersja CU1 czyli wzmocnione - sintered)

 

Użytkowałem wcześniej EBC w wersji HH w GSXR 750 SRAD '96, później miałem te klocki w aktualnym GSXR 1000 K2. Jakość hamowania, powiedzmy przyzwoita. Mankamentem było to, że potrzebowały rozgrzania gdyż zimne lubiły szarpać.

 

Kilka dni temu założyłem do gixxera klocki NHC sintered. Pierwsze co rzuciło mi się w oczy to, że hamulce od razu hamują. Ale w sensie, że nie potrzebowały rozgrzania. Co do jakości hamowania to osobiście postawiłbym je ciut wyżej niż (rozgrzane) EBC HH. Hamulec jest bardzo dobrze wyczuwalny, siła zwalniająca jest spora mimo wcale nieintensywnego operowania dźwignią hamulca (w sensie siły nacisku na dźwignię). Ile dociśniesz tyle masz hamowania. W porównaniu do kevlarowych znacznie bardziej można opóźniać hamowanie, motocykl prawie że staje w miejscu. Dodatkowo w EBC zawsze miałem uczucie, że słyszałem jak trą o tarcze - takie szlifowanie. W NHC tego nie ma, są ciche.

 

Nie mam przewodów w oplocie - standardowe gumowe, tarcze oryginalne.

 

Trzeba zwracać uwagę na mieszankę, bo jeśli chodzi o kevlarowe NHC (oznaczenie AK-150) to niestety szykuję się do wymiany. Założyłem na tył i po pierwsze strasznie piszczą, po drugie siła hamowania bardzo umiarkowana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no bo klocki kevlarowe wymagaja rozgrzania a poza tym srednio wspołpracują z teraczmi standardowymi. to juz jest klpcek do mocnej jazy tak wiec i tarcza taka być musi

 

 

MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy

 

serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne

 

Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no bo klocki kevlarowe wymagaja rozgrzania a poza tym srednio wspołpracują z teraczmi standardowymi. to juz jest klpcek do mocnej jazy tak wiec i tarcza taka być musi

EBC z serii HH to klocki sintermetalowe, a nie kevlarowe. O jakich klockach kevlarowych piszesz? Czy używałeś jakichś klocków kevlarowych które wymagały rozgrzania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pisałeś ze na tyle masz klocki kevlarowe i do tego sie odnosze a kazde klocki z tego materiału wymagaja nagrzania

MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy

 

serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne

 

Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem. Co do tyłu, nie doświadczyłem wyczuwalnej różnicy między zimnymi a ciepłymi. Przez pewien czas używałem klocków z domieszką kevlaru z przodu i było podobnie na zimnych i ciepłych.

 

Może masz na myśli klocki ze spieków węglowych (np. SBS Dual Carbon)? Te potrzebują wygrzania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

czy ktoś jeszcze mógłby się wypowiedzieć na temat które klocki lepsze? Czeka mnie wymiana wszystkich klocków u siebie, no i miałem brać EBC HH (przynajmniej na przód), no i teraz nie jestem już pewny czy to taki dobry wybór faktycznie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • 2 miesiące temu...

rozglądam się za klockami do gsxr 600 98 i natrafilem na klocki marki Schiffert

komplet na przod to koszt 138zł nowa tarcza na tył kosztuje u nich bagatela 180zł, klocki na tył 69zł tez shiffer pisza ze dobre ale kazdy wie co kto pisze i po co co wy mi doradzicie bo sa tez i klocki po 50 zł u innych i tarcze uzywane tez nie drogie. klocki to wiadomo ale zastanawiam sie nad ta tarcza na tył czy nie kupic używanej za 50/100zł coś podpowiecie doradzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...