Ziuteek Opublikowano 20 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2010 JAki ma byc luz montazowy tlok cylinder w lc2? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kogutnatrajce Opublikowano 21 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2010 Luz montażowy powinien podać producent tłoka . Powinno być opisane na pudełku . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziuteek Opublikowano 23 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2010 Na tym tloku For Yamaha co pisze u gory 8t5 czy cos takiiego jaki ma byc luz montazowy? na pudelku nic nie znalazlem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 23 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2010 Komputer mi muli i nie mogę odczytać serwisówki ale jestem prawie pewien, że mówili o 0,05mm. Ja osobiście zawsze kazałem dobrać 0,03mm i było dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rzemyk90 Opublikowano 18 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2010 0,03 mm? Chyba przy vertexie i chinskiej tuleji :D . A do DT 80 mozna wbic tulej?? Bo mi sie wydaje ze caly cylinder jest zeliwny... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 19 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2010 A gdzie tam, Panie dobrodzieju :wink: Zwykły tajwański tłok i fabryczny cylinder. Tulei chyba nie ma ale ścianki są na tyle grube, że nabicie jakiejś nie powinno być problemem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rzemyk90 Opublikowano 19 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2010 O ile rozszerzalnosc cieplna tloka i cylindra bedzie ze soba wspolpracowac prawidlowo, w kazdych warunkach, to tez czesci moglbyby nawet pracowac na luzie 0,01 a nawet mniejszym :) Co do tuleji, jezeli nie ma, a cylinder jest zeliwny, to jeszcze nie spotkalem sie z takim przypadkiem zeby tuleje zeliwna instalowac w zeliwny cylinder. Nie wiadomo czy to bedzie dzialac, moze tuleja peknac pod wplywem temperatury...zreszta taki cylinder jest ciezszy w obrobce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 19 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2010 Ameryki nie odkryłeś ale po tłoku wyraźnie widać, że jest z jakiegoś gównianego materiału. Ja stosuje 0,03mm bo zwyczajnie tak zostałem w szkole nauczony, że jeśli nie znamy zalecanego luzu montażowego to stosujemy warsztatowy. Wiadomo, że co warsztat to inna szkoła ten na którym ja robię szlif zaleca 0,05mm. Nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi z tym pękaniem ? Przecież tuleje cylindrową dobiera się tak żeby wytrzymała zadaną pracę. Jeśli pęknie to będzie świadczyło tylko o niewielkiej wiedzy osoby dobierającej materiał. Zawsze można przeprowadzić próbę twardości i wtedy bez pudła można trafić identyczny materiał i efekt będzie jakby tuleja stanowiła jedną konstrukcję z cylindrem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rzemyk90 Opublikowano 19 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2010 Widocznie tajwanskie tloki nie zwiekszaja swojej wielkosci do takiej gdzie moglyby sie zakleszczyc w cylindrze, mimo ciasnego pasowania. Po pierwsze, golym okiem nie okreslisz skladu materialu z ktorego jest wykonany tlok. Moze byc zle obrobiony, wykonczony a bedziesz pisac ze jest z niskiej jakosci materialu, gdzie w rzeczywistosci moze byc z dobrego stopu aluminium z wieksza zawarstoscia odpowiednich pierwiastkow stopowych. Co do tuleji, to samo badanie twardosci nie wystarczy zeby dobrac ze soba material. Jest wiele stopów zeliwa bialego jak i szarego.Moga miec inne parametry cieplne mimo tej samej twardosci. Jezeli te dwa materialy beda identyczne, beda mialy te same wlasciwosci, masz racje, wtedy nie bedzie pekniec w tuleji. Problem w tym ze to musi zrobic odpowiednia osoba z doswiadczeniem znajaca podstawy metaloznawstwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 19 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2010 Widocznie tajwanskie tloki nie zwiekszaja swojej wielkosci do takiej gdzie moglyby sie zakleszczyc w cylindrze, mimo ciasnego pasowania. Po pierwsze, golym okiem nie okreslisz skladu materialu z ktorego jest wykonany tlok. Moze byc zle obrobiony, wykonczony a bedziesz pisac ze jest z niskiej jakosci materialu, gdzie w rzeczywistosci moze byc z dobrego stopu aluminium z wieksza zawarstoscia odpowiednich pierwiastkow stopowych. .... Nie określę ale nie trudno znaleźć złe opinie o tym. Dodatkowo cena poniżej 60zł karze myśleć, że to nie być nic poważnego typu dural czy inny hartowany materiał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamek Opublikowano 20 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2010 rzemyk90 tylko po co robić taki mały luz? Raz to to że nie ocenimy jak sam powiedziałeś wzrokowo jakości wykonania tłoka / tulei i będziemy mieli większe prawdopodobieństwo puchnięcia tłoka, a dwa że najwięcej mocy w silniku tracimy poprzez tarcie więc po co to wszystko? Książkowy luz w większości silników wynosi jak napisał Shinigami 0.03 a według p.Sałka przy tłokach nieznanej produkcji zalecałby luz w granicach 0.01 większy. Ziuteek nie możesz wymienić samych łożysk? Łożyska wału, dolne łożysko korbowodu i górne łożysko korbowodu firmy np. SKF czy NTN. Chyba byłoby to korzystniejsze rozwiązanie niż zakładanie korby produkcji dalekowschodniej. Koszt tulejowania zależy od warsztatu i tulei, przykładowo w Motor-Techu do twojej 80tki na tulei Mahle jest to 350zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziuteek Opublikowano 20 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2010 Ziuteek nie możesz wymienić samych łożysk? Łożyska wału, dolne łożysko korbowodu i górne łożysko korbowodu firmy np. SKF czy NTN. Chyba byłoby to korzystniejsze rozwiązanie niż zakładanie korby produkcji dalekowschodniej. Koszt tulejowania zależy od warsztatu i tulei, przykładowo w Motor-Techu do twojej 80tki na tulei Mahle jest to 350zł. Jak to samych łozysk? przeciez korba sie tez wyciera wiec mija sie to z celem, wymiana samych łozysk, tak samo jak tulejowanie cylindra do dt za 350zl, jak uzywke do szlifu do tego motorka za 150zl kupisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamek Opublikowano 20 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2010 Pytasz o cenę to Ci podałem. A zakładanie taiwańskiego/chińskiego wału nie mija się z celem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziuteek Opublikowano 22 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2010 (edytowane) Pytasz o cenę to Ci podałem. A zakładanie taiwańskiego/chińskiego wału nie mija się z celem? Sluchaj do tego motorka z tego co znalazlem to jest tylko jakis ''rocket'' i ''yoko", ''power rod'', innej firmy korbowodow nie znalazlem niema, nie produkuja do tego ''prox" itp. A tak pozatym to przeciez nie jest wyczyn. Edytowane 22 Grudnia 2010 przez Ziuteek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 23 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2010 Ja dzisiaj rano poszukałem po USA i DE to same "no name" kosztowały po 30$ albo 40euro. Wychodzi, że wszystko jedno co wsadzisz, bo poważnej oferty i tak nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.