Skocz do zawartości

Drugi tlok rozwalony lc2 80


Ziuteek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...

O ile rozszerzalnosc cieplna tloka i cylindra bedzie ze soba wspolpracowac prawidlowo, w kazdych warunkach, to tez czesci moglbyby nawet pracowac na luzie 0,01 a nawet mniejszym :)

 

Co do tuleji, jezeli nie ma, a cylinder jest zeliwny, to jeszcze nie spotkalem sie z takim przypadkiem zeby tuleje zeliwna instalowac w zeliwny cylinder. Nie wiadomo czy to bedzie dzialac, moze tuleja peknac pod wplywem temperatury...zreszta taki cylinder jest ciezszy w obrobce.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ameryki nie odkryłeś ale po tłoku wyraźnie widać, że jest z jakiegoś gównianego materiału. Ja stosuje 0,03mm bo zwyczajnie tak zostałem w szkole nauczony, że jeśli nie znamy zalecanego luzu montażowego to stosujemy warsztatowy. Wiadomo, że co warsztat to inna szkoła ten na którym ja robię szlif zaleca 0,05mm.

 

Nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi z tym pękaniem ? Przecież tuleje cylindrową dobiera się tak żeby wytrzymała zadaną pracę. Jeśli pęknie to będzie świadczyło tylko o niewielkiej wiedzy osoby dobierającej materiał. Zawsze można przeprowadzić próbę twardości i wtedy bez pudła można trafić identyczny materiał i efekt będzie jakby tuleja stanowiła jedną konstrukcję z cylindrem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widocznie tajwanskie tloki nie zwiekszaja swojej wielkosci do takiej gdzie moglyby sie zakleszczyc w cylindrze, mimo ciasnego pasowania. Po pierwsze, golym okiem nie okreslisz skladu materialu z ktorego jest wykonany tlok. Moze byc zle obrobiony, wykonczony a bedziesz pisac ze jest z niskiej jakosci materialu, gdzie w rzeczywistosci moze byc z dobrego stopu aluminium z wieksza zawarstoscia odpowiednich pierwiastkow stopowych.

 

Co do tuleji, to samo badanie twardosci nie wystarczy zeby dobrac ze soba material. Jest wiele stopów zeliwa bialego jak i szarego.Moga miec inne parametry cieplne mimo tej samej twardosci. Jezeli te dwa materialy beda identyczne, beda mialy te same wlasciwosci, masz racje, wtedy nie bedzie pekniec w tuleji. Problem w tym ze to musi zrobic odpowiednia osoba z doswiadczeniem znajaca podstawy metaloznawstwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widocznie tajwanskie tloki nie zwiekszaja swojej wielkosci do takiej gdzie moglyby sie zakleszczyc w cylindrze, mimo ciasnego pasowania. Po pierwsze, golym okiem nie okreslisz skladu materialu z ktorego jest wykonany tlok. Moze byc zle obrobiony, wykonczony a bedziesz pisac ze jest z niskiej jakosci materialu, gdzie w rzeczywistosci moze byc z dobrego stopu aluminium z wieksza zawarstoscia odpowiednich pierwiastkow stopowych.

....

 

Nie określę ale nie trudno znaleźć złe opinie o tym. Dodatkowo cena poniżej 60zł karze myśleć, że to nie być nic poważnego typu dural czy inny hartowany materiał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rzemyk90 tylko po co robić taki mały luz? Raz to to że nie ocenimy jak sam powiedziałeś wzrokowo jakości wykonania tłoka / tulei i będziemy mieli większe prawdopodobieństwo puchnięcia tłoka, a dwa że najwięcej mocy w silniku tracimy poprzez tarcie więc po co to wszystko? Książkowy luz w większości silników wynosi jak napisał Shinigami 0.03 a według p.Sałka przy tłokach nieznanej produkcji zalecałby luz w granicach 0.01 większy.

 

Ziuteek nie możesz wymienić samych łożysk? Łożyska wału, dolne łożysko korbowodu i górne łożysko korbowodu firmy np. SKF czy NTN. Chyba byłoby to korzystniejsze rozwiązanie niż zakładanie korby produkcji dalekowschodniej. Koszt tulejowania zależy od warsztatu i tulei, przykładowo w Motor-Techu do twojej 80tki na tulei Mahle jest to 350zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ziuteek nie możesz wymienić samych łożysk? Łożyska wału, dolne łożysko korbowodu i górne łożysko korbowodu firmy np. SKF czy NTN. Chyba byłoby to korzystniejsze rozwiązanie niż zakładanie korby produkcji dalekowschodniej. Koszt tulejowania zależy od warsztatu i tulei, przykładowo w Motor-Techu do twojej 80tki na tulei Mahle jest to 350zł.

 

Jak to samych łozysk? przeciez korba sie tez wyciera wiec mija sie to z celem, wymiana samych łozysk, tak samo jak tulejowanie cylindra do dt za 350zl, jak uzywke do szlifu do tego motorka za 150zl kupisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytasz o cenę to Ci podałem. A zakładanie taiwańskiego/chińskiego wału nie mija się z celem?

 

Sluchaj do tego motorka z tego co znalazlem to jest tylko jakis ''rocket'' i ''yoko", ''power rod'',

innej firmy korbowodow nie znalazlem niema, nie produkuja do tego ''prox" itp.

A tak pozatym to przeciez nie jest wyczyn.

Edytowane przez Ziuteek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...