Skocz do zawartości

Wałek rozrządu w silniku S&S-wymiana


Nash31
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Chciałem wymienić w swoim silniku S&S 124 ci. evolution wałek rozrządu z 547 cam na 640 cam. Czy może ktoś mógłby służyć radą jak to zrobić??

Sama wyjęcie wałka jest w miarę proste.Trzeba odkręcić z boku obudowę i dostać sie do niego ale jak zainstalować nowy??Wiem,że końcówki popychaczy są hydrauliczne ale i tak trzeba będzie skrócić tzn.wyregulować długość samych popychaczy.Jak to zrobić?Jak wyregulować luzy?I czy możliwe jest to bez wyciągania silnika z ramy??

Proszę o poradę.

Dodam tylko,że wałek chcę wymienić dlatego,że generuje tylko 52kW mocy ze względu na wymogi TUV-ekologia(kupiłem go w Niemczech) a chciałbym,żeby mój silnik generował moc dla której został stworzony.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Chciałem wymienić w swoim silniku S&S 124 ci. evolution wałek rozrządu z 547 cam na 640 cam.

[...]

Dodam tylko,że wałek chcę wymienić dlatego,że generuje tylko 52kW mocy ze względu na wymogi TUV-ekologia(kupiłem go w Niemczech) a chciałbym,żeby mój silnik generował moc dla której został stworzony.

Pozdrawiam

52kW z silnika 124ci to dla mnie to ostateczny dowód, że ta cała ekologia posunęła się trochę zbyt daleko :banghead:

<span style='color: rgb(128,0,0)'>Absens carens</span>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Kupiłem dwulitrowy silnik z myślą o odpowiedniej mocy a okazało się, że dostałem silnik z ekologią.

Dlatego pomyślałem o wymianie na wałek, który oryginalnie montowany w tych silnikach czyli 640.A obecnie mam 547.

Ale zanim zacznę coś rozbierać i zmieniać, chcę wiedzieć jak najwięcej w tym temacie.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oznaczenia nic nam nie powiedzą masz może gdzieś opis obu wałków? Tzn. czas otwarcia itp.

 

Zaraz na pewno jeszcze kilku się tu wypowie ale widzisz geometria krzywki odpowiedzialna jest za przebieg obu krzywych i jak wiesz pewnie otrzymasz coś za coś, wyższą moc ale zapewne na wyższych obrotach. Gorszą krzywą momentu to wszystko zależy.

 

 

Ciężko coś powiedzieć nie mając dokładnych danych opisujących silnik i wałki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko Wuesia :biggrin: , kolega chce zmienić wałek to niech zmienia. Widać że wie jakiego użyć, oby się nie mylił. Ważne żeby pozostałe komponenty były kompatybilne z wałkiem o takim "lifcie". Jednakowoż, skoro do tej pory latał na 547 to powinno być OK, wszystko powyżej 530 musi mieć specjalny zestaw elementów rozrządu. Powyższy silnik wykastrowany jest na pier****ny TUV. W 'oryginale" ten 124 to jest potwór, można by rzec. Niestety przez TUV został wykastrowany do poziomu zagłodzonej owcy.

Tu jest wykres "seryjnego" 124:

http://www.sscycle.com/uploads/dyno/dyno_124_tc_2007.gif

 

 

 

Wracając do wymiany wałka - powinno się zdjąć pokrywę rozrządu, czyli tzw. nose cone w którym jest impulsator zapłonu. Oznacz wyraźnie ustawienie zapłonu jakie teraz masz co by nie zniszczyć silnika po odpaleniu na przypadkowym ustawieniu. Ale regulacja zapłonu później i tak będzie konieczna, na odpowiednich przyrządach. Jeśli masz tam regulowane popychacze to spoczko, łatwiej będzie. Zsuwasz osłony popychaczy (te chromowane) i skręcasz tak aby mieć dość luzu na wszystkich. Wtedy odkręcasz pokrywę rozrządu i wyjmujesz wałek, będzie z tym zabawy bo 4 lifter`y będą Ci wpadały do przestrzeni wałka, ale jak masz zwinne rączki to ogarniesz temat. :biggrin: Wrzucasz nowy wałek, przy okazji wymień uszczelniacz wałka w pokrywie bo będzie s*ał olejem. Składasz pokrywę, skręcasz. Luz popychaczy regulujesz wg, instrukcji producenta odnośnie regulacji luzu, którą być może znajdziesz w sieci.

 

Jest to metoda na skróty oczywiście. Właściwa metoda polega na zdjęciu pokryw głowic i elementów z dźwigienkami zaworowymi, czyli całych rocker box`ów, jest tam sporo więcej zabawy, nowe uszczelki, skręcanie wszystkiego w całość no i niepewność czy da się ro zrobić z silnikiem w ramie.

 

Polecam Ci skorzystać z serwisówki, choćby od seryjnego HD, tam co nieco wiedzy pozyskasz co i jak wygląda. Zdejmowanie rocker`ów jest konieczne przy seryjnym rozrządzie na hydraulice i sztywnych popychaczach, ponieważ liftery napierają na popychacze a te z kolei na zawory. Trzeba wyjąć liftery, opróżnić olej i dopiero składać. Z regulowanymi powinno być sporo łatwiej jeśli znajdziesz tyle luzu co by wsunąć wałek.

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, co nie co mi się rozjaśniło ale,

już wiem,że czeka mnie sporo pracy ponieważ,

mam hydrauliczne popychacze i niską ramę. Trzeba będzie wystawić piec,żeby dostać się do klawiszy i je podnieść!

Co do zapłonu to mam nowy S&S IST i chyba w nosie z boku nie ma żadnej elektryki?!

Gorzej sprawa się ma z ustawieniami bo nie mogę nigdzie znaleźć odpowiednich wartości nastawień czyli co gdzie i na ile powinno być ustawione?!Chodzi o regulację lasek popychaczy itd.

Może ktoś takimi danymi dysponuje lub linkami do odpowiednich stron??

A co do wałka to naprawdę zrobili temu silnikowi niezłą kastrację. 70 KM to nie jest mało ale biorąc pod uwagę właściwe 130 KM to można się za głowę złapać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmierz odstęp do ramy albo pokaż jakieś wyraźne foto okolic silnika. Być może nie będzie tak źle. Miejsce potrzebujesz żeby wsunąć klucz i odkręcić pokrywy no i wysunąć śruby. Jak górna pokrywka zejdzie to już sporo miejsca będzie.

 

IST dobra rzeczy bo pomoże ocalić Twój silnik od zniszczenia. System automatycznie ustawia wyprzedzenie zapłonu w najlepszym położeniu jednocześnie nie pozwalając na spalanie stukowe. Tak czy inaczej, pod pokrywką zapłonu powinieneś mieć czujnik położenia wałka rozrządu w miejscu standardowego impulsatora. Rzuć okiem dokładnie, jakiś przewód powinien wychodzić dołem z nose cone. Z IST masz o tyle dobrze że nie musisz ustawiać zapłonu. Sam się ustawia na podstawie danych z czujników. Pod warunkiem że masz cały, kompletny układ zapłonowy IST a nie tylko część IST a część seryjnego.

 

A z tymi popychaczami to jak w końcu masz? Sztywne laski i hydrauliczne liftery czy może regulowane laski popychaczy? Bo już się pogubiłem. Jeśli masz tylko hydraulikę i sztywne popychacze to lipa, trzeba będzie zdjąć klawiatury. Nie pomyl popychaczy, są 4 sztuki i każdy ma inną długość.

 

Czyli tak w skrócie - dowiedz się co masz z tymi popychaczami, wtedy będziemy szukać dalej. To się jakoś tak reguluje licząc obroty śrub. Sam tego nie robiłem więc nie mogę poradzić co i jak, ze względu na bezpieczeństwo Twojego silnika.

 

Masz tu link odnośnie regulacji. Traktuj to jednak tylko poglądowo, jako ciekawostkę. Każdy kit popychaczy się różni i mogą być inne metody dla każdego. Tutaj na przykładzie silnika S&S Super Sidewinder:

http://www.bigdogbiker.com/forums/how/463-...t-how-pics.html

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co udało mi się doczytać w papierach to na pewno są lifty hydrauliczne a laski popychaczy regulowane od dołu tak jak na stronce,którą dołączyłeś do odpowiedzi, nie mam pewności co do lasek bo nie rozbierałem jeszcze szklanek popychaczy.

 

Jeżeli chodzi o mój zapłon to mam go w pełnej formie czyli z całym pakietem czujników i sporo okablowania.

Pokrywa rozrządu nie ma żadnej dodatkowej pokrywki tak jak mają silniki z zwykłym zapłonem. Jest jednolita i spłaszczona-nowy styl nosa.

 

http://www.domesticsale.com/Classifieds/400051.html

 

 

 

Złe zdjęcie mi dodało z tym starym nosem z boku a teraz dodaje poprawne zdjęcie mojego silnika:

 

http://psndealer.com/dealersite/images/ec0410/0901-0125.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mhm. Ciekawe o ile da się skręcić te laski. Wałek jest taki skonstruowany że jedna krzywka zawsze "przeszkadza" przy takiej robocie na skróty. Liftery trzeba opróżnić z oleju. Można to robić regulując luz na laskach, podkręcasz trochę aż zniknie luz i czekasz 10min, podkręcasz i czekasz itd na każdym lifterze po kolei. niby proste wszystko ale sprawa się komplikuje gdy nigdy nie robiłeś choćby seryjnego silnika. może masz w okolicy jakiś warsztat zajmujący się HD? Niekonieczne autoryzowany złodziej, może być jakaś firma która np. buduje customy.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasięgałem już języka u budujących i ceny mają zabójcze...

Wydaje mi się,że wyciągnięcie silnika i wyciągnięcie klawiatury a co za tym idzie łatwiejsza wymiana wałka ,będzie chyba dłuższym ale lepszym sposobem by tego dokonać. Czasami pójście na skróty może przynieść więcej szkody i czasu.

Muszę teraz pozałatwiać nowe uszczelki i wałek rozrządu...

Jakby co to będę się odzywał w temacie...

Bardzo Dziękuję za pomoc....na pewno dużo więcej już wiem.....

Jakby coś wpadło w Wasze ręce odnośnie tematu to proszę o linki!

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to szykuje się spore grzebanko z wyjęciem silnika. Ramę jaką masz? Softail czy jakaś inna? Skrzynia z lewym napędem czy prawym RSD? Sprzęgło suche, mokre, pas, łańcuch? jesli wszystko masz z akcesoryjnych komponentów to sporo, do każdego komponentu jest osobna instrukcja przy zakupie i nie zawsze są w sieci. Warto się zaopatrzyć w jakąkolwiek serwisówkę HD z danego typu np. EVO Softail czy co tam trzeba. Ciężko je w sieci znaleźć. Gdzieś mam jakieś materiały o HD, może tam coś znajdę.

 

Zaczniesz grzebać to daj znać. Coś się wymyśli. Na forum w dziale H-D jest też kilku ludzi którzy wiedzą co i jak.

 

Pzdr.

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik się wyciągnie....sam go składałem. Rama na wzór M. Walza,dlatego tak mało miejsca pod roker boxami

Sprzęgło otwarte,suche , napęd czyli pas z lewej strony.

Wydechy już mam pościągane, gaźnik to chwila...jakoś to będzie a jakby co to będę pisał o radę i pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...