strabek Opublikowano 8 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2010 Witam Czy był produkowany seryjnie czy samoróbka :icon_question: Czy istnieje możliwość zainstalowania Elektro-zapłonu :icon_question: Czy istnieje możliwość zainstalowania automatycznej skrzyni biegów :icon_question: jak wygląda sprawa rejestracji :icon_question: Jaka max prędkość :icon_question: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mazda82 Opublikowano 9 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2010 Sprecyzuj dokładnie swoje pytania - nikt nie jest jasnowidzem o czym piszesz. szukajka w googlach nie boli, znajdziesz tam wszystko. Jaki silnik z wsk, wfm masz na myśli - było ich kilka modeli... Dzik (ciągnik jednoosiowy) Dzik - seria uniwersalnych jednoosiowych mikrociągników małej mocy, przeznaczonych do prac pomocniczych w leśnictwie i ogrodnictwie. Projekt w oparciu o dwusuwowy silnik spalinowy z Wytwórni Sprzętu Mechanicznego typu S-82 opracowano w roku 1957 we Wrocławskim Biurze Konstrukcyjnym Leśnictwa, w roku następnym wyprodukowane zostały trzy pierwsze egzemplarze, a w 1959 podjęta została produkcja seryjna. Jeszcze w tym samym roku wstrzymano produkcję tej wersji ciągnika i wkrótce opracowano wersję całkowicie zmodernizowaną, oznaczoną marką "Dzik-2" i wyposażoną w silnik S-261C, prostszy i ekonomiczniejszy od poprzedniego. Weszła ona do produkcji w roku 1960. Ciągniki produkowane były w w Gorzowskich Zakładach Przemysłu Maszynowego Leśnictwa. Na przełomie lat 60. i 70. wprowadzona została na rynek wersja ciągnika "Dzik-21" wyposażona w silnik typu 160.03. Skonstruowano też specjalne narzędzia napędzane silnikiem tego mikrociągnika: pług obrotowy MPO-1, pług MPN-1, bronę zębową MBZ-3, bronę talerzową MBT-1,3, kultywator MKL-7, glebogryzarkę MGG-70 , siewnik zbożowy MKR-11b, wielorak MWR-2, opryskiwacz MOR-200 , kosiarkę boczną MBK-1,2, przetrząszaczo-zgrabiarkę MZK-3, kopaczkę do ziemniaków MRZ-1, wyorywacz do buraków MWB-1, przyczepę P-308 i wózek do maszyn MWZ-3. Jednocylindrowe silniki ciągnika "Dzik" miały pojemność 350 cm³, chłodzone były powietrzem i miały moc ok. 8 KM. Maksymalna prędkość pojazdu wynosiła ok. 14 km/h, a jego masa – 502 kg. Skrzynia biegów tego pojazdu miała trzy biegi do przodu plus bieg wsteczny, przedni i tylny wałek odbioru mocy, uniwersalny zaczep narzędzi i możliwość ciągnięcia jednoosiowej przyczepki o ładowności 800kg.Ciągnik kierowany był przy pomocy kierownicy typu motocyklowego, dzięki której kierowca siedzący na specjalnym siodełku (zamontowanym do przyczepki) mógł skręcać pojazdem skręcając całą osią, na której zainstalowany był silnik ciągnika.Ciągnik posiadał możliwość blokowana obu kół lub jednego(prawego albo lewego).Koła pojazdu miały rozstaw kół regulowany w zakresie 580-590 mm. Silniki zdemontowane z "Dzików" często wykorzystywane bywały w gospodarstwach rolnych do napędu innych maszyn, dlatego niewiele z tych pojazdów zachowało się do czasów współczesnych w stanie nadającym się jeszcze do użytku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
strabek Opublikowano 9 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2010 (edytowane) Chodzi o coś takiego http://img.archiwumallegro.pl/?607808193 Edytowane 9 Listopada 2010 przez strabek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qlimaxDJ Opublikowano 9 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2010 Takich wynalazków jest na wsiach masa,i z tego co wiem to powstawały w przydomowych szopach na bazie zwłok motocykli...wyjątkiem był tylko Junak B20,który był produkowany seryjnie w takiej postaci :smile: No chyb,że się mylę... :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
teslasim Opublikowano 9 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2010 Takich wynalazków jest na wsiach masa, owszem w tym roku widziałem na polu WSK 125 zintegrowaną z konną kopaczką do ziemniaków :icon_eek: powstawały w przydomowych szopach na bazie zwłok motocykli Niestety nie zwłok, potrzebny był dobry motocykl któremu odcinali tył ramy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mazda82 Opublikowano 10 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2010 (edytowane) To teraz wiem o co Ci chodzi to tzw. BIEDA :) Silniki stosowane w tych pojazdach to 125cm3 z racji że działają bez akumulatora i są trwalsze od 175. Rama tu nie ma reguły czy pojedyncza czy starsze modele z podwójną. Przód polecam z SHL na wahaczu pchanym, to dobry patent do cieżarów, miękki i przyjemny w prowadzeniu. Tył pojazdu to koncepcja indywidualna np. mój wujek ma wóz konny ze skrętna osią środkową bo w tym przypadku jest oś przednia, oś środkowa i oś tylna. Ośki i hamulce adoptujesz z samochodu polecam zestaw z tarczami i zaciskami z merca 123 wtedy dasz kola 15 cali i gra :) Do tego trzeba pompę hamulcową, którą zastąpi pompa sprzęgła bo taka na dwie tarcze wyrobi - stosujemy je w trajkach. Przełożenie napędu odbywa tu dużą rolę, bo taki silnik z wsk 125 potrafi pociągnąć 1200kg a że będzie jechał 10-15km/h to inna sprawa. Silnik jest pod obciążeniem a prędkość mała więc trzeba: obrucić głowicę o 90stopni wiatrak zamontować by chłodził cylinder. Przeważnie dokręca się koło pasowe do magneta i paskiem klinowym napędza wiatrak - konstrukcja "zrób to sam" który jest na wysokości cylindra i głowicy. Tych pojazdów się nie rejestruje bo to droga zabawa ok 1980zł koszty rejestracji sama. Tył pojazdu zazwyczaj jest sztywny ale nie ma problemu by był amortyzowany. Koszty: silnik ok 100-200zł przód shl ok 30-100zł zbiornik ok 10-30zł kanapa ok 20-100zł rama wsk ok 5-50zł koła do MB123 - 40zł zaciski do MB 123 - 60zł tarcze do MB 123 - 80zł pompa sprzęgła (jako hamulcowa) - ok 60zł lampa przednia 10-50zl lampy na tył (do przyczepki) 15zł 2szt. oś napędowa, łożyska, piasty, tarcza ok- 150-300zł tłumik w 2T jest potrzebny ok 10-100zł linki rolgaz kierownica podnóżki ok 50zl całość. trójkąty odblaskowe ok 14zl 2szt. Koszty są przybliżone, sugeruje się tym, że nic nie masz. Na szrotach lub po domach można kupić wszystko taniej :icon_mrgreen: Jeżeli chodzi o mnie to robił bym to wozidło na 3 kolach, ramie podwójnej ze starszego modelu wsk, dodał bym oryginalne blaszane boczki i trojkątne puszki pod kanapę, kanapa oryginalna, zawias przedni z shl na wahaczu, oryginalny zbiornik z wsk lub wfm z kratką. Koła tylne mogły by być szprychowane z szerokim rantem jakiś stary model z lat 70-80tych. Burty - ramki z winkla 30x30 wypełnione heblowanymi malowanymi deskami z dębu. Malowanie hmm metalik i mat odpada, nie ta epoka. A się rozmarzyłem... Jak mieć taki sprzęt to niech wygląda i będzie najładniejszy w okolicy a że nim będziesz woził np. plony z pola to nic w tym złego ;) Polecam budowę od podstaw, jak kupisz gotowca to i tak połowę przerobisz co się równa zbudowanie od podstaw... Zachęciłem do budowy ? Edytowane 10 Listopada 2010 przez Mazda82 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 10 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2010 Broń Cię Boże psuć WSK dwuramową. :icon_evil: Znajdę i zatłukę gołymi rękoma. :icon_evil: Zrób to z jakiejś starej japoni, sporo takiego ścierwa jest a nie żal tego bo bezpłciowe. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
strabek Opublikowano 10 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2010 (edytowane) Broń Cię Boże psuć WSK dwuramową. :icon_evil: Znajdę i zatłukę gołymi rękoma. :icon_evil: Zrób to z jakiejś starej japoni, sporo takiego ścierwa jest a nie żal tego bo bezpłciowe. Nie ma obawy niczego nie będę psuł kupię taką maszynę na allegro lub kogoś kto miał a już nie używa. No i wtedy ewentualnie modernizacja i dostosowanie do moich potrzeb Pytanko dodatkowe jak to może zachowywać przy skróconej platformie? Edytowane 10 Listopada 2010 przez strabek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarekmbx Opublikowano 11 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2010 Nie ma obawy niczego nie będę psuł kupię taką maszynę na allegro lub kogoś kto miał a już nie używa. No i wtedy ewentualnie modernizacja i dostosowanie do moich potrzeb Pytanko dodatkowe jak to może zachowywać przy skróconej platformie? Czyż nie lepiej kupić sprzęt tego typu: http://allegro.pl/ciagniczek-ogrodniczy-mf...1317268679.html stara sprawdzona konstrukcja przez wielu użytkowników, sam posiadam ten traktorek i jest naprawdę godny polecenia. Cytuj www.zaplon.fora.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
strabek Opublikowano 11 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2010 Czyż nie lepiej kupić sprzęt tego typu: http://allegro.pl/ciagniczek-ogrodniczy-mf...1317268679.html stara sprawdzona konstrukcja przez wielu użytkowników, sam posiadam ten traktorek i jest naprawdę godny polecenia. Jest ok ale ja nie chcę mieć sprzętu typowo ogrodniczego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paolo350 Opublikowano 11 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2010 Broń Cię Boże psuć WSK dwuramową. :icon_evil: Znajdę i zatłukę gołymi rękoma. :icon_evil: Zrób to z jakiejś starej japoni, sporo takiego ścierwa jest a nie żal tego bo bezpłciowe. ....ja myślę, że lepiej zrobić taki ciągnik z Harleya :biggrin: np. "dziurawdupsona" :buttrock: Ale tak serio to są pojazdy produkowane seryjnie jako trójkołowce przeznaczone do pracy na roli - np. ukraińcy robili swego czasu taką wersję Dniepra (dokładnie to samo co Junak B20) - tani, funkcjonalny, i mocny...... Po cholerę kaleczyć stary polski motocykl, skoro można kupić już gotową maszynę - mocniejszą i bardziej nadającą się do konkretnych potrzeb.................. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
strabek Opublikowano 12 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2010 ....ja myślę, że lepiej zrobić taki ciągnik z Harleya :biggrin: np. "dziurawdupsona" :buttrock: Ale tak serio to są pojazdy produkowane seryjnie jako trójkołowce przeznaczone do pracy na roli - np. ukraińcy robili swego czasu taką wersję Dniepra (dokładnie to samo co Junak B20) - tani, funkcjonalny, i mocny...... Po cholerę kaleczyć stary polski motocykl, skoro można kupić już gotową maszynę - mocniejszą i bardziej nadającą się do konkretnych potrzeb.................. Możesz podać dokładną nazwę tego ukraińskiego Dniepra? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 12 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2010 Jak już musisz z WSK to zrób to "nieinwazyjnie" czyli nic nie tnij w tej ramie. W przyszłości może komuś się przyda. Wyjmij wahacz i zamiast niego dorób tył pojazdu. kiedyś w ŚM był artykuł o "łunochodach" i tam takie coś widziałem. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paolo350 Opublikowano 12 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2010 Możesz podać dokładną nazwę tego ukraińskiego Dniepra? http://www.autosoviet.altervista.org/Dnepr-300.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 12 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2010 WSK dzik byla produkowana i to nie jest zaden twor naszych rolnikow, byla przeznaczona do prac w ogrodnictwie, powstaly dwa typy Dzik I i II Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.