Andi Opublikowano 7 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2004 siemka jak w temacie ?????????????????? czy grafitowy ,czy normalny , jaki jest leprzy ???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 7 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2004 He he , mogę się wypowiedzieć w tym temacie bo właśnie niedawno dobierałem środki smarne wspólnie z fachowcem mającym szeroką wiedzę w tym zakresie. W główce ramy powinien być zastosowany smar molibdenowy który zapewnia dobre smarowanie przy dużych naciskach , a nawet po wypłukaniu przez wodę.Nie nadaje się natomiast do smarowania łożysk pracujących przy wysokich prędkościach.Ale jest doskonały do wszelkich łożysk igiełkowych w wahaczach i łożysk dźwigniach zawieszenia. Do główek ramy także.W ostateczności można użyć jakiś smarów do łożysk tocznych ale zapewniających smarowanie przy dużych obciążeniach.Smary to nic innego jak oleje zagęszczone zmydlonymi wyższymi kwasami tłuszczowymi.Przy wysokich naciskach olej jest niejako wyciskany z tego mydła i smar traci swoje własności smarne.Poza tym dobry smar nie powinien sie „pocić” to znaczy w wystawiony na słońce na jego powierzchni nie powinny sie pojawić kropelki oleju. Jego powierzchnia powinna być jednorodna. A co do smaru grafitowego............ to używam go do zabezpieczania połączeń gwintowanych przed rdzewieniem i aby później można je było odkręcić.Dobry także jest do smarowania łańcuchów napędowych bez oringów ale to dotyczy głównie weteranów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 7 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2004 Ważna jest jedna rzecz - musi być go dużo, bo oprócz samorwania samr spełnia drugą bardzo ważnę (jeśli nie ważniejszą !!!) rolę - zabezpiecza przed wilgocią, która jest zabójcza dla łożysk. Może być też dobry smaro do łożysk (podkreślam dobry - przystosowany do dużych obciążeń, które występuję w łożyskach kół samochodów) - znalazłem smar Militeca, jest dośc drogi, ale zawiera wszystkie potrzebne dodatki i znane z tego wyrobu uszlachetniacze metali chroniąc ich powierzchnie). Pozdro, Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.