obniski Opublikowano 3 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2010 Witam, chciałbym zrobić serwis swojej maszyny. Zastanawia mnie tylko na ile jest to trudne. Nigdy wcześniej nie robiłem serwisu w motorze i nie wiem czy to jest tak samo proste jak w samochodzie czy jest coś wiecej o czym powinienem wiedzieć. Motor to Kawasaki Er-6 2008r wersja z ABS. Zbliżam sie do 22.500km. W książce wyczytałem co tam niby powinienem zmienić ale jakoś to jest chaotycznie napisane. Czy poza olejem, filtrem oleju, filtrem powietrza powinienem zmienić coś jeszcze?? Wiem ze ostatni serwis był przy około 17.000km pojęcia nie mam co było zmieniane, wiem że było to robione przez autoryzowany serwis. Zastanawiam się nad świecami, czy jest to konieczne, jeżeli tak to jakie wybrać, zwykłe czy coś lepszego. Jaki ma to wpływ na jazdę? A co z zębatkami i łańcuchem, jak poznać że już czas na te podzespoły? Wiem że moje pytania dla większości wydają się banalnie proste, ale nigdy wcześniej nie robiłem tego sam. Czas sie wreszcie nauczyć. Proszę o wyrozumiałość i wszelkie rady. Dziękuję bardzo Robert Obniski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 3 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2010 Świec nie trzeba wymieniać (są tam irydowe), filtr myjesz i nasączasz olejem przekładniowym albo specjalnym do filtrów,łańcuch jest zużyty jak daje się odciągnąć od zębatki. A zębatka jest zużyta jak ma zęby na kształt piły. Jak maszyna dobrze jeździ to nie widzę sensu robienia czegokolwiek poza wyczyszczeniem filtra powietrza i wymianą oleju. Zresztą sciągnij sobie serwisówkę i wszystko będziesz wiedział. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 3 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2010 heniek128 - jeśli trzeba to się robi zawory, czy synchro przepustnic - niezależnie czy jeździ, bo dzięki takiemu podejściu jest coraz wiecej zajechanych maszyn. Do autora - napewno płyn hamulcowy do wymiany, olej, filtr oleju i ew. f. powietrza jeśli jest zwykły - reszte dopowiedzą koledzy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 3 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2010 w tym modelu zawory robi się co 42000km. No jeszcze można wymienić płyn do chłodnicy i sprawdzić klocki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.