Skocz do zawartości

Problem kx250


Wojtas
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Chciałbym podzielić się z Wami problemem jaki jest w kx250 1999. przedstawię całą historię sprawy i liczę na pomoc:)

 

Kumpel kupił kx250 w stanie dobrym, lekko było słychać korbę, ale palił na kopa, była moc, wszystko okej. Kilka razy latał na torze, (może ze 2-3baki) jakiś tydzień później na leśnej ścieżce motocykl się zatarł. Przyczyna: odłamał się element koszyka prawego łożyska i wpadł w łożysko korbowodu. Łożyska na wale były japońskie, z luzem c3.

W tym momencie kumpel stwierdził, że nie ma czasu/chęci na naprawę i sprzedał motocykl drugiemu kumplowi za mniejsze pieniądze. On wymienił łożyska, korbę i jeździł dalej, aż nie padło znów prawe łożysko na wale... (zupełnie stawało) ta sytuacja powtórzyła się ze 2 albo 3 razy (ciągle prawe łożysko NTN/KOYO c3) Zawsze po przejechaniu od 2 do 5 zbiorników. Wtedy zaczęło się szukanie przyczyn.... Okazało się, że czop wału był uszkodzony, przez zdejmowanie łożyska szlifierką, a następnie ubytki zostały wypełnione. W zakładzie ślusarskim stwierdzono, że czop z prawej strony jest pozbawiony tolerancji walcowatości o 0,4mm. Okej w tym momencie wszystko było jasne, że wymiana wału to jedyne rozwiązanie. Kupił nowy wał Wiseco, założył łożyska Wiseco i co... 2baki w lesie i z silnika dochodził szum i pisk. Po rozłożeniu okazuje się, że lewe łożysko jest uszkodzone - konkretnie ubytki w bieżni. Oleju leje odpowiednią ilość, tylko syntetyk Castrola. KX dostał kolejną szansę, wymieniliśmy łożyska na KOYO c3, przejechał dosłownie 4-5km i znów to samo. Póki co motocykl stoi nierozebrany i czeka na 'lepsze czasy' (aż kumplowi opadnie pełne wkur...ienie)

Wg. mnie wszystko wskazuje na to, że są inne kartery przez co wał nie ma odpowiedniej osiowości. Dodam, że silnik raczej trudno się schodzi przy składaniu.

 

I teraz chciałbym się dowiedzieć, czy jest jakaś metoda na sprawdzenie, czy kartery rzeczywiście są od innych silników? We wsk każdy karter miał swój numer i nie było z tym problemów...

Ponad to macie w ogóle jakiś pomysł, co można z tym zrobić?

Moto za dużo już wyniosło i nie ma sensu sprzedawać i robić komuś problem, to po prostu ma jeździć...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Witam,

jeśli nie chcesz wybierać się do ślusarza możesz wkleić tulejki najlepiej klejem Loctite 3540 lub jego zamiennikiem. Tak jak wspomniał Rejdzik może warto byłoby zmienić wielkość luzu łożyskowego na C4, apropo nie ma łożysk kierunkowych, chyba że mówimy o sprzęgle łożyskowym. Chętnie pomogę dodatkowo na www.jolube.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega miał tak ze kupił firmowe łożyska do ktm 125 i musiał zjechać je na szlifierce magnesowej po 0,5mm każde bo były za szerokie i kartery mu się nie zamykały do końca chociaż na siłe może by się zamkneły ale pewnie łozysko uległo by uszkodzeniu.Proponuje zwrócić tez na to uwage przy kolejnym składaniu skoro ciężko się składają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

jeśli nie chcesz wybierać się do ślusarza możesz wkleić tulejki najlepiej klejem Loctite 3540 lub jego zamiennikiem. Tak jak wspomniał Rejdzik może warto byłoby zmienić wielkość luzu łożyskowego na C4, apropo nie ma łożysk kierunkowych, chyba że mówimy o sprzęgle łożyskowym. Chętnie pomogę dodatkowo na www.jolube.pl

 

 

kolega miał tak ze kupił firmowe łożyska do ktm 125 i musiał zjechać je na szlifierce magnesowej po 0,5mm każde bo były za szerokie i kartery mu się nie zamykały do końca chociaż na siłe może by się zamkneły ale pewnie łozysko uległo by uszkodzeniu.Proponuje zwrócić tez na to uwage przy kolejnym składaniu skoro ciężko się składają.

 

A ja proponuj spojrzeć kolegom na datę ostatniego posta :flesje:

www.zaplon.fora.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam

mam problem z KX 250 99r. Szukam po forach żeby coś znaleść i nagle napotykam opis jak ku..a żywcem wyjęty z mojego przypadku. "2-3 baki i łożysko zatarte" Szlak mnie trafia bo ileż można rozbierać silnik w mak, robić a za chwile to samo. U mnie akcja powtórzyła się 3 razy :-(((. Gdyby ktoś w końcu doszedł do rzeczywistej przyczyny to niech pisze bo ręce i cycki opadają... :wacko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

mam problem z KX 250 99r. Szukam po forach żeby coś znaleść i nagle napotykam opis jak ku..a żywcem wyjęty z mojego przypadku. "2-3 baki i łożysko zatarte" Szlak mnie trafia bo ileż można rozbierać silnik w mak, robić a za chwile to samo. U mnie akcja powtórzyła się 3 razy :-(((. Gdyby ktoś w końcu doszedł do rzeczywistej przyczyny to niech pisze bo ręce i cycki opadają... :wacko:

 

W jakim stanie masz wał?

Nie sztuką jest się rozpędzić.
Sztuką jest wyhamować!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...