pieciu7 Opublikowano 22 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2010 (edytowane) Witam posiadam gsxa 1400 ktory kopci na niebiesko. Przebieg okolo 100tys km, kompresja w normie 12-12,5 na kazdym z cylindrow, druga i czwarta swieca zarzucona olejem czarna, okopcona, zas pierwsza i trzecia kawa z mlekiem, motocykl pali bez problemu moc ma tylko jak sie rozgrzeje i gazuje na postoju to dymi na niebiesko jak 2t prawie, Czy mozecie mi podpowiedziec co to moze byc? poza tym motocykl jak schodzi z obrotow po przygazowce to bardzo strzela z wydechu ''czerwonymi marchewkami'' ogien idzie z wydechu. Mysle nad uszczelnaiczami zaworow, czy moze padla uszczelka pod glowica w ktrojej sa kanaly olejewe? i ciagnie na tloki olej z obiegu? Jesli wykrece swiece to patrzac na tlok z gory to tlok sie swieci olejem. Czy jest opcja jesli kompresja jest w normie to moga byc zurzyte pierscienie jak to sprawdzic? co jest do wymiany? Prosze o jakies porady??? pomoze ktos olej takze wymienilem Edytowane 22 Października 2010 przez pieciu7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rahim711 Opublikowano 22 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2010 Jak rozbierzesz to się dowiesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pieciu7 Opublikowano 22 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2010 Jak rozbierzesz to się dowiesz. tyle to ja tez wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 22 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2010 moze być kompresja idealna a i tak olej ciagnac, wytarczy ze piercień olejowy ie zużył Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bikerider Opublikowano 22 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2010 Czy jest opcja jesli kompresja jest w normie to moga byc zurzyte pierscienie jak to sprawdzic? co jest do wymiany? Prosze o jakies porady??? pomoze ktos olej takze wymienilem moze być że kompresja jest w normie a pierścień pęknięty, olej przedostaje się do komory spalania i powoduje jej uszczelnienie, zdejmij głowicę i cylindry. poprzez otwór swiecy i tak tego nie naprawisz ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pieciu7 Opublikowano 22 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2010 (edytowane) moze być że kompresja jest w normie a pierścień pęknięty, olej przedostaje się do komory spalania i powoduje jej uszczelnienie, zdejmij głowicę i cylindry. poprzez otwór swiecy i tak tego nie naprawisz ;) ok a nie wydaje wam sie to dziwne ze drugi i czwarty gar zarzuca tym olejem( jakies takie powiazanie)? bralem pod uwage pierscinie ale czy jest opcja mniej kosztowna ze moga to byc tylko uszczelniacze zaworowe? jak to mozna dokladniej zdiagnozowac bez rozbierania glowicy, wiem ze i tak bede musial to zrobic ale chcialbym najpierw sie dowiedziec cos wiecej Edytowane 22 Października 2010 przez pieciu7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 22 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2010 Umow sie z kolega, zaby jechal za toba i obserwowal co sie dzieje podczas jazdy. Jezeli dymi przy wejsciu na obroty to pierscienie, przy zejsciu i na wolnych po postoju - uszczelniacze. Przy wymianie uszczelniaczy warto sprawdzic luz miedzy zaworami i prowadnicami bo jezeli tam jest problem, to sama wymiana uszczelniaczy nie pomoze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pieciu7 Opublikowano 22 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2010 na wolnych obrotach nie kopci podczas jazdy tez malo widac najbardziej widac niebisko przy gazowaniu na postoju a czy te marchewki czerwone z wydechu to normalna sprawa? jak jest zimny nie kopci prawie wcale dopiero jak sie dobrze rozgrzeje wtedy widac dym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość yeuop Opublikowano 22 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2010 a on tak nagle zaczal kopcic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 23 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2010 Przede wszystkim gazowanie na postoju nie jest zdrowe dla silnika, wiec czym predzej zapomnij o nim. Jeszcze raz powtarzam - to jest najlatwiejsza metoda sprawdzenioa co sie naprawde dzieje, silnik musi byc obciazony zeby to pokazal. Mam nadzieje ze poziom oleju nie jest za wysoki ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pieciu7 Opublikowano 23 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2010 Przede wszystkim gazowanie na postoju nie jest zdrowe dla silnika, wiec czym predzej zapomnij o nim. Jeszcze raz powtarzam - to jest najlatwiejsza metoda sprawdzenioa co sie naprawde dzieje, silnik musi byc obciazony zeby to pokazal. Mam nadzieje ze poziom oleju nie jest za wysoki ??? poziom oleju jest w normie polowa okienka motocykl taki kupilem lecz na zimnym nie dogrzanym silniku nie bylo tego widac, podczas ajzdy czasami potrafi sie przydlawic na nizszych obrotach jak na swiece zarzuci olejem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pieciu7 Opublikowano 2 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2010 (edytowane) Witam rozebralem moto tzn sciaglem glowice i cylindry. Zaraz po zdemontowaniu pokrywy zaworowej zauwazylem zapchane kanaly drugi i czwarty ktore ida do jakiegos ustrojstwa nad pokrywa jakies pompki podcisnieiowej. Tlok 2 i 4 z gory jak nowy zaolejony bez zadnego nagaru zas 1 i 3 z nagarem. Pierscienie wydaje mi sie ze sa ok minimalna szpara jest jak wloze w cylindry. Tloki z boku nie maja zadnych przebarwien jak nowe praktycznie. Cylindry zas nie maja zadnego wuczuwalnego palcem progu. Patrzac na denka zaworow od dolu na 2 i 4 komorze widac ze zawory mokre od oleju. Czy to wskazuje na zuzyte uszczelnaicze zaworowe postaram sie porobic fotki. motocykl bardzo kopcil jak wczesniej pisalem zdjecie 1 zdjecie 2 zdjecie czwartego tloka zdjecie tlokow zdjecie tlokow zatkany kanal zatkany kanal Edytowane 2 Listopada 2010 przez pieciu7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 2 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2010 Na pierscieniach byly lekkie przedmuchy co pokazuja przebarwienia miedzy pierscieniem gornym i drugim na wszystkich chyba tlokach. Oprocz tego trzeba rozebrac glowice i sprawdzic luzy miedzy zaworami i prowadnicami. Wyglad glowicy pokazuje ze zadko olej byl w tym silniku zmieniany. Ja bym zrobil tak : - po rozebraniu glowicy i sprawdzeniu luzow na prowadnicach ( przed sprawdzeniem lezenie krzyzem w kosciele i odmowienie calego rozanca na intencje zeby miescily sie w normie ) oczyscil bym glowice z nagaru, dotarl zawory ( bardzo delikatnie, zeby tylko pokazal sie "szlaczek" po dotarciu ), wymienil uszczelniacze i zlozyl, - kupil nowe pierscienie o wymiarze nominalnym, przehonowal tuleje cylindrowe bez zbierania materialu i po wymianie uszczelek zlozyl wsszystko do kupy. Potem mocne docieranie opisane przeze mnie w watku "jak docierac nowy motor" i gra muzyka. Jest kilka sposobow jak to wszystko zrobic i o tym mozna porozmawiac pozniej. Na razie rozbierz glowice i daj zdjecia gniazd i zaworow. PS te kanaly w glowicy trzeba sprawdzic w serwisowce - ja tego nie wiem. Zreszta pierwsza rzecz to musisz sciagnac z netu, lub kupic serwisowke. Tego jestem prawie pewien, ale zapytam: - przed rozebraniem zaznaczyles sobie ustawienie rozrzadu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pieciu7 Opublikowano 2 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2010 Na pierscieniach byly lekkie przedmuchy co pokazuja przebarwienia miedzy pierscieniem gornym i drugim na wszystkich chyba tlokach. Oprocz tego trzeba rozebrac glowice i sprawdzic luzy miedzy zaworami i prowadnicami. Wyglad glowicy pokazuje ze zadko olej byl w tym silniku zmieniany. Ja bym zrobil tak : - po rozebraniu glowicy i sprawdzeniu luzow na prowadnicach ( przed sprawdzeniem lezenie krzyzem w kosciele i odmowienie calego rozanca na intencje zeby miescily sie w normie ) oczyscil bym glowice z nagaru, dotarl zawory ( bardzo delikatnie, zeby tylko pokazal sie "szlaczek" po dotarciu ), wymienil uszczelniacze i zlozyl, - kupil nowe pierscienie o wymiarze nominalnym, przehonowal tuleje cylindrowe bez zbierania materialu i po wymianie uszczelek zlozyl wsszystko do kupy. Potem mocne docieranie opisane przeze mnie w watku "jak docierac nowy motor" i gra muzyka. Jest kilka sposobow jak to wszystko zrobic i o tym mozna porozmawiac pozniej. Na razie rozbierz glowice i daj zdjecia gniazd i zaworow. PS te kanaly w glowicy trzeba sprawdzic w serwisowce - ja tego nie wiem. Zreszta pierwsza rzecz to musisz sciagnac z netu, lub kupic serwisowke. Tego jestem prawie pewien, ale zapytam: - przed rozebraniem zaznaczyles sobie ustawienie rozrzadu ? serwisowke sciaglem z neta wiem jak ustawic rorzad wedlug serwisowki. A co powiecie na to abym dal ta glowice do sprawdzenia tam gdzie sie tym zajmuja znam taki warsztat oni by mi ja zrobili na gotowo tylko bym kupil uszczelniacze? czy na tych pierscieniach motocykl pochodzi bedzie kopcil uszczelniacze zaworowe sa dostepne na allegro czy w sklepie internetowym a gdzie moge kupic takie pierscienie czy moze lepiej bylo by kupic uzywane cylindry z tlokami i pierscieniami o mniejszym przebiegu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
audioterrorysta Opublikowano 2 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2010 (edytowane) podobny remont zrobiłem w swoim byłym kawasaki. nie mówię czy warto czy nie. koszt to jakieś 3000zł, wszystkie części oryginalne (oprócz uszczelniaczy) sprowadzone przez... hondę z MCS, porobike jak zwykle nie umie, ale nieważne. Rozważałem kupno używanych cylindrów z tłokami i pierścieniami noi głowicy ale zajeżdzone to wszysko straszliwie. Jedyna głowica, którą znalazłem była po spotkaniu z tłokiem - ale podobno dobra.... Z pierścieniami jest też taka heca, że raz rozebrane nigdy nie złoży się w tej pozycji co były i zaczną przepuszczać kompresję i olej. pierścienie 4x220zł - koniecznie orginał ze względu choćby na zgodnośc materiałową czyli późniejsze zużywanie. uszczelniacze 16szt koło 200zł, (larsson) zawory 2x70zł czyszczenie, wymiana uszczelniaczy, dwóch zaworów docieranie zaworów do gniazd - 300zł (w starej iwicznej jadąc od magdalenki jakies 100m przed torami kolejowymi w głębi po lewej stronie jest taki warsztat obróbka elementów silników, adresu nie pamiętam, może zdobędę) uszczelki nie pamietam ze 300zl na górę 2x olej jeden na docieranie drugi na pozniej 4L to chyba z 300zł-400zł płytki zaworowe, swiece, filtry i jakieś inne rzeczy o których zapomniałem... klucz dynamometryczny, czasem trzeba jakiś cudownych narzędzi, np, waski klucz do świec w renault clio Edytowane 2 Listopada 2010 przez audioterrorysta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.