Skocz do zawartości

MZ ETZ 250 - po parunastu km dusi sie


Nitomen
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

Ale ponawiam pytanie , czy w razie puchniecia tloka , beda widzoczne slady na gladzi cylndra ??

 

różnie, jeśli silnik nie stanął w momencie, to może nic na gładzi nie zostało

jeśli masz za ciasne pasowanie to Ci współczuję, takie jazdy będziesz miał

kolega niedawno remontował silnik 251, spasował tłok cylinder na 6 setek, po 1500 km na dotarciu eta zamykała szafę na polskim tłoku bez żadnych oznak puchnięcia itp.

 

co do simmera, miałem tak w TS 250 że gdy się dobrze rozgrzała to sama dostawała wyższych wolnych obrotów, obstawiałem 30 letni simmer, niestety motocykl sprzedałem z tą usterką, u ciebie jednak objawy są trochę inne

 

w Twoim przypadku obstawiam elektrykę na I planie

powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od poprzedniego wlasciciela dostalem info aby problemow szukac w zaplonir, tzn swiecy ( obecnie jakas samochodowa z podkladkami , dedykowana szybko szlak trafial) , albo cewce WN . Cewke juz zalatwilem , od piuszki japonskiej i druga od trabanta , przeloze i zobaczymy efekty, pare dobrych swiec od puszki tez mam.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wczoraj przerywac mi sie rozregulowal , nie regulowany jak go zalozylem jakies 800 km temu . Zanim to sie stalo , wymienilem cewke WN przejechalem na sporym gazie z 10 km i moto chodzilo bardzo ladnie.

 

Jeszcze mam pytanko , czy normalnym jest ze miedzy stykami przewrywacza podczas pracy jest spora iskra , na wolnych malo ja widac , ale jak wkrece silnik to jest po prostu łuk elektryczny ze oswietla caly przerywacz.

 

p.s co ile zagladac do przerywacza ?

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień kondensator, a najlepiej zakup zapłon elektroniczny naprawdę ułatwi sprawę na MZ klubie u gostka są dostępne dokładne kopie oryginału, dobrze zabezpieczone i z dobrym czujnikiem. Po prostu plug&play. Po za tym jest tam taki filcowy języczek który masz nasączyć olejem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezyczek dopiero teraz nasaczylem , a kondensator jest prawie nowy , niemiecki zakladany razem z przerywaczem. Mam plan zmiany ETY na japonski klasyk z lat 70 - 80...

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Nie wiesz na co się porywasz ale powodzenia;)

Zgadzam się z kolęgą:P

A co do Etki wstępnie wygląda to na kondensator. Problemem nie jest to że silnik się grzeje a właśnie kondensator. Robi jakieś zwarcia grzeje się nadto i nie spełnia swojej funkcji.To że masz nowy nic nie znaczy. Niejednoktornie kupując nowe części natknąłem się na buble;/ wymień najlepiej na jakiś sprawdzony z innego moto. Jeżeli to nic nie da to przewód wysokiego napięcia od świecy lub cewka. Sprawdz te rzeczy. To napewno coś z elekrtyką!!

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego jestem zdania że powinieneś bezwzględnie zacząć od kondensatora,na stykach przerywacza nie powinno występować silne iskrzenie które tenże gasi.Mało tego jeśli kondensator po rozgrzaniu będzie zmieniał parametry to nie wykryjesz tego gdy jest zimny, natomiast będzie powodował takie objawy jak w twoim moto.Co do puchnięcia tłoka,to przecież wiesz jaki opór stawia przy rozruchu na zimno bo masz kopek,a jaki przy próbie odpalenia gorącego silnika.Jeśli jest duża różnica(bo jest zawsze gdyż kompresja rośnie gdy silnik się rozgrzeje)możesz podejrzewać tłok.Znam przypadki że tłok zablokowało całkowicie więc taką nieprawidłowość rozpoznasz od razu.Następna sprawa to gaźnik.Prawdopodobnie masz ustawiony zbyt wysoki poziom paliwa lub zawiesił ci się zaworek odcinający lub zablokował pływak.Zapłony z przerywaczem funkcjonowały na ogół dobrze więc po co masz wymieniać wszystko,szkoda pieniędzy.Lepiej wydaj je na benzynkę :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wlasnie walczylem z zaplonem, wyglada na walniety kondensator , o dziwo po przylozeniu do zamontowanego kondensatora, identycznego stergo uzywanego , ale sprawnego kondensatora silnik pracuje OK , na jednym dusi sie i strzela w gaznik po przekroczeniu 2 tys obr. Zamienilem kondensatory ale bez zmian , tak jak by obydwa byl walniete.... chyba jednak zmienie zaplon na elektronika , czy musze wymieniac caly stojan ? czy moge zostawic stary ?

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co sadzicie o polelektroniku ? zamiast kondesatora wpina sie uklad elektroniczny , mnijesza iskra na stykach przerywacza , wiekszy prad w ukladzie zaplonowym - tylko cena spora 65 -75 zl z wysylka

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wysle bo labo masz zablokowane PW , albo masz pelna skrzynke ...zamowilem modul za 35 zl , powinien wyelimoniowac klopoty z kondensatorem

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...