Skocz do zawartości

Kto jezdzi nowa Super Tenere XTZ 1200


Rekomendowane odpowiedzi

W odpowiedzi dla kolegi Dawidowiak napiszę, że też mam zworkę. I nawiązując do mojego nadpalonego zadupka przypuszczam a nawet jestem skłonny stwierdzić że jestem pewien, że to właśnie przez zwiększoną moc za pomocą tej zworki teresa zieje z komina większą ilością gorących spalin. Bo pierwsze nadtopienia zaczęły się pojawiać własnie po zrobieniu zworki. Konsultowałem się też z poprzednim włascicielem moto czy mu wydech kiedyś spalił zadupek i nic takiego nie miał. Ale nie robił nigdy zworki. Objaw topienia zadupka nasilił się też po wyjęcia db killera.

Zapytam przy okazji mam wyświetlacz biegów ten gipro własnie. Ostatnio odpaliłem moto i chodziło jakiś czas na wolnych i zaczeła migać literka H na tym wyświetlaczu. Potem zrobiłem dwa kółka wokół komina i cyferki na wyświetlaczu pokazujące zapięty bieg też cały czas mrugają podczas jazdy. Czy ktoś wie co się mogło zadziać i jak temu zaradzić bo takie mruganie zdeka mnie irytuje.

I jeszcze jedno pytanko jaki najlepiej akumulator kupić bo czuję że mój chyba pomału kończy żywot.

Dawidowiak możesz pokazać te osłony lag i reflektorów albo wrzucić jakieś linki?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Ja kupiłem niedawno akumulator Yuasa YTZ12S. w sklepie www.akumulatory24.pl , z fakturą, gwarancją, za cenę 360 zł brutto z przesyłką, jest to akumulator żelowy, Made in Japan. Takie aku jest montowane fabrycznie. Łatwo pomylić z akumulatorem o symbolu TTZ12S, który jest zalewany w technologii AGM, i do tego produkcja-Azja, a cena taka sama jak wypadku YTZ12S!, oczywiście trzeba poszperać, kupując na żywioł albo wierząc bezgranicznie w rady sprzedawców, można później pluć sobie w brodę.

 

Kilka fotek mojej Tenery po małych zabiegach kosmetycznych.

Nie podobały mi się halogeny, więc zamówiłem osłony, w mojej ocenie wyglądają o niebo lepiej.

Osłony na lagi również kupiłem w tym sklepie, jest to Hiszpania, cena z przesyłką – 590 zł. W wypadku osłon na lagi, gdzie karbonowe w PL kosztują 2120 zł, to kasa do przyjęcia. Osłony są z anodowanego na czarno aluminium, dobre wykonanie, wszystko w komplecie, tylko naklejki dałem swoje, bo te czerwone nie bardzo pasowały do moto i były za małe.

http://i62.tinypic.com/o9qrs8.jpg[/img]

 

http://i57.tinypic.com/2mg7037.jpg[/img]

 

http://i61.tinypic.com/iwum3n.jpg[/img]

 

http://i62.tinypic.com/s1hr3d.jpg[/img]

 

Link do osłon na lagi

http://www.dsbikeprotection.com/en/home/144-protector-de-horquilla-yamaha-super-tenere-xtz-1200.html

 

Link do osłon na halogeny

http://www.dsbikeprotection.com/en/yamaha/77-protectores-de-focos-yamaha-xt-1200z.html

 

Zamontowałem za radą maro74, zaczerpniętą z forum z tego tematu, końcówkę CTEK Eyelet, bardzo przydatna rzecz, trzeba pamiętać, ze gdy się nie ma ładowarki CTEK, należy nabyć drugą wstyczkę żeby się połączyć.

http://i58.tinypic.com/316q0zs.jpg[/img]

 

http://i61.tinypic.com/20jmh4m.jpg[/img]

 

Kolejną rzecz, to chlapacz, kupiony na Allegro, fajny, dobrze spasowany, w kpl. fajne zaciski plastikowe – koszt 120 zł

http://i62.tinypic.com/29d8wur.jpg[/img]

 

I jeszcze pare gadzetów z Touratecha, najbardziej fajny, to zamykany uchwyt nawigacji z regulacją szyby. Do tego powiększona stópka bocznej kosy, powiększona stópka hamulca.

http://i60.tinypic.com/uy73c.jpg[/img]

 

http://i57.tinypic.com/24xqvcz.jpg[/img]

 

http://i60.tinypic.com/n3q6bp.jpg[/img]

 

A to moja Tenera przed zmianami

http://i61.tinypic.com/2m4u2hh.jpg[/img]

 

Teraz czekam na wydech, powinien lada chwila przyjechać. Po tym co maro74 napisał o tych gorących spalinach, z tej zworki na jakiś czas zrezygnuje. Zresztą, zobaczymy jak się będzie zachowywał, itd. Maro74, Odczuwalny jest przyrost mocy na 1,2,3 biegu po założeniu tej zworki?

Rozmawiałem z mechanikiem- serwisantem Yamahy, mówił że nie ma minusów w temacie zworki jeżeli chodzi o silnik czy komputer, po prostu w związku z normami spalin, celowo na tych 3 biegach jest zblokowana, taka sama sytuacja jest w KTM ADV.

 

grzela3396, jakie konsekwencje pozbycia się katalizatora, co wypadku wyjazdu na zachód?

 

 

Lewa w górę :-)

Edytowane przez dawidowiak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maro zadzwoń do Edzia i dogadaj temat.

Facet naprawdę spoko i do ręki.Namiary 506436737



Dawidowiak Edzio który myślę , że ma większe pojęcie niż nie jeden Pan servisant

powiedział mi,że pozbycie się katalizatora tylko przynosi sama pozytywy dla motocykla.

Nie wprowadza zamieszania do komputera za to ma zbawienny wpływ dla serducha przez łatwiejszy wyrzut spalin.

To tak w mocnym skrócie.

A co do wyjazdu na zachód? Nie wiem w czym problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawidowiak fajnie to wszystko pokazałeś i opisałeś. Co do odczuć w sprawie zworki to nie wiem jaka jest różnica bo jak kupilem moto to na drugi dzień wsadziłem zworkę i nie mam za dużego porównania. Ale możesz sobie zrobić przejechac się trochę i porównać to jest 5 minut roboty z prefabrykacją drucika na zworkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://www.facebook.com/groups/754738211240455/

Założyliśmy zamkniętą grupę na facebooku, zdecydowanie ułatwia kontakty teraz facebook na każdym telefonie, tak więc zapraszam jak ktoś nie ma zakładajcie konta i do zobaczenia, kolego Dawidowiak widze że cię naprawdę Teresa wciągneła , ja założyłem finalnie Lampy Wesem z zżarówkami 55w zasięg swiateł ponad 200 m koszt z montażem i żarówkami 160 złotych do tego spoilery handbarów z Deski do krijenia :) za 9 słotych efekt bomba zapraszam na moje konto na facebook Sebastian Begierski aka Ralf Dragon. dziś 7 na plusie to jezdzimy. :)



Nie wiem dlaczego ale nie widzę tych Twoich zdjęc a bardzo mnie interesują

Mam takie małe spoilery :) http://allegro.pl/yamaha-xt-1200-z-super-tenere-polski-salon-i4832304027.html

Edytowane przez Ralf Dragon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Relacja z zamontowania tylnego błotnika.

Błotnik zaadaptowany od skutera skutera Yamaha YN50, nr katalogowy 5C3-F1621-00-00 , koszt 60 zł brutto

Kilka detali do zamocowania musiałem dorobić, ale przecież to żaden problem jak nam zależy J

W salonie dostajemy sam błotnik, musimy dorobić:

1. Płaskownik dla usztywnienia – mogę wysłać zainteresowanym, już pomalowany proszkowo podkładem cynkowym + czarny mat.

2. Tulejkę w środku fi 8mm, dł.18 mm, dobrze żeby na końcach tulejki były podkładki usztywniające wnękę błotnika - mogę wysłać zainteresowanym, już pomalowany proszkowo podkładem cynkowym + czarny mat.

3. Śruba imbusowa z nakrętką samochamowną + podkładki – fi 5 mm, dł.16-20 mm. Polecam nierdzewkę

4. Śruba imbusowa z nakrętką samochamowną + podkładki - fi 8 mm, dł. 55 mm-60 mm. Polecam nierdzewkę

 

28kj5ly.jpg

 

10fcnzm.jpg

 

t7frwm.jpg

 

28hkdpl.jpg

 

14v4c9y.jpg

 

2na8hzb.jpg

 

2usvloy.jpg

 

5d836h.jpg

Edytowane przez dawidowiak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie się podział mój ostatni post?



Witam,
Planuję/planowałem zakup kufra Givi OBK58A Outback, tylni centralny, tyle że mam dylemat, czy oryginalne kufry będą się otwierać bez problemu jak zamontuje Givi Outback, mam obawy że będzie blokował dostęp do bocznych kufrów.
W załączniku foto mojego moto z oryginalnymi kuframi.

 

Ma któryś z kolegów doświadczenie, wiedzę w tym temacie?

 

339t4df.jpg

Edytowane przez dawidowiak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem do Tereski kufer centralny Givi Outback 42 l.

Widząc u ciebie Dawidowiak fotkę z kuframi obawiam się, że Givi 58 litrowy zblokuje swobodne otwieranie bocznych kufrów,

ale najlepiej było by przymierzyć go wraz z dedykowanym stelażem. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maro zadzwoń do Edzia i dogadaj temat.

Facet naprawdę spoko i do ręki.Namiary 506436737

 

Dawidowiak Edzio który myślę , że ma większe pojęcie niż nie jeden Pan servisant

powiedział mi,że pozbycie się katalizatora tylko przynosi sama pozytywy dla motocykla.

Nie wprowadza zamieszania do komputera za to ma zbawienny wpływ dla serducha przez łatwiejszy wyrzut spalin.

To tak w mocnym skrócie.

A co do wyjazdu na zachód? Nie wiem w czym problem?

Witajcie,

Kilka postów wcześniej pisałem o usunięciu kata w mojej Teresce. Potwierdzam same plusy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do świec zaplonowych instrukcja obsługi XTZ1200 podaje :

 

1. zalecana świeca zaplonowa - NGK / CPR8EB9

2. odległość między elektrodami - 0,8-0,9 mm

3. moment dokrecania swiecy zaplonowej - 13 Nm ( 1.3 kgf )

 

Nie ma tam informacji odnosnie zalecanego przebiegu przy którym nalezalo by je wymienić, z reguly jest to 40 tyś.km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co sądzicie o patencie na dwa wydechy w ST. W necie widziałem foty gdzie ludzie poprzerabiali wydechy na dwa kominy. Czy ktoś widział coś takiego w realu, czy w ogóle taka modyfikacja ma sens ?.

 

np:

http://www.noneracing.com/en/motorbike-accesories/exhaust-systems-high-performance/yamaha/yamaha-xt1200z-super-tenere-2012/

 

http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=807266

Edytowane przez maro74
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...