Skocz do zawartości

Kto jezdzi nowa Super Tenere XTZ 1200


Rekomendowane odpowiedzi

Nakręciłem Super Tenerką 24 tys. i sprzęt jest niezawodny. Niestety wyposażenie standardowe było mocno bidne i szybko okazało się, że trzeba Moto doinwestować. Z dodatków polecam : Gmole, halogeny, grzane manety, wskaźnik zapiętego biegu, deflektory boczne, deflektor na szybe przednią, kierunki led, no i kanapę z wkładkami żelowymi jak Ktoś lubi trzepnąć z 500 km dziennie. Ja bym się na GS-a nie zamienił, no chyba, że tego po lifcie w 2013 - nie próbowałem.

Tak na poważnie, po co halogeny w czymś co nigdy nie zjedzie z asfaltu? Bez kierunków LED wstyd jeździć?

Powoli w wątku krystalizuje się obraz posiadacza tenerki, człowieka który:

  1. Nie jeździ w deszcz. Czyżby z obawy o cyfrowe systemy?
  2. Wstydzi się swojego salonowego golasa wyglądającego jak kundel przy "tłustych" GS1200 Adventure
  3. W trasie czy na wyprawie nocuje tylko pod dachem.
  4. Posiada wyraźny kompleks GS-a
Edytowane przez M a D a F a K a
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj kolego Madafaka to mi pojechałeś po całości. Ty chyba czytałeś inny post na temat XT1200 Z, żeby dojść do takich chorych wniosków. Pozwoliłem sobie napisać moją opinię o tym sprzęcie i rady dla potencjalnego kupca, bo jak Ktoś tu napisał na rynku nie ma jeszcze zbyt dużo tych Moto.

Wywołany do tablicy odpowiadam szybko na pozostałe rzeczy:

1. Halogeny założone po to aby poprawić widoczność Moto dla kierowców puszek ( poczytaj w książkach czemu to ważne )

2. Fabryczne plastikowe gmole wymieniłem na stalowe solidne, które chronią mnie i Moto przy szlifie i parkingówkach

3. Jeżdżę w deszczu i to dużo, dlatego dołożyłem grzane manety bo rękawice nie dają rady

4. Wożę ze sobą namiot i inne rzeczy a zestaw waży ponad 500 kg - daruję sobie wklejenie zdjęcia

5. Szanuję ludzi jeżdżących na GS-ach, którzy szanują mnie. Spotkałęm jednak paru nadętych pajaców ze swoimi Beemkami noszących wysoko brodę i obawiam się, że Ty do podobnej grupy należysz - grupy będącej zaprzeczeniem rodziny Motocyklistów - jak Ktoś chce kupić Super Tenerę i jeździć nią tylko po asfaltach, czy po mieście to jego sprawa - może tak zrobić choćby dlatego, że ma 2 m wzrostu i to sprzęt na którym się czuje komfortowo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

!!!!

 

Skasowałem całość, bo mam lenia, do czytania, ale na pewno zauważyłem obraźliwą treść.Ostrzegam przed tego typu wpisami, mogącymi obrażać innych użytkowników. Kłania sie regulamin.

 

 

No moderator Cosmoo zadziałał na moje niedwuznaczne wpisy, czemu z postami MADAFAKI nic nie robicie też są obrazliwe i na pewno nie tylko wobec mnie , a może to kolega i nie chcecie mu zrobić krzywdy,?

Edytowane przez Ralf Dragon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko może ktoś coś będzie wiedział. A więc ostatnio zaobserwowałem, że delikatnie mi falują wolne obroty jak już moto jest dobrze rozgrzane, np jak stanę na światłach po dłuższej jeździe. Jak odpalam na zimno jest ok ale jak gorący to leciutko falują, Czy to może być coś niepokojącego?. Czy mogę sam jakoś sprawdzić ewentualną przyczynę czy podjechać do ASO?. Spotkał się ktoś z was z czymś podobnym w swojej Tenerce.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maro74, to typowe gdy tankujesz benzynę 95 okt. problem tkwi we właściwej czystości "naszego" paliwa.

Swoją Tereską zrobiłem 26000km w tym ostatnie 2tyś. na 98okt. Stwierdzam że to typowy objaw słabej jakości paliwa.



Mam pytanko może ktoś coś będzie wiedział. A więc ostatnio zaobserwowałem, że delikatnie mi falują wolne obroty jak już moto jest dobrze rozgrzane, np jak stanę na światłach po dłuższej jeździe. Jak odpalam na zimno jest ok ale jak gorący to leciutko falują, Czy to może być coś niepokojącego?. Czy mogę sam jakoś sprawdzić ewentualną przyczynę czy podjechać do ASO?. Spotkał się ktoś z was z czymś podobnym w swojej Tenerce.?

 

 

Właśnie mam zamiar trochę podkręcić zawiechę. Zastanawia mnie tylko czy dobrze czytam instrukcję bo mówiąc szczerze to miejsca regulacji są w niej idiotycznie opisane np:

strona 44 instrukcji

"siła odbicia widelca jest regulowana na prawym ramieniu widelca teleskopowego w następujący sposób ......" i jest obrazek regulacji sugerujący pokręcenie płaskim śrubokrętem przy tej śrubie regulacyjnej od napięcia wstępnego. Następnie

"siła dobicia widelca jest regulowana na lewym ramieniu widelca teleskopowego w następujący sposób ......" i obrazek regulacji na dole przy osi koła.

 

I teraz zgłupiałem o co tu chodzi. Czy ma regulować na jednej odbicie a na drugiej dobicie?. Czy po prostu jakiś cymbał źle przetłumaczył instrukcję i prawidłowo powinno się robić tak, ,że regulacja odbicia płaskim śrubokrętem na górze a dobicie na dole ale dla każdej lagi osobno o tę samą wartość.?

 

Thufir możesz coś w temacie skrobnąć jak wiesz o co kaman. I napisz co masz na myśli pisząc "kosztem poręczności" co się pogorszyło.



U dołu lagi regulacja + 4 kliki od max odkręcenia daje komfort na szutrach i leśnych przejazdach .

U góry 6 klików od max odkręconej.

 

Każdy klik u dołu na H powoduje mniejsze ugięcie lagi a u góry na H szybszą pracę (opcja niewskazana do kiepskich dróg)

Wkręcenie pokrętła (chyba na klucz 17 )u góry na max, powoduje usztywnienie sprężyny - ta opcja to ustawienie na szybkie winkle, tor.

 

Ja jeżdżę na ustawieniach

Dół - 5 klików wkręconych od max odkręcenia

Góra na 4 kliki od max odkręcenia

Góra na 6 pierścieni wystających

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sylwester dzięki za wyjaśnienia. Ustawienia lag potestuję jak wymienię uszczelniacze olejowe lag bo mi się pocą i już straciły trochę oleju więc mogą już tak dobrze nie działać. Co do paliwa to czy na 95 też tak miałeś a na 98 było ok?.

Jeszcze mnie nurtuje jedno jak silnik jest rozgrzany to na wyższych obrotach słyszę jakby cykanie z metalicznym podźwiękiem jakby zawory było słychać??.

Czy Teresa po prostu tak działa że słychać taki dźwięk silnika?. Mam na liczniku 26000. A moto przy 24900 było w ASO na przeglądzie i nic niepokojącego nie stwierdzili. Czy po takim przebiegu powinny być sprawdzone i wyregulowane zawory, w poprzednim moim moto Vstrom 1000 regulowało się po 24000 a tutaj instrukcja mówi po 40000.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sylwester dzięki za wyjaśnienia. Ustawienia lag potestuję jak wymienię uszczelniacze olejowe lag bo mi się pocą i już straciły trochę oleju więc mogą już tak dobrze nie działać. Co do paliwa to czy na 95 też tak miałeś a na 98 było ok?.

Jeszcze mnie nurtuje jedno jak silnik jest rozgrzany to na wyższych obrotach słyszę jakby cykanie z metalicznym podźwiękiem jakby zawory było słychać??.

Czy Teresa po prostu tak działa że słychać taki dźwięk silnika?. Mam na liczniku 26000. A moto przy 24900 było w ASO na przeglądzie i nic niepokojącego nie stwierdzili. Czy po takim przebiegu powinny być sprawdzone i wyregulowane zawory, w poprzednim moim moto Vstrom 1000 regulowało się po 24000 a tutaj instrukcja mówi po 40000.

Cykanie jest efektem dekompresji bezpośrednio związanej z budową walka rozrządu. Jet tam taki element chowający sie w wałek i jego praca/ruch powoduje charakterystyczny dźwięk tak jakby cykanie zaworu.

Proponuje przejśc na olej Motul 300V 15w50.

 

Praca silnika na 98okt. jest spokojniejsza, normalna :)

Edytowane przez sylwesterX
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sylwester dzięki za wyjaśnienia. Ustawienia lag potestuję jak wymienię uszczelniacze olejowe lag bo mi się pocą i już straciły trochę oleju więc mogą już tak dobrze nie działać. Co do paliwa to czy na 95 też tak miałeś a na 98 było ok?.

Jeszcze mnie nurtuje jedno jak silnik jest rozgrzany to na wyższych obrotach słyszę jakby cykanie z metalicznym podźwiękiem jakby zawory było słychać??.

Czy Teresa po prostu tak działa że słychać taki dźwięk silnika?. Mam na liczniku 26000. A moto przy 24900 było w ASO na przeglądzie i nic niepokojącego nie stwierdzili. Czy po takim przebiegu powinny być sprawdzone i wyregulowane zawory, w poprzednim moim moto Vstrom 1000 regulowało się po 24000 a tutaj instrukcja mówi po 40000.

Maro przy przebiegu 26tyś pocą Ci się lagi?

Pozdrawiam

 

Ilek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cykanie jest efektem dekompresji bezpośrednio związanej z budową walka rozrządu. Jet tam taki element chowający sie w wałek i jego praca/ruch powoduje charakterystyczny dźwięk tak jakby cykanie zaworu.

Proponuje przejśc na olej Motul 300V 15w50.

 

Praca silnika na 98okt. jest spokojniejsza, normalna :)

Dzięki za tę informację będę spokojniej spał że to jednak nie jest jakiś defekt. Co do oleju moto jest świeżo zalane castrolem 10W50 po ostatnim przeglądzie w ASO, więc narazie chyba przy nim zostanę. Przy następnej zmianie spróbuję tego motula jak sugerujesz. Czy on spowoduje że praca silnika będzie cichsza mając na uwadze ten wałek rozrządu?

 

Maro przy przebiegu 26tyś pocą Ci się lagi?

Niestety jest to efekt powstały po transporcie motocykla do mnie do domu po zakupie. Moto pokonało prawie 800 km spięte również za lagi i jak stwierdziło 3 mechaników pewnie uszczelniacze tego nie wytrzymały i puściły. W sumie nowy zestaw mam już kupiony ale ciągle czasu brak żeby się tym zająć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Niestety jest to efekt powstały po transporcie motocykla do mnie do domu po zakupie. Moto pokonało prawie 800 km spięte również za lagi i jak stwierdziło 3 mechaników pewnie uszczelniacze tego nie wytrzymały i puściły. W sumie nowy zestaw mam już kupiony ale ciągle czasu brak żeby się tym zająć.

Dziwne, ja swoja terese jak transportowałem do Chorwacji była ponad dobe spieta na przyczepie. Na miejscu zrobilem jakies 2000km i nie było żadnych oznak...

Edytowane przez ilek

Pozdrawiam

 

Ilek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznam ci rację, że jest to dziwne ale jak innego wytłumaczenia jak dotąd nie mam. Nawet po przyjeździe do domu jak już to stwierdziłem dzwoniłem do ASO gdzie poprzedni właściciel robił przegląd i zapytałem czy nic nie było zlecone do robienia a sprzedający już to "olał" bo moto do sprzedaży ale nic nie stwierdzili na przeglądzie i jak powiedziałem co jest to gościu w ASO się baardzo zdziwił. Natomiast motocykl po przeglądzie w ogóle nie jeździł co wynikało z licznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z Was ma u siebie zamontowane kierunkowskazy LED z Touratecha?. Mam pytanie jeśli ktoś się w temacie orientuje. U mnie jak włączę kierunki np na postoju to na szybko mrugają, dzieje się też tak jak np wolno dojeżdzam do zakrętu. Dopiero dodanie gazu powoduje, że kierunki zwalniają tempo mrugania do bardziej normalnego. Czy ktoś ma tak u siebie?, czy da się to jakoś regulować aby tempo mrugania było cały czas jednakowe ?. Trochę mnie irytuje jak tak szybki migają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...