bahama Opublikowano 4 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2010 witam serdecznie :) zacznę może od tego iż kontakt z motocyklami mam od paru lat zaś z samymi CBR-kami od 5 lat obecnie od paru dni jestem szczęśliwym posiadaczem F4 z 2006 roku w stanie salonowym w dosłownym tego słowa znaczeniu:) motocykl ma nakręcone ponad 6 tyś km który jest w 100% autentyczny (oryginalne klocki naped opony z 2006 roku w bdb stanie itp ) silnika pracuje przepięknie zaś sprzęgło nie :( wie że jeśli chodzi o sprzęgło to standard iż gdy wcisnę klamkę to hałas z kosza ustaje (chociaż martwi mnie fakt iż motocykl w takim stanie z takim przebiegiem i już hałasuje sprzęgło; jakoś to przeżyje miałem F3 , F4 i tam było to samo ) wiec tak zrobiłem motocyklem z 150km (brak opłat :P ) i nic niepokojącego nie zauważyłem aż do momentu wjechania na podwórko... zatrzymałem się po czym nie mogłem wrzucić luzu z pierwszego wiegu, po delikatnym dodaniu gazu luz wskoczył .. wciskam sprzęgło wrzucam jedynkę (biegi wchodzą bardzo cicho) i czuje jak motocykl delikatnie (bardzo delikatnie ) ciągnie do przodu , delikatne dodanie gazu (do 2tyś obr/min) i następuje taki objaw iż motocykl minimalnie pociągnie do tyłu następnie do przodu i znowu czuje minimalne "ciągnięcie" do przodu , dodam że jeżeli na pierwszym biegu na postoju podkręcę np do 3-4 tyś obr/min to motocykl normalnie stoi zero ww ciągnięcia do przodu .. obroty spadną do 1100-1200 obr/min i znów czuje że delikatnie ciągnie .. wszystkie próby wyżej opisane wykonywane były na postoju oczywiście... teraz pytanie czy to normalne aby motocykl z takim przebiegiem miał juz problemy z hałasującym sprzęgłem ? czy olej bądź to iż motocykl dużo stał nie użytkowany może mieć wpływ na ciągnące sprzęgło ? co zrobić co sprawdzić aby było dobrze :) dodam iż nie wymieniałem jeszcze oleju (w książce serwisowej jest wpis o wymianie przy przebiegu 1 tyś km oraz przy 5 tyś km , motocykl obecnie ma 6900km wiec prawie 2 tyś km na nowym oleju) odnośnie linki sprzęgła - jest dobrze wyregulowana (ok 10mm luzu na klamce ) kręciłem regulacją ale nic sie nie zmieniało ... to chyba tyle :) przepraszam jeżeli jest to zbyt chaotycznie napisane ... z góry dziekuję za wszystkie sugestie .. pozdrawiam Bahama Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynszyll Opublikowano 4 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2010 10 mm luzu mierzysz na koncu klamki czy przy jej mocowaniu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bahama Opublikowano 4 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Października 2010 (edytowane) tak na końcu klamki... robiłem większy luz, regulowałem tak iż w ogóle luzu nie było, a działo się tak samo.. :( Edytowane 4 Października 2010 przez bahama Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynszyll Opublikowano 4 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2010 zmien olej na jakis markowy 10w40 full syntetyk i daj znac co sie zmienilo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bimbak Opublikowano 4 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2010 Jaki olej masz wlany i kiedy był wymieniany? Jeśli dalej jak rok temu to go po prostu wymień, tylko koniecznie na taki który się nadaje do sprzęgieł w kąpieli olejowej. Ogólnie przed zimowaniem dobrze olej wymienić więc ten wydatek ci nie zaszkodzi. Z tak małym przebiegiem to sprzęt musiał dużo stać. Z tego co podajesz olej nie był wymienanymoże nawet przez 3-4 lata. Możliwe że rozwarstwił się materiał cierny na płytkach sprzęgłowych przez co delikatnie "skleja" ci sprzęgło. Podczas wymiany oleju możesz zrobić małą inspekcję tarcz sprzegłowych. Myślę jednak że o ile to nie wina oleju to po lekkim "dotarciu" się sprzęgła powinno to ustąpić. Ale co ja tam wiem... Cytuj http://bikepics.com/members/chudy/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bahama Opublikowano 4 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Października 2010 witam dzieki za odpowiedzi .. jutro popołudniu zmienie olej i dam znac czy cos sie poprawiło motul 5100 10w40 moze byc ? czy moze zalac silnik czyms lepszym ? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynszyll Opublikowano 5 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2010 motul 5100 to olej polsyntetyczny - kup cos w pelni syntetycznego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vatzeque Opublikowano 5 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2010 Masz nowy motór, to lej syntetyk. Dycha drożej, a dłużej trzyma parametry od "semi". Cytuj Szkolenia motocyklowe, Żory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bahama Opublikowano 5 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2010 dzieki Panowie za pomoc :) jutro kupie 7100 i wymienię .. chciałbym coś jeszcze dodać, wyciągnąłem dziś motocykl i połaziłem troszkę po podwórku pchając moto do tyłu z wrzuconą jedynką (może śmieszne, ale kiedyś gdzieś słyszałem że może pomóc). Następnie odpaliłem sprzęta, rozgrzałem i zacząłem "testować" sprzęgło że tak powiem.. problem opisany w pierwszym poście zniknął :) (może faktycznie tarcze się troszkę "posklejały" i stąd taki objaw, a może za bardzo spanikowałem :| nie wiem... jutro wymienię olej i dam znać co i jak :) jeszcze raz serdeczne dzięki :) pozdrawiam ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.