Gość Occult Opublikowano 30 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2010 Chcę pomalować tłumik od Majki. Wcześniej trysnąłem go sprayem do wysokich temeratur, ale farba po 3 miesiącach zeszła. Myślałem o farbie proszkowej. Czy ktoś miał doświadczenia w tym temacie? Thx. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 30 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2010 Chcę pomalować tłumik od Majki. Wcześniej trysnąłem go sprayem do wysokich temeratur, ale farba po 3 miesiącach zeszła. Myślałem o farbie proszkowej. Czy ktoś miał doświadczenia w tym temacie? Thx. Nie wiem co to jest "Majka". W swoich staruszkach, np WFM, BMW R35, NSU 251 i kilku innych które restaurowałem, zawsze stosowałem malowanie proszkowe tłumików i cylindrów. Efekt bardzo dobry, ale w tamtych sprzętach są silniki wolnobieżne, generujące stosunkowo niedużo ciepła. Dodatkowo rury wydechowe są stosunkowo długie, i spaliny sporo tracą na temperaturze, przelatując do tłumika. W konsekwencji ten nie rozgrzewa się bardziej niż 180 st. C, a jest to właśnie temperatura, w której farba proszkowa rozpływa się, czyli staje się plastyczna. Czasem w czasie dłuższego postoju z pracującym silnikiem, zaczyna nieco dymić, ale w czasie jazdy stygnie i dalej jest OK. Jeśli więc nie wystąpi przegrzanie, na pewno farba się sprawdzi. A jeśli chcesz by farba wysokotemperaturowa nie schodziła, to musisz tłumik malować wielowarstwowo i to na ciepło. Pierwszą warstwę trzeba albo wygrzać np. w piekarniku, albo poprzez uruchomienie silnika, ale na krótko, tak by tylko wysuszyć lakier. Potem malowanie i wygrzewanie trzeba powtórzyć z 2-3 razy, aby otrzymać dosyć grubą, utwardzoną warstwę. Inaczej w czasie pracy, farba wyparuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 30 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2010 w aucie malowałem kolektor sprayem na temperatury w sumie bardzo podobne to było do proszku bo leciały drobinki i nie spływało wyleżał sobie 2dni na pełnym słońcu i do auta , powłoka zrobiła się dość twarda, od klucza się nie rysuje w majce powinno się to sprawdzić, jutro podam nazwę tego spraya Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal750 Opublikowano 30 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2010 Pomalowalem kiedys wydech lakierem zaroodpornym. Efekt tandetny-farba zagotowala sie po 1 godz jazdy :( http://img26.imageshack.us/i/1024442.jpg/ Potem dalem do malowania proszkowego i efekt byl wysmienity. Do dzis jezdzi bez zadnej ryski. http://img821.imageshack.us/i/dsc02192k.jpg/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RIDER1PRZEMEK Opublikowano 30 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2010 ja kiedyś przy Hondzie mbx 80 tłumnik pomalowałem sprayem srebrnym chyba był do 300 ileś stopni i wsztstko ładnie trzymało ale gdy moto się rozgrzało to farba była miękka gdy ostygł ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Occult Opublikowano 30 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2010 Faktycznie nie sprecyzowałem o jaki tłumik mi chodzi. Jest to tłumik od Yamahy YP 125 Majesty. Zaryzykuję z tym tłumikiem i dam go do malowania proszkowego. Zobzczymy co się będzie działo. Dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herdi Opublikowano 1 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2010 Potem dalem do malowania proszkowego i efekt byl wysmienity. Do dzis jezdzi bez zadnej ryski. http://img821.imageshack.us/i/dsc02192k.jpg/ Jakiś konkretny typ tej farby czy tak po prostu oddałeś na proszek i już? Cytuj -------------------Pozdro HerdiŚrubkomistrz w serwisie :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal750 Opublikowano 1 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2010 Jakiś konkretny typ tej farby czy tak po prostu oddałeś na proszek i już? Niestety nie wiem. Dalem do goscia ktory maluje proszkowo i juz. Szczerze mowiac to nie wiem czy sa proszki roznego rodzaju? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Occult Opublikowano 1 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2010 Są proszki do wysokich temperatur np oryginalnie kładzione w fabrykach na tłumikach. Podobno ten typ farby jest sporo droższy od zwykłej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 1 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2010 eurocolor emalia oporna termicznie 650oC czymś takim malowałem, po 2 miesiącach powłoka jak nowa Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herdi Opublikowano 5 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2010 Ale malowałeś kolektor w samochodzie czy w motocyklu bo sie chyba pogubiłem :D Cytuj -------------------Pozdro HerdiŚrubkomistrz w serwisie :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.