Skocz do zawartości

Jaka 450?


Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli w teren to tylko moto z guziczkiem WR,KTM ewentualnie Huśka TE jeszcze zależy w którym roczniku.Z doświadczenia wybrałbym KTM.Umila życie w terenie.

Albo 2t co w tej chwili bardzo sobie chwale,spokojnie 250 i wymiatasz w terenie nie jedną 450

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli w teren to tylko moto z guziczkiem WR,KTM ewentualnie Huśka TE jeszcze zależy w którym roczniku.Z doświadczenia wybrałbym KTM.Umila życie w terenie.

Albo 2t co w tej chwili bardzo sobie chwale,spokojnie 250 i wymiatasz w terenie nie jedną 450

Sam fakt że wsiądzie na 250 2T nie spowoduje że objedzie 450 4T, wielu z was ma błędne pojęcie o tym co decyduje o "objechaniu" takiego czy innego moto, wydaje się wam że moto samo pojedzie? :wink: technika ,kondycja i talent o tym decydują, to czy 250 2T czy 450 4T zależy od preferencji konkretnego kierowcy, są to maszyny o zbliżonym potencjale całe sedno jest w tym żeby umieć go wykorzystać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładam że młody człek ma pojęcie tak jak w moim gronie pojawiają się młodzi i gniewni którzy dają sobie świetnie rade i nie straszna im jest 450 :biggrin: .Ale tak jak piszesz Gollum,musi mieć oleju w głowie.Z pewnością starczyłaby 125 ale z doświadczenia wiem że do amatorskiej zabawy czasami potrzeba czegoś więcej.Tak dla zabawy. :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich wiem ze juz sie pojawilo takie pytanie ale chcialbym zebyscie mi konkretnie odp. na to ..Otoz planuje zakup 450 ..Moje fundusze to 9-10 tys.zl..Mam dylemat pomiedzy( sx-f, crf i yzf ). .Powiem wam co mi sie podoba w poszczegolnych modelach i co o nich wiem a potem prosze was o wypowiedz..SX chce z tego powodu bo to w koncu KTM.!-2005-2006 bardzo mi sie podobaja i maja juz duzo ladniejsze ramy od poprzednikow..Zawieszenie WP z tego co wiem to jest bardzo dobre.Silniki tez podobno jedne z najlepszych..Oczywiscie jak sie o nie dba.Tyylko nie wiem jak sie sprawuje ta skrzynia 4 ;/ Wedlug mnie jest to nawet bardzo dobre nie trzeba czesto machac nuszka ;d...Crf-ka jako jedyna 450 juz jezdzilem i naprawde po tej jezdzie bylem wielce zaskoczony..Hondy maja to do siebie ze maja potezna moc w pelnym zakresie obrotow.Hondy jako jedyne crossy maja ladna aluminiowa rame juz od 1997 ..Tylko troche zniecheca mnie informacja ze w crf-kach siadaja zwory wydechowe .A i hondy chyba jako jedyne crossy maja osobny wlew do skrzyni biegow co nie wydaje mi sie zbyt dobre - moge sie mylic ) .Teraz yamaha.YZ-f podobaja mi sie od 2006 roku-alu rama ..I sa podobno lzejsze od swoich poprzednikow ..Yamaha jak to yamaha jest od lat znana jako najlepsza marka crossow itp. 5 zaworowa glowica..Przegladajac wszystkie fora i inne stronki nie spotkalem sie z informacja ktora mowila by cos n a temat awaryjnosci tych silnikow..Z moca to nie wiem zbytnio jak to wyglada no ale to wkoncu 450 wiec moc jest przyblizona we wszystkich 450.O zawieszeniu to tez zbyt duzo nie wiem wiec nie bede sie wypowiadal ..Z czesciami napewno najgozej bedzie do ktma - serwisowanie ktm jest prawdopodobnie najdrozsze..Kazdy cross ma jakies + i - .Ten bedzie mial to lepsze a nastepny co innego..Jestem teraz w bardzo klopotliwej sytuacji no i nie wiem co mam wybrac ..Jak ktos ma ktorys z tych pojazdow badz jezdzil jakims to prosze o odp..A ijeszcze jedno nie interesuja mnie zaden inny model oprocz tych 3 wymienionych i niech nikt nie pisze ze lepiej kup sobie 125-2t czy 250-4t ..Interesuje mnie tylko 450! ! ..Wiem co ten pojazd potrafi wiec nie piszcie ze bym sobie to odpuscil.ok,.,pOZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat dwa obiegi oleju w crf-ie to zajebista sprawa i nie wiem w czym tu może być kłopot ? Miałem crf 450 z 2007 i przez 100 mth zawory ani razu nie wymagały ingerencji więc też nie wiem skąd to info o siadających zaworach wydechowych. Hondzie był problem z zaworami ale to ssące i w 250

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cross rider Napisz gdzie ten motor chcesz używać w lesie czy na torze?

Gdzie się naczytałeś takich głupot, że KTM ma najdroższe części? Można napisać że drożej z tej trójcy w serwisowaniu wyjdzie Yamaha a to z tego powodu, że posiada 5 zaworów które oryginały kosztują około 2.5tyś zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oo 2,5 tys. to juz chyba se odpuszczam yz-tke ..Motor przedewszystkim bede uzywal na torze , na zwirowni oczywiscie i co jakis czas w lasach ..A ten zawor to chodzilo mi o ssacy(sorki)ppomylilem sie czyli w 450 nie ma tego problemu z zaworkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich wiem ze juz sie pojawilo takie pytanie ale chcialbym zebyscie mi konkretnie odp. na to ..Otoz planuje zakup 450 ..Moje fundusze to 9-10 tys.zl..Mam dylemat pomiedzy( sx-f, crf i yzf ). .Powiem wam co mi sie podoba w poszczegolnych modelach i co o nich wiem a potem prosze was o wypowiedz..SX chce z tego powodu bo to w koncu KTM.!-2005-2006 bardzo mi sie podobaja i maja juz duzo ladniejsze ramy od poprzednikow..Zawieszenie WP z tego co wiem to jest bardzo dobre.Silniki tez podobno jedne z najlepszych..Oczywiscie jak sie o nie dba.Tyylko nie wiem jak sie sprawuje ta skrzynia 4 ;/ Wedlug mnie jest to nawet bardzo dobre nie trzeba czesto machac nuszka ;d...Crf-ka jako jedyna 450 juz jezdzilem i naprawde po tej jezdzie bylem wielce zaskoczony..Hondy maja to do siebie ze maja potezna moc w pelnym zakresie obrotow.Hondy jako jedyne crossy maja ladna aluminiowa rame juz od 1997 ..Tylko troche zniecheca mnie informacja ze w crf-kach siadaja zwory wydechowe .A i hondy chyba jako jedyne crossy maja osobny wlew do skrzyni biegow co nie wydaje mi sie zbyt dobre - moge sie mylic ) .Teraz yamaha.YZ-f podobaja mi sie od 2006 roku-alu rama ..I sa podobno lzejsze od swoich poprzednikow ..Yamaha jak to yamaha jest od lat znana jako najlepsza marka crossow itp. 5 zaworowa glowica..Przegladajac wszystkie fora i inne stronki nie spotkalem sie z informacja ktora mowila by cos n a temat awaryjnosci tych silnikow..Z moca to nie wiem zbytnio jak to wyglada no ale to wkoncu 450 wiec moc jest przyblizona we wszystkich 450.O zawieszeniu to tez zbyt duzo nie wiem wiec nie bede sie wypowiadal ..Z czesciami napewno najgozej bedzie do ktma - serwisowanie ktm jest prawdopodobnie najdrozsze..Kazdy cross ma jakies + i - .Ten bedzie mial to lepsze a nastepny co innego..Jestem teraz w bardzo klopotliwej sytuacji no i nie wiem co mam wybrac ..Jak ktos ma ktorys z tych pojazdow badz jezdzil jakims to prosze o odp..A ijeszcze jedno nie interesuja mnie zaden inny model oprocz tych 3 wymienionych i niech nikt nie pisze ze lepiej kup sobie 125-2t czy 250-4t ..Interesuje mnie tylko 450! ! ..Wiem co ten pojazd potrafi wiec nie piszcie ze bym sobie to odpuscil.ok,.,pOZDR

No to w skrócie: YZF450 wszystko fajnie po względem zawiasu itp. ale co do silnika to nie jest to żadna rewelka, po pierwsze chwalone przez Ciebie pięć zaworów to dla mnie minus nie plus przede wszystkim ze względu na to że praktycznie nic nie dają pod względem osiągów a jednynie powodują większą złożoność silnika i co oczywiste im konstukcja bardziej złożona tym bardziej podatna na awarie, dalej owe pięć zaworów powodują wzrost masy całej głowicy przez co jadzia ma wyżej położony środek ciężkości, dalej wałki są na panewkach więc jeśli będą jakiekolwiek zaburzenia w smarowaniu tych elementów to zwykle jest PROBLEM, dalej pieć zaworów to również większe obciążenie dla łańcuch rozrządu i szybsze jego zużycie, dalej napęd rozrządu... na wale masz stałą zębatkę napędową która jest zintegrowana z połówką wału zębatka owa ma sporą tendencję do wyostrzania i wyłamywania się jej zębów co prowadzi do kosztownej konieczności wymiany połówki wału, dalej zawory do jadzi nie powinno się stosować zaworów innych niż tytanowe (coś około 2tyś. za komplet) a to ze względu na nieodpowiednią trwałość gniazd zaworowych, co prawda pokazały się ostatnio stalówki ale co do ich stosowania zdania są podzielone... no to narazie tyle. CRF450, maszynka jak dla mnie nr.1 nawet przed KTM :biggrin: po pierwsze kultura pracy silnika to klasa sama w sobie, mała głowica w technologii unicam gdzie wałki są łożyskowane tocznie, dwa obiegi oleju osobno dla silnika osobno dla skrzyni zaje...ta sprawa dla układu korbowo-tłokowego zero zanieczyszczeń ze skrzyni czy sprzęgła co odbija się na trwałości owych, minusem jest nieco szerszy silnik ale minimalnie, pod względem zawiasu zero zastrzeżeń, KTM450 tutaj trzeba sprecyzować czy z lat 2003-2007 na RFSie czy nowy RF4 na wóch wałkach? ale zakładam że z tym budżetem stać Cię będzie na RFSa, co do 450RFS to w zasadzie wszystko już zostało powiedziane na tym forum ale: pojedyńczy wałek rozrządu łożykowany tocznie co daje małą zgrabną głowice, smarowanie półsuchą miską olejową gdzie mimo że zaróno skrzynia jak i korba-tłok są smarowane tym samym olejem to są jednak odseparowane a olej użyty do smarowania korby czy tłoka jest uprzednio filtrowany prze sitko stalowe i dwa filtry papierowe, silnik pod względem konstrukcyjnym jest prosty jak cep wystarczy pilnować kilku rzeczy i :crossy: , minusem jest napierdalanie sprzęgła. Co do czterech biegów w tych maszynach to wszystko zależy od terenu gdzie zamierzasz tym się poruszać, na tor 4 biegi fajna sprawa ale w terenie to już nie koniecznie, po pierwsze ze względu na konieczność mocnego kręcenia silnika na dojazdówkach, po drugie za wysoka jedynka powoduje konieczność wspomagania się sprzęgłem na technicznych odcinkach co raczej mu nie służy, manewrowanie zębatkami niwiele pomaga bo albo mamy rozsądną prędkość na dojazdówkach ale ekstremalnie wysoką jedynkę albo odpowiednio nisko zestopniowaną jedynkę i piłowanie silnika na jakiej kolwiek prostej wsio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cross rider Napisz gdzie ten motor chcesz używać w lesie czy na torze?

Gdzie się naczytałeś takich głupot, że KTM ma najdroższe części? Można napisać że drożej z tej trójcy w serwisowaniu wyjdzie Yamaha a to z tego powodu, że posiada 5 zaworów które oryginały kosztują około 2.5tyś zł.

 

Chłopaki macie coś stare te ceny ;) obecnie komplet zaworów do yamahy to koszt ok 1,5 tyś gdy ściągane są ze stanów. Po za tym tak jak pisze Ghollum głowice w yzf to porażka, już raz przytarły mi się wałki na szczęście udało się je uratować. Całe szczęście yamaha zrozumiała że to nie o to chodzi i z powrotem zaczęła montować 4 zawory w nowych silnikach

 

Ja bym ci polecał crf-e ale w wersji X, światła, możliwość rejestracji. Jeździłem R i X i jedno i drugie ma mocy aż nadto. X oddaje moc bardziej cywilizowano z niższych obrotów i nie trzeba jej tak kręcic jak R-kę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzieki za wszystko..Teraz mysle ze bede wiedzial juz co mniejwieej wybrac..I mysle ze skusze sie na crf-ke ( sa tanie , mocne , bardzo ladne nawet starsze rocczniki no i osobne smarowanie) Nie wiem czemu ale crf chciaalem miec od zawsze :) pozdr. i jeszcze raz dzieki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...