--Mlody-- Opublikowano 24 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2010 Witam Ostatnio wymieniałem olej w aucie(golf III 1.9 tdi)znajomy mechanik polecił mi 'valvoline maxlife' więc zdecydowałem się na taki.Przez przypadek dowiedzialem się,że istnieje odmiana dla diesli.Ten ,który posiadam to maxlife o oznaczeniu 10w40 ,wiem ze z reguly w autach to półsyntetyk ,ale zastanowil mnie podpis (synthetic blend)domyślam sie ,że chodzi o to ze ma on domieszkę syntetyka,nie ma na nim wzmianki odnośnie stosowania w dieslach.Na stronie producenta rozwniez nic o tym nie piszą,prosze o porade;czy powinienem zalać inny olej ?a moze wystarczy dodatek?Jaka jest rożnica miedz olejami do silników bezn a diesli?dodam ,że na tym przejechalem dopiero kilkaset km.pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domel Opublikowano 25 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2010 (edytowane) Synthetic blend oznacza właśnie domieszkę syntetyka. Co do użycia w dieslu to faktycznie istnieje Maxlife Diesel ale jeżeli ten Twój ma klasę API zaczynającą się od C np. API SL/CF(w tym przypadku oznacza to olej dla silników benzynowych i diesla) to możesz jeździć bez problemu(oczywiście o ile ten silnik nie wymaga jakiegoś konkretnego oleju z dopuszczeniem VW).W swoim Sunnym też przy ostatniej wymianie zalałem ten olej. Edytowane 25 Września 2010 przez Domel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gandw Opublikowano 25 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2010 A kontynuując temat, czym się różnią oleje do diesla i benzyny (np. API SL/CF) od olejów tylko do diesla (API CF)? Bo zawsze mnie to zastanawiało, czy lepiej do diesla lać olej nazwijmy go 'uniwersalny' czy typowo do diesli? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domel Opublikowano 25 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2010 (edytowane) Głównie mogą się różnić ilością właściwości dyspergujących więc w przypadku oleju uniwersalnego w dieslu bym szybciej zmienił niż normalnie(np. po 10 a nie 15tyś km). Edytowane 25 Września 2010 przez Domel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
--Mlody-- Opublikowano 25 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Września 2010 troche mi to rozjasnilo obraz,czyli generalnie jest to olej uniwersalny ktory zawiera mniej substancji dyspergujących i wymieniajac go wczensiej nie powinno sie nic stac? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 25 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2010 Olej do diesli ma zapewne wieszka liczbe zasadowa ze wzgledu na inny proces spalania, podczas ktorego powstaja osady, zanieczyszczenia jak sadze i kwasne produkty spalania. Poza tym jak juz napisano powyzej roznica polega na wiekszej w przypadku diesla ilosci dyspergatorow, tzn takich zwiazkow ktore "zawieszaja" w oleju czastki stalych produktow spalania i nie dopuszczaja do laczenia sie ich a w nastepstwie czego dopuszczania do tworzenia wiekszych struktur tzw. aglomeratow, czyli ciezszych czastek, ktore osiadalyby na dni miski olejowej a tym samym pogarszaloby to caly system smarowania silnika. Ja jestem zdania ze powinno uzywac sie wlasciwego oleju do danego silnika i danego podzespolu, no ale kto juz co lubi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
--Mlody-- Opublikowano 25 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Września 2010 Olej do diesli ma zapewne wieszka liczbe zasadowa ze wzgledu na inny proces spalania, podczas ktorego powstaja osady, zanieczyszczenia jak sadze i kwasne produkty spalania. Poza tym jak juz napisano powyzej roznica polega na wiekszej w przypadku diesla ilosci dyspergatorow, tzn takich zwiazkow ktore "zawieszaja" w oleju czastki stalych produktow spalania i nie dopuszczaja do laczenia sie ich a w nastepstwie czego dopuszczania do tworzenia wiekszych struktur tzw. aglomeratow, czyli ciezszych czastek, ktore osiadalyby na dni miski olejowej a tym samym pogarszaloby to caly system smarowania silnika. Ja jestem zdania ze powinno uzywac sie wlasciwego oleju do danego silnika i danego podzespolu, no ale kto juz co lubi. dzieki za informacje,a moze wystarczylby teraz jakis dodatek?nie chce pakowac sie w koszty i znowu zalewac nowej oliwy,czy przejedzajac np 5- 6 tys bede mogl miec pewnosc ze nic sie nie stanie?jezdze praktycznie tylko po miescie,trasa bardzo żadko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domel Opublikowano 25 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2010 (edytowane) Ja bym się nie bał zostawić oleju na tyle km. Jak już wlałeś to bym zostawił. Ale dochodzi do tego w jakim stanie jest silnik...jeżeli jest już zużyty(przedmuchy) kopci na czarno to bym szybciej zmienił no i trzeba tankować na porządnych stacjach. Olej się nadaje do diesla (o ile ma API CF) ale na krócej i tyle. To nie tak że samochód w ogóle nie powinien na nim pracować ,po prostu teoretycznie olej specjalnie do diesle dłużej będzie spełniał swoje funkcje. Edytowane 25 Września 2010 przez Domel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 25 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2010 Przychylam sie do postu poprzednika, na tyle przebiegu to bym sobie glowy nie zawracal, co inneog gdybys jezdzil naprawde sporo, ale na tyle to jezdzij i sie nie przejmuj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
--Mlody-- Opublikowano 25 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Września 2010 (edytowane) sprawdzilem na bance i ma API/CF ,silnik jest jak na swoje lata w stanie bdb,dlatego nie chce sie wyzbywac dobrej maszyny,przy -32 odpala na dotyk,nie kopci nic,nie bierze oleju,przebieg 430tys(udokumentowany)jeszcze raz dzieki za porady,teraz juz zaspokoilem glod wiedzy:-) Edytowane 25 Września 2010 przez --Mlody-- Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.