Skocz do zawartości

Olej silnikowy-różnica miedzy dieslem a benzyną


--Mlody--
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Ostatnio wymieniałem olej w aucie(golf III 1.9 tdi)znajomy mechanik polecił mi 'valvoline maxlife' więc zdecydowałem się na taki.Przez przypadek dowiedzialem się,że istnieje odmiana dla diesli.Ten ,który posiadam to maxlife o oznaczeniu 10w40 ,wiem ze z reguly w autach to półsyntetyk ,ale zastanowil mnie podpis (synthetic blend)domyślam sie ,że chodzi o to ze ma on domieszkę syntetyka,nie ma na nim wzmianki odnośnie stosowania w dieslach.Na stronie producenta rozwniez nic o tym nie piszą,prosze o porade;czy powinienem zalać inny olej ?a moze wystarczy dodatek?Jaka jest rożnica miedz olejami do silników bezn a diesli?dodam ,że na tym przejechalem dopiero kilkaset km.pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Synthetic blend oznacza właśnie domieszkę syntetyka. Co do użycia w dieslu to faktycznie istnieje Maxlife Diesel ale jeżeli ten Twój ma klasę API zaczynającą się od C np. API SL/CF(w tym przypadku oznacza to olej dla silników benzynowych i diesla) to możesz jeździć bez problemu(oczywiście o ile ten silnik nie wymaga jakiegoś konkretnego oleju z dopuszczeniem VW).W swoim Sunnym też przy ostatniej wymianie zalałem ten olej.

Edytowane przez Domel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głównie mogą się różnić ilością właściwości dyspergujących więc w przypadku oleju uniwersalnego w dieslu bym szybciej zmienił niż normalnie(np. po 10 a nie 15tyś km).

Edytowane przez Domel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej do diesli ma zapewne wieszka liczbe zasadowa ze wzgledu na inny proces spalania, podczas ktorego powstaja osady, zanieczyszczenia jak sadze i kwasne produkty spalania. Poza tym jak juz napisano powyzej roznica polega na wiekszej w przypadku diesla ilosci dyspergatorow, tzn takich zwiazkow ktore "zawieszaja" w oleju czastki stalych produktow spalania i nie dopuszczaja do laczenia sie ich a w nastepstwie czego dopuszczania do tworzenia wiekszych struktur tzw. aglomeratow, czyli ciezszych czastek, ktore osiadalyby na dni miski olejowej a tym samym pogarszaloby to caly system smarowania silnika.

 

Ja jestem zdania ze powinno uzywac sie wlasciwego oleju do danego silnika i danego podzespolu, no ale kto juz co lubi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej do diesli ma zapewne wieszka liczbe zasadowa ze wzgledu na inny proces spalania, podczas ktorego powstaja osady, zanieczyszczenia jak sadze i kwasne produkty spalania. Poza tym jak juz napisano powyzej roznica polega na wiekszej w przypadku diesla ilosci dyspergatorow, tzn takich zwiazkow ktore "zawieszaja" w oleju czastki stalych produktow spalania i nie dopuszczaja do laczenia sie ich a w nastepstwie czego dopuszczania do tworzenia wiekszych struktur tzw. aglomeratow, czyli ciezszych czastek, ktore osiadalyby na dni miski olejowej a tym samym pogarszaloby to caly system smarowania silnika.

 

Ja jestem zdania ze powinno uzywac sie wlasciwego oleju do danego silnika i danego podzespolu, no ale kto juz co lubi.

 

dzieki za informacje,a moze wystarczylby teraz jakis dodatek?nie chce pakowac sie w koszty i znowu zalewac nowej oliwy,czy przejedzajac np 5- 6 tys bede mogl miec pewnosc ze nic sie nie stanie?jezdze praktycznie tylko po miescie,trasa bardzo żadko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym się nie bał zostawić oleju na tyle km. Jak już wlałeś to bym zostawił. Ale dochodzi do tego w jakim stanie jest silnik...jeżeli jest już zużyty(przedmuchy) kopci na czarno to bym szybciej zmienił no i trzeba tankować na porządnych stacjach. Olej się nadaje do diesla (o ile ma API CF) ale na krócej i tyle. To nie tak że samochód w ogóle nie powinien na nim pracować ,po prostu teoretycznie olej specjalnie do diesle dłużej będzie spełniał swoje funkcje.

Edytowane przez Domel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzilem na bance i ma API/CF ,silnik jest jak na swoje lata w stanie bdb,dlatego nie chce sie wyzbywac dobrej maszyny,przy -32 odpala na dotyk,nie kopci nic,nie bierze oleju,przebieg 430tys(udokumentowany)jeszcze raz dzieki za porady,teraz juz zaspokoilem glod wiedzy:-)

Edytowane przez --Mlody--
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...