Budzik-WGR Opublikowano 2 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2004 Witam!!Od Ho Ho czasu interesuje mnie rozwiaznie z Tylnią tarcza chamulcową w Mz!!!NIE PISAC ZE JEST ONA ZBEDNA I ZE WYSTARCZA ZWYKLY Hamulec ITP. Interesują mnie i zapewne wielu z was same konkrety jak to jest zamontowane czy musi byc druga pompka itp.Ogólnie wszystko na temat tej konstrukcji :D Cytuj BYŁO:-kilka MZ--> Kawasaki ZXR 400-->VFR 750 streetfighter-->Honda Vfr 750 rc 36 I 92r.JEST:-Honda VFR 750 rc36 I 90r. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luk Opublikowano 2 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2004 http://www.mz251r.prv.pl/Obejrzyj i pocztaj. A konkretnie to potrzebne sa:druga pompkadrugi zaciskdruga tarczaprzewod hamulcowy(zakladam, ze robisz na czesciach od etki) Ja to widze mniej wiecej tak:1.Przerabiasz beben hamulcowy tak zeby dalo sie przykrecic do niego tarcze - czyli wyrzucasz pokrywke ze szczekami hamulcowymi, wiercisz otwory pod sruby mocujace tarcze, dorabiasz dystans zeby tarcza odpowiednio wstawala z bebna (najprostsze rozwiazanie to tulejki miedzy tarcza a bebnem). 2.Skladasz kolo z tarcza i zakladasz je w wahaczu. 3.Drobne przymiarki ukladu 'kolo-wahacz-zacisk hamulcowy' i dopasowanie dlugosci tulejek dystansowych. 4.Spawasz mocowania zacisku do wahacza. Trzeba zrobic mocowanie z mozliwoscia przesuwania zacisku przod-tyl, czyli podluzne otwory na sruby, w celu zapewnienia dobrej wspolpracy tarczy z klockami po regulacji naciagu lancucha. A jeszcze lepiej jest zrobic zacisk na mocowaniu zwiazanym z osia kola i przesuwnie z wahaczem, ale tu juz zalezy tylko od Twojej inwencji. Tak to z grubsza wyglada: http://www.kalina.net.pl/~kicer/pliki/foto...51r/mz18big.jpg 5.Tyl mamy zrobiony, teraz nalezaloby sie zajac pompka. Bierzesz pompke i wyrzucasz z niej klamke i obejme sluzaca do mocowania do kierownicy. Pompke przykrecasz do kawalka plaskownika, ktory mocujesz gdzies w okolicy dzwigni hamulca (prawa lub lewa strona bez znaczenia, wstawiajac po lewej stronie motocykla masz latwiej bo wykorzystujesz stara dzwignie hamulca po drobnej przerobce). Nastepnie wystarczy polaczyc dzwignie z tloczkiem pompki, np. tak: http://www.kalina.net.pl/~kicer/pliki/foto...51r/mz28big.jpg 6.Wkrecasz przewod hamulcowy, najlepiej z oplotem stalowym (bedziesz mogl dzieki niemu zablokowac kolo przy wiekszych predkosciach :mrgreen: ); zalewasz plynem DOT4 i odpowietrzasz uklad. 7.I jazda!!! pozdr.Luk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@łpa Opublikowano 3 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2004 Luk wyciagnełes mi to z ust, ja tez planuje wstawic tarcze do tyłu i bede stosował rozwiazanie te w którym zacisk chodzi razem z oska. Teraz zbieram kase na czesci bo plany mam juz w głowie. Pozdro @ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Opals Opublikowano 3 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2004 Za dużo roboty i w ogóle. Żeby takie coś zrobić to trzeba by było dać do zrobienia w jakimś specjalistycznym zakładzie, żeby wszystko było elegancko sklechcone :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@łpa Opublikowano 3 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2004 Jak potrafisz wszystko sam zrobisz i nie czeba specjalistycznych zakładów. pozdro @ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Budzik-WGR Opublikowano 3 Maja 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2004 Glównie chodzilo mi o pompke bo reszata jest prosta mniej wiecej :roll: !!! Jak tą pompke przerobic??? :idea: :idea: :idea: :arrow: :arrow: Cytuj BYŁO:-kilka MZ--> Kawasaki ZXR 400-->VFR 750 streetfighter-->Honda Vfr 750 rc 36 I 92r.JEST:-Honda VFR 750 rc36 I 90r. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KaBaN Opublikowano 3 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2004 Witam...Najlepiej by było zastsowac pompe od japonii oczywiście od hamulca tylniego...pozostaje tylko kwestia połaczenia go z zaciskiem mz ile masz zamiar zastosowac właśnie ten zacisc ale mysle że to nie sprawiło by ci wiekszego problemu... Pozdrawaim i życze owocnej pracy przy tarczy an tyle:P Hubert Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Budzik-WGR Opublikowano 3 Maja 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2004 Dzieki za odpowiedzi wszystkim!!!!!!! Jak cus wykombinuje to dam znac :D Cytuj BYŁO:-kilka MZ--> Kawasaki ZXR 400-->VFR 750 streetfighter-->Honda Vfr 750 rc 36 I 92r.JEST:-Honda VFR 750 rc36 I 90r. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NAZI Opublikowano 3 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2004 Ja też planuje taki hamulec, ale narazie próbuje ze zdjęć wywnioskować jak tą pompe zamocować żeby dobrze działała Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Budzik-WGR Opublikowano 3 Maja 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2004 Witam Ehh.....dzis zdjelem tylne kolo i jak jest zembatka to jest taka guma miedzy zembatką a kolem!!!!Jak to sie nazywa i jak to jest porwane z deka to jakie są konsekwencje tego??? Z góry dzieki!! :mrgreen: Cytuj BYŁO:-kilka MZ--> Kawasaki ZXR 400-->VFR 750 streetfighter-->Honda Vfr 750 rc 36 I 92r.JEST:-Honda VFR 750 rc36 I 90r. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
viperPL Opublikowano 3 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2004 Nazywa to sie sprzeglo gumowe, a konsekwencjami wynikajacymi z jego porwania jest np :D .................... nie krecące sie kolo przy wlaczonym biegu. Wymieniaj. :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@łpa Opublikowano 3 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2004 To sie nazywa zwierak jest zniszczony z czestych zrywów, ma to wpływ na płyniejsze ruszanie. W motorowerach stosuje sie mocowanie na sztywno koło zebadka bo w motorowerach jest mniejsza moc do przekazania na koło, a w motorach gdzie moc jest wieksza takie połaczenie poprostu by nie wytrzymało wiec zastosowano zawierak gumowy który pochłania czesc siły. Pozdro @ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bahama Opublikowano 4 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2004 no i ja róniez mysle na przeróbce tym bardziej ze mam wszystkie potrzebne cześci tylko bym prosiłbym o jakies dokładnijesze info typu jak zamocowac zacisk na wahaczu mam go przyspawac czy zrobic dziury w wahaczu hmm??piszcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NAZI Opublikowano 4 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2004 No przyspawać raczej nie bo wtedy nie bedziesz mial mozliwosci dopasowania zacisku do tarczy w momencie np. regulacji naciągu łańcucha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herflik Opublikowano 4 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2004 czeeeee Jeżeli chodzi o ścisłość to ten element nazywany jest zabierakiem !! :mrgreen: A jego rola polega na łagodzeniu szarpnięć pochodzących od silnika .. jezeli masz zniszczone gumy zabieraka to powinienes je wymienic bo zniszczysz łozysko na którym ten zabierak jest umocowany (o ile juz nie jest ono do wymiany ) poniewaz duzy luz osiowy zabieraka powoduje szybkie zyżywanie łańcucha :D a w sprawie zamocowania zacisku to najlepszym wyjsciem bylo by chyba przyspawanie do wachacza jażma pozwalajacego na przesuwanie zacisku wraz z naciąganiem lańcucha ...lub wylaubzegowanie czegos w rodzaju ramienia zamocowanego z jednej strony do osi kola a z drugiej poprzez wspornik np do ramy lub wachacza :lol: pozdrawiam herflik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.