michumoto Opublikowano 18 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2010 Witam. Motocykl Honda CBR 600 F3 1995 Model Kalifornia Przebieg 86 tyś. km. Problem: Podczas pracy motocykla obroty co jakiś czas ( ok. 30 sek.) wahają się i spadają z 1400 na 1100~1000obr/min . Podobne zjawisko występuje po gwałtownym przegazowaniu czyli nagle na kilka chwil spadają obroty by po kilku sekundach powrócić do 1400 i znowu cykl się powtarza ( po 30 sek znowu nierówna praca ) . Ostanio doszła kolejna dolegliwość czyli czasami dławi mi go przy ruszaniu z miejsca lub jazdy z min prędkości na 1- biegu . Dławieni przy ruszaniu przez ok. 5 sekund po czym motocykl zaczyna się normalnie zbierać ( dławienie tylko na dole obrotów i to nie zawsze) Na obroty wkręca się ok i schodzi też dobrze ma moc nie przerywa w średnim i górnym zakresie obrotów Nie bierze oleju W poszukiwaniu usterki w motocyklu wymieniłem: - króćce ssące w celu wyeliminowania lewego powietrza - filtr powietrza - świece - wymieniłem gaźniki na europejskie ( w kalifornijskich nie mogłem wyregulować mieszanek specjalny klucz) wyczyszczone , mieszanki wykręcone na 2,5 obr. Zsynchronizowane na wakuometrach - zawory sprawdzone dwa zawory wydechowe za luźne o 0,02 nie ruszałem bo zrobię razem z łańcuszkiem w zimie , reszta w normie Po wymianę gaźników i ustawieniu mieszanek motocykl zaczął pracować równiej już nie ma takich drastycznych wahań obrotów ale nie chodzi idealnie i dalej go czasami dławi przy ruszaniu . Powiem szczerzę ze kończą mi się pomysły .Co to może być moduł, cewka, kable? … jeśli ktoś ma jakiś pomysł to z góry dzięki Bo moja walka trwa już naprawdę długo a jazda takim motocyklem coraz bardziej denerwująca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 18 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2010 Czy masz fabryczny wydech? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal750 Opublikowano 18 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2010 Podepne sie pod temat poniewaz kumpel ma podobny objaw w swojej F4. Dlawi sie tylko na niskich obr i tylko przy ruszaniu. Czysciclismy gazniki ale to nic nie dalo. Byc moze jest to spowodowane przelotowym wydechem? Czy regulacja skladu mieszanki pomoze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 18 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2010 Tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michumoto Opublikowano 18 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Września 2010 Mam sportowy wydech Remus Romuls ale wcześniej objawów dławienia nie było . Jezdzę tym moto od 4 lat pływanie zawsze było ale dławienia na niskich nigdy a wydech cały czas ten sam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 18 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2010 (edytowane) gaźniki do czyszczenia i regulacji, musisz wzbogacić mieszankę. Podaj nam też wartości luzów zaworowych. Bo to że się mieszczą w normie jeszcze nic nie znaczy. Edytowane 18 Września 2010 przez wueska Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michumoto Opublikowano 18 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Września 2010 Kolego Gaźniki po czyszczeniu i regulacjach 5 dni temu . Rozebrane w pył wymyte przedmuchane mieszanki na 2,5 obr (jaki pisałem) jest bogato bo aż czuć i na obr wkręca się i schodzi super .Synchro zrobione na wakuometrach słupkowych. Wymienione świece 4 dni temu Temperatura na kolektorach 1,4 - 255 C ; 2,3 - 235 C Luz zaworowy dokładny podam jutro bo nie mam notatek przy sobie Ale łapał prawie na wszystkich zaworach górną tolerancję lub środek dwa zawory ssące łapały dolną tolerancję dajmy na to 0,14 i dwa wydechy są za lużne miały 0,27 i 0,28 luz zaworowy ssące 0,16 +- 0.03 wydech 0,22 +- 0,03 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 18 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2010 Więc tak jak będziesz regulował zawory to staraj się trzymać w jak najmniejszych odchyłkach od siebie. Nie musisz podawać dokładnych wartości taki opis wystarcza. Teraz można by się chwytać instalacji WN, bo faktycznie dziwne. Widzę że dostęp do sprzętu masz więc będziemy kombinować co się tylko da. Świece się ładnie wypalają ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michumoto Opublikowano 18 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Września 2010 Nowych świeczek jeszcze nie sprawdziłem zrobie to jutro albo dop. w przyszłym tyg. Bo moto poskładałem do kupy po reg . wymianie gaźników i świec bo fajniej zaczeło chodzić .Ale zrobiłem 150 km skrzyżowanie światła ruszam a tu znowu dławinie , wolna jazd i to samo . Więc rozbiore moto sprawdze swieczki i zobacze jaki mają kolor może podkręce mieszanki albo spróbuje wyregolować jak w ksiązce serwisowej piszą ... . Zastanawiam sie własnie nad tą elektryką bo nie znam objawów np . uszkodzonego modułu lub cewki czy one padają i finał nie pali któryś gar czy włanie takie głupoty sie mogą pojawiać jak u mnie. Aha kable mam dalej orginalne czerwone one są łacznie z fajkami ale smarowane pastą miedzianą . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 18 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2010 Z modułem miał byś problemy w całym zakresie obrotów, to samo cewki a na temat kabli można pisać poematy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz-2211 Opublikowano 18 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2010 Przy takim przebiegu regulacja na "2,5 obr" moim zdaniem raczej nie zda egzaminu! Najlepiej byłoby sprawdzić i ewentualnie wyregulować świecą COLORTUNE. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal750 Opublikowano 18 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2010 A czy w przypadku przelotowego wydechu trzeba zmniejszyc doplyw powietrza? Czy tez zastosowac wieksze dysze paliwowe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michumoto Opublikowano 19 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Września 2010 Mam cały zestaw świec Colortune ale niestety gwint jest troszke inny i nie wkręcaja sie do konca i nie zaryzykowałem odpalenia. A wydech nie jest przelotowy jest to sportowy z wybitą homologacją . Wiem przebieg coraz ładniejszy i tu już niekiedy zaczynają się schody . Popróbuje jak kolega radził z mieszankami i zobaczymy co z tego wyjdzie i jeszcze sprawdze dla pewności przepustowośc pompy paliwa Jak ktoś ma jakieś pomysły to dzieki z góry bo każdy może pomóc . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 19 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2010 Dla świętego spokoju zmierz ciśnienie na garnkach to dużo powie o stanie twojego silnika. Gaźniki stroi się bogato dla obrotów biegu jałowego zapewnia wtedy to stabilną pracę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 19 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2010 ja bym pokombinował ze śrubami składu mieszanki obrotów jałowych, ale w która stronę to Ci nie powiem- trzeba próbowac w obie i obserwować prace silnika. Przykładowo wkręć do 1,5 obr i sprawdź, a potem co pół obr wykręcaj na wszystkich gaźnikach aż do 3-3,5 obr. Słuchaj kiedy chodzi najpłynniej, rób też co kilkadziesiąt sekund przegazówki delikatne i patrz czy przygasa przy zejściu. Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.