Skocz do zawartości

HONDA CBR 600 f3 Pływające obroty, dławienie przy ruszaniu


michumoto
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Motocykl Honda CBR 600 F3 1995 Model Kalifornia Przebieg 86 tyś. km.

 

Problem:

 

Podczas pracy motocykla obroty co jakiś czas ( ok. 30 sek.) wahają się i spadają z 1400 na 1100~1000obr/min . Podobne zjawisko występuje po gwałtownym przegazowaniu czyli nagle na kilka chwil spadają obroty by po kilku sekundach powrócić do 1400 i znowu cykl się powtarza ( po 30 sek znowu nierówna praca ) . Ostanio doszła kolejna dolegliwość czyli czasami dławi mi go przy ruszaniu z miejsca lub jazdy z min prędkości na 1- biegu .

Dławieni przy ruszaniu przez ok. 5 sekund po czym motocykl zaczyna się normalnie zbierać

( dławienie tylko na dole obrotów i to nie zawsze)

Na obroty wkręca się ok i schodzi też dobrze ma moc nie przerywa w średnim i górnym zakresie obrotów

Nie bierze oleju

 

W poszukiwaniu usterki w motocyklu wymieniłem:

 

- króćce ssące w celu wyeliminowania lewego powietrza

- filtr powietrza

- świece

- wymieniłem gaźniki na europejskie ( w kalifornijskich nie mogłem wyregulować mieszanek specjalny klucz) wyczyszczone , mieszanki wykręcone na 2,5 obr. Zsynchronizowane na wakuometrach

- zawory sprawdzone dwa zawory wydechowe za luźne o 0,02 nie ruszałem bo zrobię razem z łańcuszkiem w zimie , reszta w normie

 

Po wymianę gaźników i ustawieniu mieszanek motocykl zaczął pracować równiej już nie ma takich drastycznych wahań obrotów ale nie chodzi idealnie i dalej go czasami dławi przy ruszaniu . Powiem szczerzę ze kończą mi się pomysły .Co to może być moduł, cewka, kable? … jeśli ktoś ma jakiś pomysł to z góry dzięki

Bo moja walka trwa już naprawdę długo a jazda takim motocyklem coraz bardziej denerwująca

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepne sie pod temat poniewaz kumpel ma podobny objaw w swojej F4. Dlawi sie tylko na niskich obr i tylko przy ruszaniu. Czysciclismy gazniki ale to nic nie dalo. Byc moze jest to spowodowane przelotowym wydechem? Czy regulacja skladu mieszanki pomoze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Gaźniki po czyszczeniu i regulacjach 5 dni temu . Rozebrane w pył wymyte przedmuchane

mieszanki na 2,5 obr (jaki pisałem) jest bogato bo aż czuć i na obr wkręca się i schodzi super .Synchro zrobione na wakuometrach słupkowych. Wymienione świece 4 dni temu

Temperatura na kolektorach 1,4 - 255 C ; 2,3 - 235 C

 

Luz zaworowy dokładny podam jutro bo nie mam notatek przy sobie

Ale łapał prawie na wszystkich zaworach górną tolerancję lub środek dwa zawory ssące łapały dolną tolerancję dajmy na to 0,14 i dwa wydechy są za lużne miały 0,27 i 0,28

luz zaworowy ssące 0,16 +- 0.03

wydech 0,22 +- 0,03

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak jak będziesz regulował zawory to staraj się trzymać w jak najmniejszych odchyłkach od siebie. Nie musisz podawać dokładnych wartości taki opis wystarcza.

 

Teraz można by się chwytać instalacji WN, bo faktycznie dziwne. Widzę że dostęp do sprzętu masz więc będziemy kombinować co się tylko da. Świece się ładnie wypalają ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowych świeczek jeszcze nie sprawdziłem

zrobie to jutro albo dop. w przyszłym tyg. Bo moto poskładałem do kupy po reg . wymianie gaźników i świec bo fajniej zaczeło chodzić .Ale zrobiłem 150 km skrzyżowanie światła ruszam a tu znowu dławinie , wolna jazd i to samo .

Więc rozbiore moto sprawdze swieczki i zobacze jaki mają kolor może podkręce mieszanki albo spróbuje wyregolować jak w ksiązce serwisowej piszą ... . Zastanawiam sie własnie nad tą elektryką bo nie znam objawów np . uszkodzonego modułu lub cewki czy one padają i finał nie pali któryś gar czy włanie takie głupoty sie mogą pojawiać jak u mnie. Aha kable mam dalej orginalne czerwone one są łacznie z fajkami ale smarowane pastą miedzianą .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam cały zestaw świec Colortune ale niestety gwint jest troszke inny i nie wkręcaja sie do konca i nie zaryzykowałem odpalenia. A wydech nie jest przelotowy jest to sportowy z wybitą homologacją .

Wiem przebieg coraz ładniejszy i tu już niekiedy zaczynają się schody .

Popróbuje jak kolega radził z mieszankami i zobaczymy co z tego wyjdzie

i jeszcze sprawdze dla pewności przepustowośc pompy paliwa

Jak ktoś ma jakieś pomysły to dzieki z góry bo każdy może pomóc .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym pokombinował ze śrubami składu mieszanki obrotów jałowych, ale w która stronę to Ci nie powiem- trzeba próbowac w obie i obserwować prace silnika. Przykładowo wkręć do 1,5 obr i sprawdź, a potem co pół obr wykręcaj na wszystkich gaźnikach aż do 3-3,5 obr. Słuchaj kiedy chodzi najpłynniej, rób też co kilkadziesiąt sekund przegazówki delikatne i patrz czy przygasa przy zejściu.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...