Skocz do zawartości

Moduł zapłonu Kawasaki 1000 rx


krzychucx
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Proszę o pomoc osoby znające temat....Od czego oprócz 1000 rx moduł mi podejdzie? Z tego co sprawdzałem w motodacie najbardziej zblizone parametry posiada moduł od gpz 900 (pomijam fakt, że to te same silniki praktycznie różniące się tylko skokiem tłoka)martwi mnie tylko różnica w bazowym wyprzedzeniu zapłonu (jak będzie pailł na zimno?) oraz rezystancje nadajnika indukcyjnego:

 

Rezystancja pierwotna cewki zapłonowej: 1,8-2,8 [Ohm]

Rezystancja wtórna cewki zapłonowej: 10000-16000 [Ohm]

Rezystancja nadajnika indukcyjnego: 400-490 [Ohm]

Bazowe wyprzedzenie zapłonu: 10/1000 [KW/min-1]

Statyczne wyprzedzenie zapłonu: 35/3300 [KW/mm]

 

 

Gpz 900

Rezystancja pierwotna cewki zapłonowej: 1,8-2,8 [Ohm]

Rezystancja wtórna cewki zapłonowej: 10000-16000 [Ohm]

Rezystancja nadajnika indukcyjnego: 390-590 [Ohm]

Bazowe wyprzedzenie zapłonu: 10/1000 [KW/min-1]

Statyczne wyprzedzenie zapłonu: 35/3500 [KW/mm]

 

Walcze z tym bo na allegro ma 2 gosci moduły do rx a chcą jak za zboże....

jakie jest Wasze zdanie?Podejdzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli mają te same kostki i te same piny! to taka róznica nie będzie miała znaczenia.

ile wołają za taki moduł? być może taki bym miał.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli mają te same kostki i te same piny! to taka róznica nie będzie miała znaczenia.

ile wołają za taki moduł? być może taki bym miał.

 

 

Róznica w pinach i wtyczce nie jest istotna..... Najważniejsze są własnie dane z bazowego wyprzedzenia zapłonu () wg mnie) ...takie same ( wtyczka piny ) moduły wystepują w połowie motocykli Kawasaki z rocznika 90 np LTD gpz 500 ... gpz 600 itp.Co do różnicy to własnie się boję gdyż źle dobrany kąt wyprzedzenia zapłonu może rozwalaić silnik. Wg mojej oceny nie powinno być problemu z przeszczepem od 900..w końcu silnik 900 to protoplasta 1000 różniący się średnicą tłoka i paroma zmianami w głowicy jednak taką mam naturę że pytam mądrzejszych i nie wychodzić z założenia że mądry Polak po szkodzie.

Byłbym wdzięczny za dodatkowe opinie.

 

 

PS moduł do 1000 rź 270 zł ...do 900 50zł...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teoretycznie wiec powinien jeszcze pasować z Gtr 1000, zx 10, gpz 750 etc.

taka zmiana wyprzedzenia zapłonu (właściwie kąt jest ten sam, a różny jest tylko moment jego zmiany) nie będzie zupełnie odczuwalna ani szkodliwa. Tyle tylko że jeśli moduł wygląda tak samo nie znaczy że pasuje (pasują piny), ale może tak być bo tego nie sprawdzałem i nie chce mi się sprawdzać:)

Znajomy ma całego RXa na części rozebranego w latach wczesnych dziewiędziesiątych tzn że z malutkim przebiegiem, ale czuję że za 200zł nie będzie mu się chciało przetrząsać całej piwnicy w poszukiwaniu modułu- poczeka aż będzie to element poszukiwany;)

PZDR>

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teoretycznie moduł pasowałby nawet od gpzety 500 - w końcu jej silnik to ogołocony z dwóch cylindrów 1000 czek.... Piny wtyczka ta sama jednak nie wydaje mi się aby moduł pasował....

Co do cen części zamiennych na rynku do starych motocykli, to panuje po prostu złodziejstwo...Bo jak nazwać ofertę kupna od handlarza za 1000 zł całego mnotocykla a potem oferować moduł za prawie 300 zł.

 

Czy jest ktoś na forum kto jest mi w stanie wytłumaczyć skutki różnic w rezystancjach nadajników indukcyjnych: 400-490 [Ohm] a 390-590 [Ohm]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tylko mogę zauważyć, że zakres 400...490 Ω mieści się w zakresie 390...590 Ω. Rezystancje impulsatorów zależą od użytego materiału, grubości drutu, koniunkcji Marsa i Snickersa i nikt nie wie czego jeszcze... Ja bym się nie przejmował tym parametrem specjalnie. Jeśli wizualnie oba moduły są takie same i piny pasują to znaczy, że są bliźniacze i nikomu nie chciałoby się specjalnie wprowadzać zbędnych różnic między nimi.

 

Druga rzecz - na czym polega uszkodzenie Twojego modułu? Być może, że da się go łatwo naprawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po 3- 4 minutach pracy nie wkręca na obroty powyżej 4 tys....wkręca się do tych obrotów niemrawo. POsrawdzałem iskre i wychodzi na to, że nie dostaje impulsu cewka po prawej stronie motocykla(chodzą parami po 2 cylindry). POdmieniłem przewody i cewki...nadal lipa....

 

Co do zakresu oporu to też tak myślę, jednakżę troche niepokoi mnie możliwość niewłaściwego zapłonu mieszanki. W zwykłym silniku samochodowym za wczesny lub za późny zapłon może być źródłem kłopotów z głowicą a co dopiero w silniku motocyklowym gdzie prędkości obrotowe i obciążenia są wielokrotnie większe. Boję się że źle dobrany moduł doprowadzi do spalania stukowego a co za tym idzie narobi mi bałaganu w głowicy.

Swoją drogą gdyby moduł pasował pinami i to by wskazywało na to, że pasuje to po co byłoby tak wiele odpowiednieków tej samej rzeczy pod różnymi oznaczeniami?

np. 90% z poniżeszej listy wygląda tak samo i ma tyle samo pinów ( pomijam 10 pin- nie uzywany)

 

 

Successfully tested/repaired Kawasaki units (models);

 

ER5 (21119-1494, J4T04378)

AR50

AR80

KX80 (F8T07174, F8T07171)

EL125 Eliminator (21119-1477, 070000-2730, DENSO)

EL125 Eliminator (21119-1562, DENSO, KHI U 001, 071000-1461)

KDX125 (21119-1335, 070000-2240)

KX125 (21119-1107, 21119-0050, 21119-1524, 071000-1430, 071000-2920, B8T30078)

KMX125/200

KLT160A (21119-1114, 070000-1130)

KLT185A (21119-1169)

KLT188A (21119-1169, 070000-1430)

KLT200 (Ignition unit, Hitachi, Ltd. Tokyo Japan, TID11-01A, TID11-01)

KLF220 (21119-1226, 070000-1750)

EL250 Eliminator (21119-6110)

Estella 250 (21119-1353)

EX250

GPX250

GPZ250 (21119-1229)

KDX250 (21119-1321, 070000-2230)

KMX250 (21119-1240, 070000-1780)

KH250

KL250 (21119-1180, 070000-1440)

KLF250 A (21119-1446, 070000-2590)

KLR250 (21119-1180)

KLX250 (21119-1150, 21119-1376, 071000-0520, 21119-1399)

KR-1 250 (2119-1234, 071000-0012)

KR-1S 250 (21119-1287, 071000-0160, 2YK-00, 071000-0030)

KZ250

KX250 (21119-1074, CU1554)

KXR250 (TID-03L)

TDR250 (DENSO, 071000-0030, 2YK-00)

Z250 LTD (J4T971)

Z250ER (TID11-01)

ZL250 (21119-1229)

ZXR250 (21119-1290, 21119-1263, 21119-1322)

ZZR250 (21119-1233)

KLF300 (TI-15C, 21119-1369, TID11-01A, 21119-1447)

KLX300 (21119-1479, 071000-1090)

GPZ305 (21119-1061, 070000-0970)

Z305 LTD/CSR (21119-1227, 07000-1740)

EN400

GPX400R

GPZ400 (21119-1132)

GPZ400R

KH400

KLF400 (21119-1448, CI872, CI631)

Z400

ZL400 Eliminator

ZR400R Unitrak

ZR400 Zephyr

ZXR400 (21119-1394, 21119-1332, 21119-1270, 21119-1271, 21119-1299)

ZZR400 (21119-1389, J4T03073)

KZ440

Z440 LTD

EN450

KXF450 (Denso, 21119-0069, 071000-3340)

EN454

454 LTD (21119-1219, 21119-1163, 21119-1017)

ER5 (21119-1494, J4T)

EN500 (21119-1219, 21119-1408, J4T04371)

EX500

GPZ500 (21119-1227)

GPZ500S (21119-1219)

KH500

KLE500 (21119-1320, 131800-5570)

Z500 (21119-1020 04378)

GPZ550 (21119-1039, 21119-1020)

GT550 (21119-1113)

KZ550

Z550A2

Z550 LTD

ZR550F Unit

 

 

 

 

 

Wszystkie poniższe mają oznaczenie modułu 21119- i za myślnikiem dopiero są jego parametry

Edytowane przez krzychucx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nie doczytałem, ale wyprzedzenia masz identyczne.

Co do rezystancji impulsatorów, to jest jak pisze brys.

Pozdrawiam

 

nie nie mam. Statyczne jest takie samo a bazowe nie...więc nie jest.

Chodzi o ten szczegół i szukam kogos kto mi ten szczegół by wytłumaczył.

Ponadto w ogóle nie mogę zgodzić się z twierdzeniem, że wystarczy aby moduł pasował do wtyczki i podobnie wyglądał.

 

Pomijam fakt, że chyba nie do końca koledzy posiadacie wiedzę na ten temat. Prosiłbym, o pomoc kogoś kto się na tym zna.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bandity 1200 jeżdzą na modułach od gsxr 750 i działa, mówiąc te same piny mam na myśli czy schematy elektryczne są takie same a nie czy jest jednkowa ilość pinów. Martwiłbym się bardziej o 3 panewkę.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam sie na elektronice modulowej nic a nic ( w przeciwienstwie np do Brysa czy krokodyla ) ale powiem co ja bym zrobil w tej sytuacji :

- przy cenie modulu do GPZ900 50 zl zakupilbym ten modul, podlaczyl i obserwowal silnik w czasie kilku pierwszych jazd.

Jezeli nic by sie nie dzialo, silnik by nie mial spalania stukowego ani strzalow w gazniki to po prostu bym jezdzil.

Gdyby cokolwiek sie dzialo to rozpilowal bym otwory na sruby dla plytek impulsatorow i posilkujac sie stroboskopem staral sie ustawic pozycje tak aby uzyskac jak najlepsza prace silnika.

Ale jestem prawie pewien ze modul dla obydwu modeli bedzie dzialal identycznie, roznica przyspieszenia zaplonu o kilka stopni nie spowoduje zadnej katastrofy w silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bandity 1200 jeżdzą na modułach od gsxr 750 i działa, mówiąc te same piny mam na myśli czy schematy elektryczne są takie same a nie czy jest jednkowa ilość pinów. Martwiłbym się bardziej o 3 panewkę.

 

Oczywiście, że ja również mam na myśli schematy elektyczne.... nie bardzo rozumiem czemu namawiasz mnie do zamontowania modułu, który nie pasuje do danego motocykla( Twój przykład z gixerem)

Nie kolego. Gdyby było to nieistotne to firma Kawasaki kładła by wszędzie ten sam moduł, choćby po to aby zminimalizowac koszty produkcji a tak nie robi.

 

a tak z ciekawości...dlaczego miałbym się martwić o 3 panewkę? Silnik 1000 rx jest następcą konstrukcyjnym 900, która było bardzo ceniona z wzgl na duże przebiegi i solidność. Jeśli nawiązujesz do problemów Kawasaki z trwałością układu korbowego spowodowanego nieudolnym rozwiązaniem smarowania 3 panewki korbowodowej to dotyczy to młodszych motocykli serii zzr 600 /1100 ...Swoją drogą naprawiałem takiego zygzaka 1100 po 3 panewce i muszę powiedzieć, że z tego co mu się przyjrzałem, można śmiało na tym latac pod warunkiem, że dba się o 'prawie" maksymalny poziom oleju ( zachowanie przebiegów między wymianami + filtr) - ... pod max i nie jeździć na kole.

 

Moduł od 900 dotarł. Sam jestem ciekaw jego pracy a najbardziej odpalania na zimnym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w RX o którym wspominałem pękł wał korbowy... :bigrazz:

do niczego Cię nie namawiam, chyba sam nie wiesz czego chcesz.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w RX o którym wspominałem pękł wał korbowy... :bigrazz:

do niczego Cię nie namawiam, chyba sam nie wiesz czego chcesz.

 

 

Szanowny kolego! Wał może peknąć w każdej ( katowanej konstrukcji) mówilismy o wadzie konstrukcyjnej, na której problem chciałeś zwrócić moją uwagę jednakże chyba do końca nie dysponujesz na ten temat wiedzą.

Forum oraz wypowiedzi na nim, wg mojej oceny mają pomóc tym, którzy jakiejś wiedzy - potrzebnej do rozwiązania jakiegoś problemu nie posiadają. Przykrym jest fakt, że nie mając wiedzy często doradzamy innym a potem ...wyłaczamy komputer ... Z Twoich rad wynika, że nie ma problemu aby założyć jakikolwiek moduł, którego schemat elektryczny pasuje do 1000 rx z czym absolutnie nie mogę się zgodzić gdyż wg mojej oceny może doprowadzić to do zniszczeń w silniku tudzież głowicy. Gdybyś poczytał uważnie moje prośby wiedziałbyś, że wiem konkretnie czego chcę. Potrzebuję informacji nt różnic w bazowym kącie wyprzedzenia zapłonu oraz różnicach w rezystancji impulsatorów i ewentualnych konsekwencjach tychże różnic.

Panowie wielka prośba. Nigdy nie doradzajcie jak nie jesteście pewni.

Pozdrawiam serdecznie

Edytowane przez krzychucx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...