krzychucx Opublikowano 14 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2010 Witam. Proszę o pomoc osoby znające temat....Od czego oprócz 1000 rx moduł mi podejdzie? Z tego co sprawdzałem w motodacie najbardziej zblizone parametry posiada moduł od gpz 900 (pomijam fakt, że to te same silniki praktycznie różniące się tylko skokiem tłoka)martwi mnie tylko różnica w bazowym wyprzedzeniu zapłonu (jak będzie pailł na zimno?) oraz rezystancje nadajnika indukcyjnego: Rezystancja pierwotna cewki zapłonowej: 1,8-2,8 [Ohm] Rezystancja wtórna cewki zapłonowej: 10000-16000 [Ohm] Rezystancja nadajnika indukcyjnego: 400-490 [Ohm] Bazowe wyprzedzenie zapłonu: 10/1000 [KW/min-1] Statyczne wyprzedzenie zapłonu: 35/3300 [KW/mm] Gpz 900 Rezystancja pierwotna cewki zapłonowej: 1,8-2,8 [Ohm] Rezystancja wtórna cewki zapłonowej: 10000-16000 [Ohm] Rezystancja nadajnika indukcyjnego: 390-590 [Ohm] Bazowe wyprzedzenie zapłonu: 10/1000 [KW/min-1] Statyczne wyprzedzenie zapłonu: 35/3500 [KW/mm] Walcze z tym bo na allegro ma 2 gosci moduły do rx a chcą jak za zboże.... jakie jest Wasze zdanie?Podejdzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 14 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2010 jeśli mają te same kostki i te same piny! to taka róznica nie będzie miała znaczenia. ile wołają za taki moduł? być może taki bym miał. Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzychucx Opublikowano 14 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Września 2010 jeśli mają te same kostki i te same piny! to taka róznica nie będzie miała znaczenia. ile wołają za taki moduł? być może taki bym miał. Róznica w pinach i wtyczce nie jest istotna..... Najważniejsze są własnie dane z bazowego wyprzedzenia zapłonu () wg mnie) ...takie same ( wtyczka piny ) moduły wystepują w połowie motocykli Kawasaki z rocznika 90 np LTD gpz 500 ... gpz 600 itp.Co do różnicy to własnie się boję gdyż źle dobrany kąt wyprzedzenia zapłonu może rozwalaić silnik. Wg mojej oceny nie powinno być problemu z przeszczepem od 900..w końcu silnik 900 to protoplasta 1000 różniący się średnicą tłoka i paroma zmianami w głowicy jednak taką mam naturę że pytam mądrzejszych i nie wychodzić z założenia że mądry Polak po szkodzie. Byłbym wdzięczny za dodatkowe opinie. PS moduł do 1000 rź 270 zł ...do 900 50zł... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 14 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2010 teoretycznie wiec powinien jeszcze pasować z Gtr 1000, zx 10, gpz 750 etc. taka zmiana wyprzedzenia zapłonu (właściwie kąt jest ten sam, a różny jest tylko moment jego zmiany) nie będzie zupełnie odczuwalna ani szkodliwa. Tyle tylko że jeśli moduł wygląda tak samo nie znaczy że pasuje (pasują piny), ale może tak być bo tego nie sprawdzałem i nie chce mi się sprawdzać:) Znajomy ma całego RXa na części rozebranego w latach wczesnych dziewiędziesiątych tzn że z malutkim przebiegiem, ale czuję że za 200zł nie będzie mu się chciało przetrząsać całej piwnicy w poszukiwaniu modułu- poczeka aż będzie to element poszukiwany;) PZDR> Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzychucx Opublikowano 15 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września 2010 teoretycznie moduł pasowałby nawet od gpzety 500 - w końcu jej silnik to ogołocony z dwóch cylindrów 1000 czek.... Piny wtyczka ta sama jednak nie wydaje mi się aby moduł pasował.... Co do cen części zamiennych na rynku do starych motocykli, to panuje po prostu złodziejstwo...Bo jak nazwać ofertę kupna od handlarza za 1000 zł całego mnotocykla a potem oferować moduł za prawie 300 zł. Czy jest ktoś na forum kto jest mi w stanie wytłumaczyć skutki różnic w rezystancjach nadajników indukcyjnych: 400-490 [Ohm] a 390-590 [Ohm] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 15 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2010 Ja tylko mogę zauważyć, że zakres 400...490 Ω mieści się w zakresie 390...590 Ω. Rezystancje impulsatorów zależą od użytego materiału, grubości drutu, koniunkcji Marsa i Snickersa i nikt nie wie czego jeszcze... Ja bym się nie przejmował tym parametrem specjalnie. Jeśli wizualnie oba moduły są takie same i piny pasują to znaczy, że są bliźniacze i nikomu nie chciałoby się specjalnie wprowadzać zbędnych różnic między nimi. Druga rzecz - na czym polega uszkodzenie Twojego modułu? Być może, że da się go łatwo naprawić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzychucx Opublikowano 15 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września 2010 (edytowane) po 3- 4 minutach pracy nie wkręca na obroty powyżej 4 tys....wkręca się do tych obrotów niemrawo. POsrawdzałem iskre i wychodzi na to, że nie dostaje impulsu cewka po prawej stronie motocykla(chodzą parami po 2 cylindry). POdmieniłem przewody i cewki...nadal lipa.... Co do zakresu oporu to też tak myślę, jednakżę troche niepokoi mnie możliwość niewłaściwego zapłonu mieszanki. W zwykłym silniku samochodowym za wczesny lub za późny zapłon może być źródłem kłopotów z głowicą a co dopiero w silniku motocyklowym gdzie prędkości obrotowe i obciążenia są wielokrotnie większe. Boję się że źle dobrany moduł doprowadzi do spalania stukowego a co za tym idzie narobi mi bałaganu w głowicy. Swoją drogą gdyby moduł pasował pinami i to by wskazywało na to, że pasuje to po co byłoby tak wiele odpowiednieków tej samej rzeczy pod różnymi oznaczeniami? np. 90% z poniżeszej listy wygląda tak samo i ma tyle samo pinów ( pomijam 10 pin- nie uzywany) Successfully tested/repaired Kawasaki units (models); ER5 (21119-1494, J4T04378) AR50 AR80 KX80 (F8T07174, F8T07171) EL125 Eliminator (21119-1477, 070000-2730, DENSO) EL125 Eliminator (21119-1562, DENSO, KHI U 001, 071000-1461) KDX125 (21119-1335, 070000-2240) KX125 (21119-1107, 21119-0050, 21119-1524, 071000-1430, 071000-2920, B8T30078) KMX125/200 KLT160A (21119-1114, 070000-1130) KLT185A (21119-1169) KLT188A (21119-1169, 070000-1430) KLT200 (Ignition unit, Hitachi, Ltd. Tokyo Japan, TID11-01A, TID11-01) KLF220 (21119-1226, 070000-1750) EL250 Eliminator (21119-6110) Estella 250 (21119-1353) EX250 GPX250 GPZ250 (21119-1229) KDX250 (21119-1321, 070000-2230) KMX250 (21119-1240, 070000-1780) KH250 KL250 (21119-1180, 070000-1440) KLF250 A (21119-1446, 070000-2590) KLR250 (21119-1180) KLX250 (21119-1150, 21119-1376, 071000-0520, 21119-1399) KR-1 250 (2119-1234, 071000-0012) KR-1S 250 (21119-1287, 071000-0160, 2YK-00, 071000-0030) KZ250 KX250 (21119-1074, CU1554) KXR250 (TID-03L) TDR250 (DENSO, 071000-0030, 2YK-00) Z250 LTD (J4T971) Z250ER (TID11-01) ZL250 (21119-1229) ZXR250 (21119-1290, 21119-1263, 21119-1322) ZZR250 (21119-1233) KLF300 (TI-15C, 21119-1369, TID11-01A, 21119-1447) KLX300 (21119-1479, 071000-1090) GPZ305 (21119-1061, 070000-0970) Z305 LTD/CSR (21119-1227, 07000-1740) EN400 GPX400R GPZ400 (21119-1132) GPZ400R KH400 KLF400 (21119-1448, CI872, CI631) Z400 ZL400 Eliminator ZR400R Unitrak ZR400 Zephyr ZXR400 (21119-1394, 21119-1332, 21119-1270, 21119-1271, 21119-1299) ZZR400 (21119-1389, J4T03073) KZ440 Z440 LTD EN450 KXF450 (Denso, 21119-0069, 071000-3340) EN454 454 LTD (21119-1219, 21119-1163, 21119-1017) ER5 (21119-1494, J4T) EN500 (21119-1219, 21119-1408, J4T04371) EX500 GPZ500 (21119-1227) GPZ500S (21119-1219) KH500 KLE500 (21119-1320, 131800-5570) Z500 (21119-1020 04378) GPZ550 (21119-1039, 21119-1020) GT550 (21119-1113) KZ550 Z550A2 Z550 LTD ZR550F Unit Wszystkie poniższe mają oznaczenie modułu 21119- i za myślnikiem dopiero są jego parametry Edytowane 15 Września 2010 przez krzychucx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebazaz Opublikowano 15 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2010 Może nie doczytałem, ale wyprzedzenia masz identyczne. Co do rezystancji impulsatorów, to jest jak pisze brys. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzychucx Opublikowano 15 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września 2010 Może nie doczytałem, ale wyprzedzenia masz identyczne. Co do rezystancji impulsatorów, to jest jak pisze brys. Pozdrawiam nie nie mam. Statyczne jest takie samo a bazowe nie...więc nie jest. Chodzi o ten szczegół i szukam kogos kto mi ten szczegół by wytłumaczył. Ponadto w ogóle nie mogę zgodzić się z twierdzeniem, że wystarczy aby moduł pasował do wtyczki i podobnie wyglądał. Pomijam fakt, że chyba nie do końca koledzy posiadacie wiedzę na ten temat. Prosiłbym, o pomoc kogoś kto się na tym zna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 15 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2010 bandity 1200 jeżdzą na modułach od gsxr 750 i działa, mówiąc te same piny mam na myśli czy schematy elektryczne są takie same a nie czy jest jednkowa ilość pinów. Martwiłbym się bardziej o 3 panewkę. Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 16 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2010 Nie znam sie na elektronice modulowej nic a nic ( w przeciwienstwie np do Brysa czy krokodyla ) ale powiem co ja bym zrobil w tej sytuacji : - przy cenie modulu do GPZ900 50 zl zakupilbym ten modul, podlaczyl i obserwowal silnik w czasie kilku pierwszych jazd. Jezeli nic by sie nie dzialo, silnik by nie mial spalania stukowego ani strzalow w gazniki to po prostu bym jezdzil. Gdyby cokolwiek sie dzialo to rozpilowal bym otwory na sruby dla plytek impulsatorow i posilkujac sie stroboskopem staral sie ustawic pozycje tak aby uzyskac jak najlepsza prace silnika. Ale jestem prawie pewien ze modul dla obydwu modeli bedzie dzialal identycznie, roznica przyspieszenia zaplonu o kilka stopni nie spowoduje zadnej katastrofy w silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzychucx Opublikowano 16 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2010 bandity 1200 jeżdzą na modułach od gsxr 750 i działa, mówiąc te same piny mam na myśli czy schematy elektryczne są takie same a nie czy jest jednkowa ilość pinów. Martwiłbym się bardziej o 3 panewkę. Oczywiście, że ja również mam na myśli schematy elektyczne.... nie bardzo rozumiem czemu namawiasz mnie do zamontowania modułu, który nie pasuje do danego motocykla( Twój przykład z gixerem) Nie kolego. Gdyby było to nieistotne to firma Kawasaki kładła by wszędzie ten sam moduł, choćby po to aby zminimalizowac koszty produkcji a tak nie robi. a tak z ciekawości...dlaczego miałbym się martwić o 3 panewkę? Silnik 1000 rx jest następcą konstrukcyjnym 900, która było bardzo ceniona z wzgl na duże przebiegi i solidność. Jeśli nawiązujesz do problemów Kawasaki z trwałością układu korbowego spowodowanego nieudolnym rozwiązaniem smarowania 3 panewki korbowodowej to dotyczy to młodszych motocykli serii zzr 600 /1100 ...Swoją drogą naprawiałem takiego zygzaka 1100 po 3 panewce i muszę powiedzieć, że z tego co mu się przyjrzałem, można śmiało na tym latac pod warunkiem, że dba się o 'prawie" maksymalny poziom oleju ( zachowanie przebiegów między wymianami + filtr) - ... pod max i nie jeździć na kole. Moduł od 900 dotarł. Sam jestem ciekaw jego pracy a najbardziej odpalania na zimnym silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 16 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2010 Krychu, chyba przeceniasz japończyków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 16 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2010 w RX o którym wspominałem pękł wał korbowy... :bigrazz: do niczego Cię nie namawiam, chyba sam nie wiesz czego chcesz. Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzychucx Opublikowano 16 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2010 (edytowane) w RX o którym wspominałem pękł wał korbowy... :bigrazz: do niczego Cię nie namawiam, chyba sam nie wiesz czego chcesz. Szanowny kolego! Wał może peknąć w każdej ( katowanej konstrukcji) mówilismy o wadzie konstrukcyjnej, na której problem chciałeś zwrócić moją uwagę jednakże chyba do końca nie dysponujesz na ten temat wiedzą. Forum oraz wypowiedzi na nim, wg mojej oceny mają pomóc tym, którzy jakiejś wiedzy - potrzebnej do rozwiązania jakiegoś problemu nie posiadają. Przykrym jest fakt, że nie mając wiedzy często doradzamy innym a potem ...wyłaczamy komputer ... Z Twoich rad wynika, że nie ma problemu aby założyć jakikolwiek moduł, którego schemat elektryczny pasuje do 1000 rx z czym absolutnie nie mogę się zgodzić gdyż wg mojej oceny może doprowadzić to do zniszczeń w silniku tudzież głowicy. Gdybyś poczytał uważnie moje prośby wiedziałbyś, że wiem konkretnie czego chcę. Potrzebuję informacji nt różnic w bazowym kącie wyprzedzenia zapłonu oraz różnicach w rezystancji impulsatorów i ewentualnych konsekwencjach tychże różnic. Panowie wielka prośba. Nigdy nie doradzajcie jak nie jesteście pewni. Pozdrawiam serdecznie Edytowane 16 Września 2010 przez krzychucx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.