kopek Opublikowano 13 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2010 ELo czy moze ktos mi powiedziec czemu na tym zdjeciu jest dozwolone zawracanie http://i55.tinypic.com/sovhv5.jpg , a na tym nie http://i53.tinypic.com/2a977dt.jpg? Kiedy mozna zawracac ogolnie ( na swiatlach np) zakaldajac , ze nie ma postawionego zakazu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ajriszkofi Opublikowano 13 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2010 Na zdjęciu pierwszym - wolno, bo nie ma zakazu a sygnalizator jest "pełny" a nie kierunkowy (czyli kółko zamiast strzałki). Na drugim nie wolno zawracać, bo sygnalizator jest kierunkowy - pokazuje tylko możliwość jazdy w lewo, nie w lewo i zawracania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kopek Opublikowano 13 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2010 Nie ma od tego jakichs odstepstw? No jednak cos nie tak. Trutaj mozna zawrocic mimo ze jest strzalka : http://i53.tinypic.com/122j7ls.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oskarroza Opublikowano 13 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2010 ta strzałka o której mówisz to jest tylko warunkowe skręcenie, a nie, że tak go nazwę, "główny" (3 kolory) sygnalizator. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kopek Opublikowano 13 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2010 No dobrze , ale reasumujac : kiedy mozna , a kiedy nie? Tylko pewne informacje poprosze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
joniec Opublikowano 13 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2010 Jeśli mówimy o sygnalizacji kierunkowej ( S3 tylko w lewo ) to nie można zawracać. Przy sygnalizatorze S1 z warunkowa zieloną strzałką w lewo możemy zawracać - to tak jakbyś skręcał warunkowo w prawo. Dodatkowo musisz brać pod uwagę znaki zakazujące zawracania. Jeśli coś ominąłem to pytaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kopek Opublikowano 13 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2010 A S1 na zielonym bez warunku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saltus Opublikowano 13 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2010 naprawdę jesteś taki ciężki ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Horb Opublikowano 14 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2010 Jeśli mówimy o sygnalizacji kierunkowej ( S3 tylko w lewo ) to nie można zawracać. Przy sygnalizatorze S1 z warunkowa zieloną strzałką w lewo możemy zawracać - to tak jakbyś skręcał warunkowo w prawo. Dodatkowo musisz brać pod uwagę znaki zakazujące zawracania. Jeśli coś ominąłem to pytaj No i o ile dobrze pamiętam to przy S3 można zawracać ale pod warunkiem że sygnalizator nie działa. Cytuj "Ja tylko nie wierzę w jednego więcej boga niż ty. Gdy zrozumiesz, dlaczego nie wierzysz we wszystkich pozostałych, zrozumiesz, dlaczego ja nie wierzę w twojego." Stephen Roberts Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
joniec Opublikowano 14 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2010 :biggrin: Jak sygnalizator nie działa to do czego się wtedy stosujemy??? Przy sygnalizacji S1 możemy jechać w każdym kierunku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Horb Opublikowano 14 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2010 :biggrin: Jak sygnalizator nie działa to do czego się wtedy stosujemy??? Przy sygnalizacji S1 możemy jechać w każdym kierunku. Pewnie do pozostałych znaków. Cytuj "Ja tylko nie wierzę w jednego więcej boga niż ty. Gdy zrozumiesz, dlaczego nie wierzysz we wszystkich pozostałych, zrozumiesz, dlaczego ja nie wierzę w twojego." Stephen Roberts Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oskarroza Opublikowano 14 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2010 jak sygnalizator nie działa, to stosuje się zasadę prawej strony ;) i można zawracać, gdy nie ma zakazu. Oczywiście do znaków poziomych, tzn. tych namalowanych na jezdni oznaczających np. możliwe manewry z określonego pasa ruchu, należy się stosować. Czyli nie można skręcać z pasa tylko dla jadących na wprost ;P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KonTrasT Opublikowano 17 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2010 Ponieważ,to jest mój pierwszy post, to na początku witam serdecznie Wszystkich Forumowiczów. Odnośnie zawracania przy sygnalizatorze S-3. ZAWSZE jedziemy tylko w kierunku wskazanym przez strzałkę. Chodzi o to, że strzałka (bezpośrednio "w" sygnalizatorze) ma gwarantować BEZKOLIZYJNY tor jazdy (co, nie oznacza, że ktoś nie wjedzie przy czerwonym). Jeżeli na sygnalizatorze S-3 jest strzałka w dół (do zawracania), to oznacza, że wszyscy inni (kierujący i piesi) mają czerwony sygnał w kierunku, który przecinałby nasz tor jazdy (również nie mają zielonych strzałek warunkowych), to gwarantuje ustawodawca. Reasumując. Można zawracać przy sygnalizatorze S-1, S-3 ze strzałką w dół i na skrzyżowaniach, na których ruch nie jest kierowany. WARUNEK. Brak znaków: zakaz skrętu w lewo lub zakaz zawracania. p.s. Strzałki poziome na pasie ruchu nie muszą wskazywać zawracania, wystarczy, że są w lewo i nie zabrania to zawracania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.