Skocz do zawartości

KTM 125 Powietrze i piana w chłodnicy


woytasii
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem z KTM-em. Jest słaby i ma tylko 6 atmosfer ciśnienia na cylindrze. W chłodnicy po odkręceniu korka widac że płyn bulgocze i robi sie piana, gdy dodaje gazu płyn wychlapuje się. Wymieniłem uszczelke pod głowicą, ale dalej jest to samo.

Dziwną sprawą jest to, że motor pali bardzo dobrze. Zawsze za 1 razem czy zimny czy ciepły. Podobno może być tez jakaś nierówność na powierzchni cylindra i głowicy. Mechanik twierdził, że do płynu w chłodnicy olej się nie dostaje. Na korku od wlewu oleju do silnika nie było żadnego osadu. Mechanik stwierdził natomiast, że na świecy znajdował się płyn...

Co radzicie zrobić w pierwszej kolejności dać głowice i cylinder do sprawdzenia czy nie mają pęknięć? Czy najpierw spróbować planować głowice, i czy cylinder tez sie planuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedno i drugie się planuje, zanieś cylinder i głowice do zakładu i niech sprawdzą i jeśli będzie potrzeba to ci splanują. 6 atmosfer to strasznie mało , ludzie robią remonty przy 8-9, zdrowa setka bezie miała kompresje na poziomie 12 atmosfer

 

Jeśli uszczelniacze na pompie wody są zdrowe to nie ma możliwości żeby woda mieszała się z olejem w silniku

 

No ale bez remontu się nie obędzie, więc musisz wszystko posprawdzać. Jeśli się okaże że głowica jest pęknięta to lepiej poszukaj nowej lub używanej. Spawanie może nie być wystarczające i tylko przysporzyć ci dodatkowych kosztów i nerwów

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest tylko 6 atmosfer ze względu na to że kompresja ucieka do chodnicy. Sprawdzałem cylinder tłoka i pierścień i są w bardzo dobrym stanie.

 

Pęknięty może być również cylinder?

 

Jakie uszczelniacze sprawdzić?

Edytowane przez woytasii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....

i czy pęknięty może być tez cylinder?

 

Może i sam osobiście posiadam taki od DT/RD :) Można próbować to spawać ale pytanie która część jest uszkodzona, ja zewnętrzna to kwestia znalezienia kogoś kto jest w stanie spawać metal nieżelazny. Jeśli masz pęknięcie wewnątrz to ciężka sprawa, da się to uratować ale nie wiem czy skutecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...