Skocz do zawartości

niezawodny chopper do 10 000zł (na pomoc świeżakowi :)


mokujin8
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Od zawsze kręciły mnie choppery i cruisery (z przewagą tych pierwszych) i w końcu planuję zakup takowego jednośladu! :ride:

Zaznaczam, że nie kręci mnie bicie rekordów prędkości - cenię sobie komfort jazdy i ogólnie chcę się nią rozkoszować w stylu easy ridera. Niemniej cenię sobie dobre przyspieszenie.

 

Będę wdzięczny za wszelkie rady.

 

Powiem tak: komfort i styl easy ridera zazwyczaj nie idą w parze. Jeżeli komfort to cruiser bo na prawdziwym choperze odpadłaby ci dupa po 100 m. Mówimy tu raczej o softchoperach/japonii. Intrudery nie są złe tylko w starszych rocznikach mogą odłazić chromy a w 800-tce dodatkowo mogą odezwać się głowice, taka ich przypadłość. Świetny jest VS 1400 ale nie wiem czy to jest dobry pomysł na debiut? Poza tym na 1400 musiałbyś trochę zwiększyć budżet (nieznacznie). Oba Intrudery są za małe dla wysokiego - większość tych sprzętów ma założone zestawy przedłużające forward controls. Do sakw trzeba dorobić/dokupić odpowiednie stelaże - z tym nie ma problemów. Jeżeli plecaczek już się odzywa to chyba jednak lepszym wyborem będzie któryś z cruiserów. W każdym razie musisz usiąść na sprzęcie a najlepiej się pzrejechać i będziesz wiedział czy pasuje czy nie i co poprawić - przedłużki na nogi czy wymiana kiery itp.

 

 

ps.Motocykle starzeją się inaczej niż auta, zależy od konkretnego egzemplarza

aha, i część odpowiedzi jest też dla Gwaihir sorry za wcześnie wstałem :bigrazz:

Edytowane przez J.Pastor

PASTOR GARAGE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1400? Matko z dzieckiem. Bałbym się, że chwila nieuwagi i mnie tylne koło wyprzedzi.

Myślę, że przyjdzie czas i na takie rozwiązania, ale nie ufam sobie na tyle, by zaczynać od czegokolwiek o pojemności przekraczającej litra. Wiem, że jest to dla mnie dawka zabójcza, po półlitrówce czasem jeszcze się trzymam na nogach. ;)

 

Czyli co? Wniosek generalnie taki, że Kawasaki VN w tym przedziale cenowym rządzą?

 

[Edit]

Ewentualnie te całe tajemnicze głowice w intruderach 800, które mogą zacząć gadać?

Głowice czego i czy istnieje jakiś rozsądny sposób zdiagnozowania ich stanu podczas oględzin? Czego poszukiwać i czego się wystrzegać?

 

[Edit2]

W sumie Nurider jeszcze o Marauderach wspomina. Modele sprzed '00 może rzeczywiście udało by się dostać w okolicy 10k, pytanie czy jest to materiał do testów i nauki dla nowicjusza - w tematach, które przeglądnąłem wyrok na Maraudera zapadł dosyć jednogłośny - trudna maszyna w prowadzeniu i podobno "wali" się na zakrętach. Skreśliłem go niejako w przedbiegach w ogóle nie biorąc pod uwagę podczas oględzin. Przedwcześnie?

Edytowane przez Gwaihir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli co? Wniosek generalnie taki, że Kawasaki VN w tym przedziale cenowym rządzą?

 

a oglądnąłeś jakąś vt750, ten starszy model o którym rozmawialiśmy?

 

BTW plecaczka możesz posadzić u mnie na kanapie, potem armaturą pojedzie tylko dwa razy - pierwszy i ostatni :icon_mrgreen:

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

a oglądnąłeś jakąś vt750, ten starszy model o którym rozmawialiśmy?

 

BTW plecaczka możesz posadzić u mnie na kanapie, potem armaturą pojedzie tylko dwa razy - pierwszy i ostatni :icon_mrgreen:

jsz

 

 

 

Pleczakek do Ciebie? Prawo pierwszej nocy... tfu przejażdżki? ;) ja też mam wolne siodełko ;) jak plecaczek fajny to mogę złamać zasadę, że jeżdżę tylko sam ;)

 

A VT chyba nie widzieli bo w okolicy nie za bardzo jest co oglądać. Ale ja się tam nie znam.

 

 

 

W sumie Nurider jeszcze o Marauderach wspomina. Modele sprzed '00 może rzeczywiście udało by się dostać w okolicy 10k, pytanie czy jest to materiał do testów i nauki dla nowicjusza - w tematach, które przeglądnąłem wyrok na Maraudera zapadł dosyć jednogłośny - trudna maszyna w prowadzeniu i podobno "wali" się na zakrętach. Skreśliłem go niejako w przedbiegach w ogóle nie biorąc pod uwagę podczas oględzin. Przedwcześnie?

 

 

 

Nauczyć się jeździć mozna na wszystkim. Po prostu jednym się nauczysz szybciej innym później. Dużo zależy od rozsądku. Jak się nauczysz poprawnie jeździć to pewnie radę dasz... tylko czy warto się stresować na początek? Pierwsze jazdy, pierwsze błędy... lepiej, żeby nie doszła pierwsza gleba. Ja bym jednak szukał tej VT. Jesli VN750, VT750 są za cięzkie (te 230-240 kg) no to próbujcie na VT500.

 

 

http://bigboykr.blogspot.com/ się powoli uzupełnia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie VT750 jeszcze nie oglądaliśmy, bo poszukujemy teoretycznego rozwiązania, które będzie optymalnym. :) Jak się pojawi okazja, to z chęcią podskoczę i usadzę swoje dupsko na ichniejszym siodle.

Na razie rozpatruję głównie aspekt tego co mi się bardziej podoba - nie ukrywam, że zarówno 750, jak i 500 shadowkowa mniej mi się podobają niż ten Kawasaki VN, który oglądaliśmy w miniony weekend.

 

Co do wagi maszyny. Cóż - szczerze nie widziałem specjalnej różnicy, czy było to 210, czy 230 kg, na razie nic takiego mnie nie ogranicza.

 

Plecak mój jest ewidentnie niepożyczalny, a prawo pierwszego czegokolwiek w moim kodeksie nie istnieje. :biggrin:

Edytowane przez Gwaihir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ależ broń boziu o żadnym pożyczaniu nie było mowy, co najwyżej o przewiezieniu na wycieczkę - skoro masz zapowiedziane, że sam sobie nie pojeździsz - póki nie poczujesz się na siłach jeździć we dwójkę ;)

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pleczakek do Ciebie? Prawo pierwszej nocy... tfu przejażdżki? ;) ja też mam wolne siodełko ;) jak plecaczek fajny to mogę złamać zasadę, że jeżdżę tylko sam ;)

Jak Plecaczek zobaczy Królową Plastiku to natychmiast pokocha wszystkie choppery ;P

"Ja tylko nie wierzę w jednego więcej boga niż ty. Gdy zrozumiesz, dlaczego nie wierzysz we wszystkich pozostałych, zrozumiesz, dlaczego ja nie wierzę w twojego." Stephen Roberts

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak Plecaczek zobaczy Królową Plastiku to natychmiast pokocha wszystkie choppery ;P

 

Się odezwał właściel dwóch najbrzydszych motocykli :D

 

Umknął mi Twój dogryzający post... może i Cebrwing jest królową plastików ale gwarantuję, że panience z tyłu będzie wygodniej niż na jakimkolwiek rozważanym tutaj moto ;)

 

 

http://bigboykr.blogspot.com/ się powoli uzupełnia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

Witam wszystkich

Żeby nie robić bałaganu postanowiłem podpiąć się pod temat kolegi, prosił bym o poradę odnośnie zakupu pierwszego motorka :) budżet mam podobny do wykorzystania około 12000.

Mój problem jest taki mam 198cm i 160kg tak że wielkie ze mnie chłopisko. Myślałem o Drag Starze 1100 lub VN 1500 kilka osób odradza taki duży silnik na pierwszy moto a inni znowu mówią że mam się nie przejmować i przy mojej masie mam nie myśleć o mniejszych jakie jest wasze zdanie. Czy są jacyś koledzy o podobnych gabarytach i czy mogą coś doradzić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy takich gabarytach nie bardzo masz inny wybor, nawet te sprzety moga zniknac pod Toba, a co dopiero cos mniejszego

choppery mimo duzych silnikow oddaja moc bardzo lagodnie, tu nie ma tak ze chwila nieuwagi i masz 2 paczki na zegarze.

przeszkoda dla swiezaka w takim motocyklu jest bardziej jego masa niz nadmiar mocy, Tobie na pewno bedzie latwiej ogarnac te ~300kg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupione VN750 (analogicznie VN 800) i przerobiony Intruder 800 (wysuniete daleko podnóżki i prosta kierownica) są już wystarczające gabarytowo dla mnie (a jestem niewiele mniejszy od Ciebie). Oba maja wystarczajaco mocy na poczatek. Przecież Twoja waga to tak jak "normalnie" jazda z pasażerką. Nie kombinuj za bardzo tylko przysiądź się do konkretnych motocykli. Mocy w chopperze za wiele i tak nie trzeba.

http://bigboykr.blogspot.com/ się powoli uzupełnia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem o Drag Starze 1100 lub VN 1500 kilka osób odradza taki duży silnik na pierwszy moto a inni znowu mówią że mam się nie przejmować i przy mojej masie mam nie myśleć o mniejszych jakie jest wasze zdanie.

 

Witam, polecam konkretne sprzęty. Ogarnięcie każdego sprzętu na początku zajmuje trochę czasu.

Bierz większy i mocniejszy. Jak weźmiesz mniejszy i słabszy to i tak szybko zmienisz (tym bardziej przy tym wzroście i wadze). Ostrożność, rozsądek i uwaga zawsze musi być - wprawa, doświadczenie i rutyna przyjdzie później.

Pozdrawiam i życzę dobrego wyboru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Ja mam Maraudera 97 rok i jestem zadowolony. Motocykl, duży i wydaję mi się, że za taką kwotę jest ok. Można kupić golasa i po trochę go ubrać.Ja przerobiłem kierownicę, dałem gmola i zrobiło robotę.

Z całym szacunkiem do Virago, ale jak widziałem na zdjęciach to chciałem kupić. Zobaczyłem na żywo i zapał mi minął. Trochę małe te motorki.

http://picasaweb.google.com/harbuz666/Motor2#

Chciałem sprzedać, ale na jesień to raczej nikt nie chcę. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...