Vector Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Witam Jako, że kupiłem maszynę w jedynym słusznym kolorze, najtrudniejszym do utrzymania w idealnym stanie wizualnym mam pytanie odnośnie zlikwidowania rys, rysek, które powstały od bagaży, moich kolan i butów na owiewkach. Jak to się je? Kupić nakładkę na gumówkę i pastę? Czy może polerkę? Jeśli ktoś już coś takiego robił to chętnie poczytam o efektach i jak się do tego zabrać. Jeśli temat umieściłem w złym dziale, przepraszam i proszę o przeniesienie do odpowiedniego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tadeo Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Ja Ci poradzę oddać sprzęt do fachowca. Większość myjni ręcznych świadczy taką usługę. Z doświadczenia wiem, że nie jest to takie proste, jak wygląda. Zdecydowanie odradzam eksperymenty z użyciem gumówki. Za duże obroty, zniszczysz lakier. Jak najbardziej polerka, ale też trzeba uważać z dociskiem i równym prowadzeniem, żeby nie przetrzeć gdzieś na rantach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Zapomnij o kątówce. Do tego polerka z regulacja obrotów, papier wodny 2000, 2500 i potem bardzo delikatna pasta polerska.Od gradacji 2000 w górę.Miękka gąbka (biała, żółta) a na koniec pod jakiś wosk czarna. A jeśli oddasz dla fachowca oszczędzisz nerwy, pieniądze i czas. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vector Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Faktycznie, widzę, że chyba jednak tego nie ogarnę :rolleyes: Myślałem, że to trochę prostsze jest :wink: Pasta, polerka i tyle... Muszę się rozejrzeć gdzie mi to w Poznaniu zrobią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fakir_ Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2010 (edytowane) Witam Jako, że kupiłem maszynę w jedynym słusznym kolorze, najtrudniejszym do utrzymania w idealnym stanie wizualnym mam pytanie odnośnie zlikwidowania rys, rysek, które powstały od bagaży, moich kolan i butów na owiewkach. Jak to się je? Kupić nakładkę na gumówkę i pastę? Czy może polerkę? Jeśli ktoś już coś takiego robił to chętnie poczytam o efektach i jak się do tego zabrać. Jeśli temat umieściłem w złym dziale, przepraszam i proszę o przeniesienie do odpowiedniego. siema czy rysy są aż tak mocne aby wymagały polerki? może wystarczy pasta lekkościerna, używałem takiej "tempo" (wiem że nie jest najlepsza) przy 13 letnim moto lakier błyszczał się jak nowy :biggrin: wszelkie drobne rysy z baku po jeżdżeniu z tankbagiem zniknęły. owszem taki zabieg z pastą trzeba przeprowadzić z 2-3 razy polerujesz ręcznie miękką scierką, na całe moto potrzebuje ok 30 minut pozdr ;) podobno lepsza od tempo jest "turtle wax" taka z żółwiem :smile: Edytowane 17 Sierpnia 2010 przez Szynka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seweryn112 Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Pasta tempo jest dobra likwiduje rysy nie które oczywiście jeśli to coś pomoże to ja robiłem polerke sam w domu kupiłem pastę polerską gąbkę. teraz za jadę troche po wiejsku ale ja gąbkę dorobiłem sobie uchwyt i na wiertarkę zmatowałem lakier papierem 2500 na mokro i później polerka na mokro i na końcu żeby był jeszcze lepszy efekt spolerowałem ręcznie pastą AUTOPOLITURA i efekt jest zadowalający Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Oczywiście, ze można wszystko ale...trzeba pamiet5ać, ze lakier ma swoją grubość i chodzi nam o najlepszy efekt przy najmniejszym zdejmowaniu lakieru.Wszelkie patenty z wiertarkami itp mogą skończyć się przecierką. Jeśli zastosuje sie pasty dziwnych firm to są naszpikowane woskami co poniekąd przekłamuje efekt bo wydaje nam sie wypolerowane a po dwóch myciach wszystko wygląda tak samo. Nie twierdzę, że samemu się nie da ale z głową i na renomowanych specyfikach. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kalosh Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Miałem pełno śladów od butów na zadupku i od torby na baku. Wszystko zeszło pastą tempo i polerowaniem (miejscowym) rączką:) Trochę to trwało ale wszystko poznikało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M4NIEK Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Od siebie polecam tylko i wyłącznie użycie Druchema ORIGINAL TEMPO - pasta lekkościerna. Później odtłuścić i przykleić w newralgicznych miejscach bezbarwną folię ochronną, za kilka zł dostaniesz ją w miejscach oklejania puszek reklamami :flesje: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klops_87 Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Ja bym Ci polecał Turtle Wax, albo dostalem taki niemiecki plyn lekkoscierny SPEEDY PLAST po ktorym efekt jest zaje***ty tylko cena tego niemieckiego wynalazku 120euro za litr :biggrin: Ale czego nie robi sie dla ukochanego motoru :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spili Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Hej, Turtle Wax Safe Cut... Sprawdzone wielokrotnie i na puszce i na moto... Działa super! Tempo czy inna pasta ścierna się nawet nie umywa... Mleczko do płytkich rys... Pasta do głębszych rys... I pamiętaj, że czymkolwiek byś nie likwidował rys to potem koniecznie musisz nawoskować lakier żeby go zabezpieczyć... Ja używam Turtle Wax ICE. Efek za***ty! Wosk syntetyczny Turtle Wax ICE Cytuj http://www.paneuropean-klub.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vector Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2010 czy rysy są aż tak mocne aby wymagały polerki? Właśnie nie są takie mocne i głębokie. Hej, Turtle Wax Safe Cut... Sprawdzone wielokrotnie i na puszce i na moto... Działa super! Tempo czy inna pasta ścierna się nawet nie umywa... Mleczko do płytkich rys... Pasta do głębszych rys... I pamiętaj, że czymkolwiek byś nie likwidował rys to potem koniecznie musisz nawoskować lakier żeby go zabezpieczyć... Ja używam Turtle Wax ICE. Efek za***ty! Wosk syntetyczny Turtle Wax ICE Taki zestaw sobie sprawię i sam spróbuję. Zobaczymy, jeśli nie wyjdzie dam do kogoś kto się tym profesjonalnie zajmuje :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Właśnie nie są takie mocne i głębokie. Taki zestaw sobie sprawię i sam spróbuję. Zobaczymy, jeśli nie wyjdzie dam do kogoś kto się tym profesjonalnie zajmuje :) W takim wypadku napewno dasz sobie radę. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vector Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2010 W takim wypadku napewno dasz sobie radę. Monter, nasza forumowa skarbnico wiedzy :) Jeśli już tutaj jesteś, będę zmieniał te opony, czym się smaruje ranty? Taki biały smar, co to dokładnie jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vanquish Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Pasta tempo nadaje się raczej do delikatnej korekty i efekt zazwyczaj jest krótkotrwały. Najlepiej mimo wszystko kupić sobie papier o gradacji 2500 przematować na mokro tylko tam , fgdzie są jakieś mocniejsze rysy, potem wypolerować pastą polerską od farecli albo 3M(farecla tańsza) stosując oczywiście najpierw pastę zgrubną potem wykańczającą. Jak się ma trochę czasu to moto be problemu da się wypolerować ręcznie. Po polerce na czarny lakier polecałbym wosk koloryzujący czarny, który wypełni resztę ubytków. Na czarnym efekt takiej polerki/detailingu jest najbardziej widoczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.