Nitomen Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2010 W XR mialem korek z termometrem . Ponoc w 650 L jest chlodnica oleju jak w 400 , ale nie potwierdzilem tego , wiec przypuszczam ze seryjnie jej nie ma. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hipolit Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2010 (edytowane) Szczerze mówiąc moja chłodnica jest z deczka za duża dlatego musiałem do niej dorobić osłonę, moja ma wymiary 16x7,5 cm ale o połowę mniejsza spokojnie dała by rade. P.S wieczorem wrzucę zdjęcia odkrytej całości. Zdjęcia całości wystarczy jechać w prawo na następne :bigrazz: Tutaj akurat widać nieprzykręcona chłodnicę ponieważ jestem w trakcie montowania osłony. Edytowane 31 Sierpnia 2010 przez Hipolit Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2010 do jazdy w terenie przyda sie wydajna chlodnica :) Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hipolit Opublikowano 1 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2010 Bardzo możliwe, w najbliższych dniach to się okaże. Akurat mam przednie koło w naprawie bo wyrwało mi szprychę i składając je od razu zakładam na przód kostkę bo na tyle mam ostrą enduropodobną gumę ale wystarczy narazie. Będę wypisywał wszystkie moje obserwacje;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michalklb Opublikowano 5 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2010 witam od czego by tu zacząć znalazłem wątek który mnie bardzo interesuje też mam dominatora z 90r i chce do nie go założyć chłodnice oleju mam jeszcze kilka pytań.1 Widzialem na zdjęciach że masz bardzo spore węże olejowe czy to specjalnie czy tylko przypadek bo nie ma tam aż takiego dużego ciśnienia. 2 czy ole z tej chłodnicy spływa z powrotem do silnika czy pozostaje w niej bo nie wiem pytam z ciekawości 3 nie myslałeś o jakiejś kontrolce cisnienia oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hipolit Opublikowano 5 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2010 1.Z tego co kiedyś czytałem pompy olejowe w motocyklach dają go pod większym ciśnieniem niż pompy w samochodach, jeśli się mylę proszę mnie poprawić. A węże są spore bo dorabiałem je w zakładzie który dorabia węże do hydrauliki siłowej(wózki widłowe, dźwigi itp.) Górny wąż(od chłodnicy do zbiornika) zrobili mi w całości sami a dolny(od silnika do chłodnicy) zrobili odcinając od oryginalnej rurki pierwsze kilka centymetrów z tym specyficznym 'grzybkiem' i zaprasowując go jakoś z własnym przewodem, mówili że można go wytoczyć ale zależało mi na czasie. 2.czy ole z tej chłodnicy spływa z powrotem do silnika czy pozostaje w niej bo nie wiem pytam z ciekawości Napisałbym ci "przeanalizuj działanie tego układu i chłodnicy a następnie domyśl się" ale nie będę się zachowywał jak niektórzy moderatorzy... Nie wiem czy wiesz ale olej przebywa następującą drogę(w przypadku mojego Domina): Zbiornik oleju>silnik>filtr oleju>rurką do głowicy>potem na dół silnika>przez pompę na zewnątrz silnika>chłodnica>zbiornik i obwód się zamyka dlatego schłodzony olej wpływa do zbiornika a następnie do głowicy skutecznie ją chłodząc. Nie olej nie stoi w chłodnicy. 3. Nie myślałem ponieważ cału układ został sprawdzony już w ekstremalnych warunkach i wiem że jest szczelny a poza tym termometr jest bardzo czuły i gdy olej by zaczął znikać ze zbiornika od razu bym to zauważył. Wiem bo potrze na niego przy spuszczaniu ciepłego oleju. Jeśli chcesz zrobić to samo to pierwsze kup sobie korek do zbiornika z termometrem a chłodnice możesz dać spokojnie o połowę mniejszą. Wszystko co zrobisz opisuj w tym temacie :D P.S Zajrzyj tutaj priv.socjum.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michalklb Opublikowano 5 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2010 Wielkie dzieki za odpowiedz ja siedziałem na innym forum dominatora przez to pewnie nie uzyskałem pomocy bo jest tam mało osób i dopiero teraz trafiłem na taki temat na forym motocyklistów. Chlodnicy mniejszej nie znalazłem za tanie pieniądze (albo źle szukalem). Tak mam zamier zaopatrzyc sie w ten korek jak bede robil tą chłodnice Chłodnice albo przysłonie albo bede jeszcze szukał mniejszej myslalem żeby założyc do niej wiatrak utuchamiany termostatem elektronicznym po przekroczeniu 125-130 stopni nie wiem czy to bedzie potrzebne wyjdzie ''w praniu''.Namieżyłem już firme w mojej okolicy która zajmuje sie dorobianiem przewodów hydraulicznych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hipolit Opublikowano 5 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2010 Nie ma tego na moich zdjęciach ale zrobiłem specjalną obudowę przysłaniającą pół chłodnicy i teraz jest dobrze tak więc wydaj więcej i kup mniejsza, zamierzam jakoś w zimie zmienić na mniejsza. Wiatrak nawet przy mniejszej nie będzie ci potrzebny. I uważaj jak będziesz ją montował bo mi w pierwszej kombinacji błotnik zawadzał o chłodnice przy dobijaniu dlatego przed dorobieniem przewodów przejechałem się na samej chłodnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michalklb Opublikowano 5 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2010 Ok bede kombinował i szukal mniejszej chłodnicy wszelkie pytanie bede pisał tutaj zeby niczego nie zaćmiecać jeszcze tylko tak sobie mysle żeby nie ciąc orginalnej rurki bo może kiedyś sie jeszcze przyda czy jest jakieś rozwiązanie na to czy to jakaś specjalna końcówka. Moja pierwsza koncepcja była taka że tą rurke przetne tak żeby sostalo mi 3 cm przy zbiorniku oleju i 3 cm przy silniku tak żeby założyć wąż a chłodnice planowałem kupić taką co bedzie miała końcuwki na które po prostu wcisne wąż i pozacickam wszystko opaskami czy to bedzie też dobre rozwiązanie czy raczej sie w to nie bawić i zrobić to do porządku Jeszcze jedno pytanie czy można zamienić węże http://priv.socjum.pl/_/spolecznosci/priv/...8681fac2f4a.JPG odwrotnie niż na tym zdjęciu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hipolit Opublikowano 5 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2010 Akurat grzybek jaki jest od strony zbiornika mieli w tym zakładzie a ten dolny mogli wytoczyć ale zależało mi na czasie i zdecydowałem się ciąć, musisz pojechać do takiego zakładu wytłumaczyć im to i niech oni pomyślą do czego są zdolni. A po co chcesz zamieniać węże? ten dolny jest tak zawinięty bo przy tym rozmiarze chłodnicy nie miałem innej koncepcji. Rób to pokolei jak ja, najpierw kup chłodnice i korek, zamontuj chłodnice a potem planuj. P.S Zobacz zdjęcia jak zrobili to goście z forum w ameryce, jest w link w drugim poście w temacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patrykt7 Opublikowano 9 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2010 (edytowane) Hipolit. A czy czasem nie martwi Cię to, że podczas gdy olej krąży w obiegu poszerzonym o chłodnicę to ubywa go więcej ze zbiornika oleju i jest go nienależyta ilość w zbiorniku do wytwarzania odpowiednio wysokiego ciśnienia. Coś jak jeżdżenie motocyklem z za niskim stanem oleju. Chyba, że dokładnie znasz objętość przewodów i chłodnicy i dolałeś oleju o tą wartość więcej. Edytowane 9 Września 2010 przez patrykt7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pikus91 Opublikowano 10 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2010 Ile wejdzie w taka chlodnice z 100-200ml wiecej? Sucha miska olejowa wiec sprawdzic poziom po jezdzie i jak bedzie za malo dolac. Tez myslalem nad zamontowaniem chlodniczki oleju, ale chyba bral bym pod uwage chlodnice od vfr 750 porostokatna i waska. Jak zastanie mnie snieg to planuje kompletny przeglad i zamontuje chlodniczke oleju. Zobaczymy jak to bedzie sie sprawdzalo. Jeszcze bede musial sie pobawic z przednim zawieszeniem bo zbyt czesto dobija. W terenie tak bardzo mi sie nie grzeje, tylko ze latam bardziej szutrowymi drogami wiec predkoscia 80-100. Latanie na kole robi swoje i temp. w szybkim tempie wskakuje na 110-120 stopni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hipolit Opublikowano 10 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Września 2010 Hipolit. A czy czasem nie martwi Cię to, że podczas gdy olej krąży w obiegu poszerzonym o chłodnicę to ubywa go więcej ze zbiornika oleju i jest go nienależyta ilość w zbiorniku do wytwarzania odpowiednio wysokiego ciśnienia. Coś jak jeżdżenie motocyklem z za niskim stanem oleju. Chyba, że dokładnie znasz objętość przewodów i chłodnicy i dolałeś oleju o tą wartość więcej. Teraz to mnie zagiąłeś człowieku....... Dolanie oleju było dla mnie tak oczywiste że nawet go nie opisywałem. Pikus do Dominatora zamiast długiej i wąskiej chłodnicy lepsza była by jakaś bardziej kwadratowa. Zapewniam cię że łatwiej ją jakoś sensownie umieścić i tak jak już wcześniej pisałem połowa mojej chłodnicy(16x7,5cm) spokojnie dała by radę schłodzić olej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 10 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2010 A moze szukajcie chłodnicy stworzonej do podobnego silnika a mianowicie xt600z. Mam taka teraz w reką ma wymiaru chłodnicy 4,5 na 16 + z jednej storny bolec a z drugiej wejście i wyjście, jak chcecie mogę zrobić foto Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pikus91 Opublikowano 10 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2010 Pewnie zrob zdjecie jak bedziesz mial chwile wolnego czasu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.