Skocz do zawartości

Czarna okopcona świeca ??


SeibR
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, czym spowodowane jest że po różnym ustawianiu gaźnika nonstop okopca na czarno świece. (okopca na sucho). Gaźnik już był dużo regulowany, na iglicy itp. Motor to 125, 4sów. Filtr stożkowy. Czy okopca świece bo zadużo powietrza dostaje ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, czym spowodowane jest że po różnym ustawianiu gaźnika nonstop okopca na czarno świece. (okopca na sucho). Gaźnik już był dużo regulowany, na iglicy itp. Motor to 125, 4sów. Filtr stożkowy. Czy okopca świece bo zadużo powietrza dostaje ????

Czarna, okopcona świeca, świadczy o zbyt bogatej mieszance = za duży poziom paliwa, niewłaściwa regulacja gaźnika, nieodpowiednia, za zimna świeca zapłonowa. W pierwszej kolejności sprawdź poziom paliwa oraz szczelność zaworka iglicowego. Jeśli zaworek jest nieszczelny, to w czasie jazdy przelewa gaźnik i przez to tworzy się za bogata mieszanka.

Co do ostatniego twojego pytania " Czy okopca świece bo za dużo powietrza dostaje ????", to odpowiedź brzmi nie, większa ilość powietrza w mieszance zubaża ją, co na świecy powoduje powstawanie jasnych osadów, czarne to niespalona benzyna i ewentualnie olej, ale to w zajeżdżonych silnikach.

Edytowane przez HD1940
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, dysze są oryginalnych rozmiarów, cały silnik i gaźnik jest z 125, przytkałem juz 50% filtra stożkowego(gąbkowy) i troche lepiej chodzi. Na iglicy mam 5 rowków jest teraz na 2 od dołu. Świeca robi sie dalej okopcona na sucho na czarno. Może gdzies bieże lewe powietrze ? bo regulacja gaźnika dużo niepomogła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, dysze są oryginalnych rozmiarów, cały silnik i gaźnik jest z 125, przytkałem juz 50% filtra stożkowego(gąbkowy) i troche lepiej chodzi. Na iglicy mam 5 rowków jest teraz na 2 od dołu. Świeca robi sie dalej okopcona na sucho na czarno. Może gdzies bieże lewe powietrze ? bo regulacja gaźnika dużo niepomogła

W przypadku filtra stożkowego możliwe jest zjawisko większej prędkości przelotowej powietrza przez gardziel gaźnika spowodowanej mniejszym oporem filtra. Wówczas powietrze porywa zwiększoną ilość paliwa i tworzy się mieszanka zbyt bogata. Aby temu przeciwdziałać trzeba zmniejszyć rozmiar dyszy paliwowej, opuścić do dołu iglicę i odpowiednio wyregulować układ wolnych obrotów. Jak ci wcześniej pisałem, nie może tu być mowy o jakimś lewym powietrzu, bo wówczas następuje zubażanie mieszanki a u ciebie jest wyraźnie za bogata. Moja propozycja jest taka, abyś wrócił do filtra fabrycznego i takich nastaw gaźnika, albo jeśli jednak chcesz mieć silnik po tuningu, to znalazł dobrego fachowca, który dobierze dysze i ustawi gaźnik. Sam jak widzę nie dasz rady, bo po prostu nie masz dostatecznej wiedzy na ten temat (nie obraź się, ale to widać po wpisach które robisz).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, opuściłem iglice na maksa i motor chodzi troche gorzej niż wcześniej, regulowałem i nic ;/ świeca okopca sie na czarno na sucho i motor długo sie wkreca na obroty, a jak juz sie wkreci to nie na pełne ino słabo, bez biegu albo z biegiem na sprzęgle jak trzymam to wkreca sie dużo głośniej i dużo lepiej. pomużcie

Edytowane przez SeibR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapomniałem dodac, że gdy dałem na ostatni rowek na iglicy czyli podniosłem iglice na maksa to po prawej stronie nadole gaźnika przy pływaku na dole jest do odprowadzenia jak jest zaduzo benzyny poprzez odkrecenie śrubki(takie cos do odpowietrzenia, dotego jest szlałfik), wiecie pewnie oco chodzi, śrubka na maxa zakrecona tak jak ma byc ale gdy ustawilem na iglicy na sam dol na rowek to benzyna mi z tamtad wylatywała dosc sporo a tam wogule ma niewylatywac nic benzyny ;/ ;/ teraz nieleci ale i tak motor muli, regulowałem juz sporo i nic ;/ pomużcie, doraździe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustaw tak, żeby jeździł dobrze i nie przejmuj się przy tym kolorem świecy. Potem sprawdź kompresję. Miałem już sprzęt, który oczerniał świecę, bo brał oliwę przez pierścienie. Spadek szczelności był za mały, żeby znacząco wpływał na moc, a wystarczył do żłopania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale chodzi oto że ustawiałem jużż duuużo razy w różne sposoby i nieda sie ustawic żeby moto dobrze chodziło bo nonstop muliiiii i niewkreca sie w czasie jazdy na wysokie obroty tylko gdzies do połowy ;/ i motor jedzie wmiare dobrze na lekkim gazie, powyżej buczy i muli buuuu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedynie tego niesprawdzałem, powiedz mi dokładnie jak mam sprawdzic żeby było idealnie, tam mam blaszke na pływaku i moge odgiąc bez problemu tylko jak mam to zrobic idealnie. ????

 

jedynie tego niesprawdzałem, powiedz mi dokładnie jak mam sprawdzic żeby było idealnie, tam mam blaszke na pływaku i moge odgiąc bez problemu tylko jak mam to zrobic idealnie. ????

 

jedynie tego niesprawdzałem, powiedz mi dokładnie jak mam sprawdzic żeby było idealnie, tam mam blaszke na pływaku i moge odgiąc bez problemu tylko jak mam to zrobic idealnie. ????

 

sry problem z netem ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedynie tego niesprawdzałem, powiedz mi dokładnie jak mam sprawdzic żeby było idealnie, tam mam blaszke na pływaku i moge odgiąc bez problemu tylko jak mam to zrobic idealnie. ????

 

No to zes umoczyl.. Najwieksze prawdopodobienstwo jest ze zaworki iglicowe ciekna. Mozesz znalezc duzo informacji w necie jak zapytasz wujka. Duzo razy tez bylo na forum.

Szybki opis:

Podlaczasz wezyk igielitowy na dole komory plywakowej (na taki cycek), przykladasz wezyk do komory plywakowej, odkrecasz srube spustowa. Ustawiasz to wszystko w dobrym poziomie i napelniasz gazniki az przestana "pic" benzyne. Jesli nie przestaja, a zamiast tego zaczynaja cieknac to znaczy ze zaworki nie trzymaja. Najlepiej wymienic ( w larssonie koszt cos ok 11zl chyba) i potem na nowo ustawic poziom paliwa. Poziom paliwa w rurce = poziomowi w komorze.

To jaki powinien byc poziom paliwa masz w serwisowce.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedynie tego niesprawdzałem, powiedz mi dokładnie jak mam sprawdzic żeby było idealnie, tam mam blaszke na pływaku i moge odgiąc bez problemu tylko jak mam to zrobic idealnie. ????

 

jedynie tego niesprawdzałem, powiedz mi dokładnie jak mam sprawdzic żeby było idealnie, tam mam blaszke na pływaku i moge odgiąc bez problemu tylko jak mam to zrobic idealnie. ????

 

jedynie tego niesprawdzałem, powiedz mi dokładnie jak mam sprawdzic żeby było idealnie, tam mam blaszke na pływaku i moge odgiąc bez problemu tylko jak mam to zrobic idealnie. ????

 

sry problem z netem ;p

 

 

Kolego SeibR sugeruje czytac podpowiedzi udzielajacych pomocy staryszych mechanikow, w pierwszej odpowiedzi HD1940 napisal ci co masz zrobic i co masz sprawdzic a ty dalej mimo tego ze nie zrobiles co ci napisano ciegniesz temat i robisz zamieszanie. Czytaj dokladnie posty, stosuj sie do ich zawartosci a dopiero pozniej zadawaj kolejne pytania o ile problem nie ustapi, bo inaczej robi sie jeden wielki metlik i w takiej sytuacji ciezko bedzie pomoc. Gdybys zrobil to co napisal kolega HD pewni ejuz dawno smigalbys maszyna z odpowiednim kolorem swiec, a tak produkujesz posty, wprowadzasz zamieszania a efektu jak nie bylo tak nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...