Skocz do zawartości

Swieca do MZ ETZ 251


Gość kiwigips
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość kiwigips

Czesc wam, chcial bym sie zapytac jakie swiece urzywacie do swoich etek, szczegolnie w 251. Czy wie ktos czy produkuja 4 elektrodowa ktora pasuje do etki? ja jezdzilem na Bosc W3AC cale lato i zwiedzilem kazdy sklep motoryzacyjny 100km oddemnie szukajac NGK B7HS ktora proponuje ksiaszka obslugi Haynes. nie znalazlem wiec zamowilem przez internet, ale B7HVX ktora ma cieniutka elektrode z platyny. jeszcze jej nie wsadzilem bo narazie jestem za wielkim morzem wiec w swieta wam powiem czy to jakos lepiej dziala niz ISKRA i Bosc. co do ISKRY to ich swiece dodaja 2X sily do kazdego motoru ze zapier*ala jak gazela ale tylko na pierwszej przejazdzce potem juz normalnie jakos tam pykaja. Dzieki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

U mnie wytrzymuja tylko briski i ewetualnie bosh-mam przerobiony silnik i poprostu izolatory pekaly na orginalnej NGK iNGK-R.Jezelio chodzi o swiece wieloelektrodowe to one tylko dluzej wytrzymuja ale sa gorsze bo jest gorszy dostep gazow do elektrody.

Do mz etz 250/251 i do ts 250(chyba) mozna wstawiac swiece z dlugim gwintem-podniesie to stopien sprezania.Polecam BRISK najlepiej premium albo platin, przejzyjcie strone www.brisk.cz

Usługi IT - www.tricori.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie polecam wkręcania świec z długim gwintem do głowicy przystosowanej do świecy z krótkim gwintem. Pomijając zaburzenie przepływu ciepła tak zastosowanej świecy, po przepracowaniu jakiegoś okresu czasu w silniku po prostu takiej świecy praktycznie nie da się wykręcić. Dzieje się tak dlatego że nagar osadza się na gwincie świecy i jeżeli się przesadzi w momentem przy odkręcaniu to można uszkodzić gwint w głowicy lub po prostu ukręcić świece. Jedyna rada w takiej sytuacji to zdjąć głowice i próbować oczyścić wystającą część gwintowaną od strony komory spalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Praktycznie same przeciwwskazania.

Napisałem jeszcze o przepływie ciepła. Świeca z długim gwintem ma ten gwint po to, aby stykał się z materiałem głowicy i odbierał ciepło. Natomiast w twoim przypadku świeca zamiast chłodzona jest dodatkowo ogrzewana przez gorące gazy. Tak więc świeca będzie się przegrzewała i powodowała nieprawidłową pracę silnika. Poza tym ile Ci taka świeca podniesie stopień sprężania? 0.1 może lub jeszcze mniej. Jeżeli Chcesz podnieść stopień sprężania to zplanuj głowicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pipcyk dobrze mówi. Ja podejrzewam że dłuższa świeca będzie także zakłócać przepływ mieszanki a także spalin. Zaburzenia przepływu spowodują spadek mocy. W najlepszym wypadku będzie to tyle samo co zyskałeś przez zwiększenie stopnia sprężania. Powinieneś Yago wsadzić świecę zalecaną przez producenta.Ja proponuję NGK B8HS lub B8HVX. Przy zakupie trzeba zwrócić uwagę czy świece są oryginalne japońskie ponieważ NGK z fabryk w tajlandi,chin i innych krajów są gorsze niż krajowa ISKRA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...