seniorfrederic Opublikowano 2 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2010 Witam. Pozwolilem sobie założy nowy temat, ponieważ nie moge odszukac odpowiedzi na moje pytania. Posiadam SUZUKI RMZ 450 i postanowilem uzbroic go w oświetlenie. Zakupiłem u Olka tzw. uzwojenie alternatora firmy electrexworld model ST2476L http://www.electrexworld.co.uk/st2476l-lig...or-10325-0.html do tego lampa 35W przod i 2W led tyl. Niestety pradnica ma mala wydajnosc 6-22V w zaleznosci od obrotow. Przygasają światła na wolnych obrotach. Postanowilismy zalozyc aku, jednak wytrzymuje 2h. Po przeczytaniu postow na temat regulatorow od chinczykow na 4PINY kupilem go, zamontowalem i niestety kicha. Wymyslilem sobie cos takiego. Czy jest mozliwosc przejscia z 12V na 6V? Gdybym zastosowal zarowki 6V przod i tyl + do tego jakis regulator 6V to dzialaloby to? Z prądnicy wychodza dwa zółte przewody. Prosze o pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krokodyl Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Witam Przejście na napięcie 6V nic nie zyskasz --- wydajność prądnicy mierzymy w Watach najczęściej w motocyklach podaje się przy 5 000 obr/min (RPM) jeżeli tak jak napisałeś po 2 godzinach aku Masz puste to znaczy ,że ładowanie nie działa-- Twoje moto wkręca sie na wysokie obroty więc elektrownia powinna wyrabiać bez problemu-- sprawdz ładowanie ale w troche bardziej mądrzejszy sposób czyli amperomierz włączony szeregowo z akumulatorem i przy pracującym silniku włączasz światła obserwujesz i wyciągasz wnioski :):) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seniorfrederic Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Witam. Zgadzam sie z opinia. Swiatla na rozkreconym silniku do kilku tysiecy obrotow swieca jak zwariowane, jednak na jalowym biegu wychodzace napiecie nie przekracza 7V, wiec co my mowimy o wydajnosci jak odpuszczam manetkei robi sie ciemno. Potrzebuje sensownego rozwiazania i zasugerowalem przejscie na 6V. Producent mowi o 50Watach wydanosci. Czy jest ktos w stanie mi zaproponowac jakies sensowne rozwiazanie, aby swiatla nie przygasaly? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Witam. Zgadzam sie z opinia. Swiatla na rozkreconym silniku do kilku tysiecy obrotow swieca jak zwariowane, jednak na jalowym biegu wychodzace napiecie nie przekracza 7V, wiec co my mowimy o wydajnosci jak odpuszczam manetkei robi sie ciemno. Potrzebuje sensownego rozwiazania i zasugerowalem przejscie na 6V. Producent mowi o 50Watach wydanosci. Czy jest ktos w stanie mi zaproponowac jakies sensowne rozwiazanie, aby swiatla nie przygasaly? Skoro producent deklaruje, że zestaw dostarcza właściwej ilości prądu, a w twoim wypadku tak nie jest to chyba jest to wystarczający powód do reklamacji. Z doświadczenia wiem, że ten typ alternatora, jest z racji prostoty powszechnie stosowany. Problemem jest regulacja napięcia, która najczęściej uzyskiwana jest poprzez zwieranie na masę w regulatorze, co powoduje grzanie się tego i częste awarie. W takim alternatorze, napięcie przy wolnych obrotach powinno wynosić co najmniej 11 V i maksymalnie powinno dochodzić do ok. 50-60 V. Jeśli pomiar przed mostkiem prostowniczym daje mniejsze wartości, to znaczy, że altek jest zepsuty. Jeśli napięcia są właściwe, a ładowanie nie zapewnia odpowiedniej ilości prądu, to znaczy, że albo mostek prostowniczy nie działa prawidłowo, albo regulator jest wadliwy. Moim zdaniem, to po pierwsze powinieneś reklamować ten zestaw, a jednocześnie szukać tego typu alternatora od innego sprzętu, np. Yamaha itp. A z ciekawości zapytam, oryginalne źródło prądu nie działało, wysiadło, czy co z nim nie tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seniorfrederic Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Kolego, oryginalny alternator:) To jest full cross. To nie ma swiatel tylko 60KM i 100kg :) To jest taki kitowski zestaw. Nie wiem jakie powinny byc napiecia na wyjsciu. Jest to prodnica jednofazowa, na ktorej wyjsciu jest prad zmienny. Jak dasz obroty to swiatla swieca jasno, jak chodzi na jalowym biegu to sie ledwo pala. Producent zaleca instalacje bez aku, a regulator RC-12 electrexsport to zwykly ogranicznik. Chcialbym, aby ktos mi pomogl w rozwiazaniu tego problemu, aby swiatla nie przygasaly. Zastosowanie jakiegos aku. Jesli pradnica nie ma wystarczajacej wydajnosci do naladowania aku to moze przejscie na 6V i aku? Nie wiem. Dlatego tu opisalem swoj problem, ale widze, ze tutaj chyba rowniez sie nikt nie zna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krokodyl Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2010 dobry jesteś przebieg 6 postów -a już obrażony na całe forum - barak Ci umiejętności podstawowej a mianowicie czytania ze zrozumieniem !!! po co akumulator ??? wiadomo jak elektrownia wyrabia to go ładuje jak nie wyrabia to prąd na światła pobierany jest z aku ....... istnieje coś takiego jak bilans energetyczny (perpetum mobile nie istnieje!! ) na obrotach aku jest ładowane i tez stosowałem w swoim KTM takie rozwiązanie z aku 2Ah i bez problemu to wyrabia ... zastosuj inny regulator zwykły z prostownikiem 1 fazowy i wszystko bedzie ok --- idąc dalej Twoja zagadkową logika można domyśleć się ,ze skoro producent nie zaleca stosowania akumulatora to i regulator napięcia wsadził bez prostownika a wiec skoro tak to jakim cudem chcesz naładować aku zmiennym prądem ???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seniorfrederic Opublikowano 4 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2010 Pozwolilem sobie napisac prywatnego maila. P.S. Wcale sie nie obrazilem :) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seniorfrederic Opublikowano 6 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2010 Czy ktos mi moze udzielic odpowiedzi, gdzie moge kupic regulator "zwykły z prostownikiem 1 fazowy"? Bede bardzo wdzieczny za odpowiedz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M a D a F a K a Opublikowano 6 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2010 Może być od 126p, 125p, FSO, trabanta, wartburga, vw i zastavy, lub gsxr1100, yamaha fj, fzr 1000 i inne, jednofazowy czytaj samochodowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 6 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2010 http://pl.wikipedia.org/wiki/Prostownik W samochodzie najczęściej masz 3 fazowy prostownik. Więc tak żeby to świeciło w miarę to z przodu żarówka 12V 35/35. Z tyłu 5W postój + 15W stop powinno obskoczyć. Regulator bierzesz od chińskiego skutera i masz po problemie. Najlepiej zaopatrzyć się w taki od Kymco. Łączysz to jak bozia przykazał i nie ma bata świecić musi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.