Skocz do zawartości

Jaki METAL na tarcze hamulcowa do moto


krzywy
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

ogólnie tarcze samochodowe są robione z żeliw i byc może jak pisze kolega vpower z żeliwa sferoidalnego, ale w motocyklach takich tarcz nie stosuje się a to ze wzgledu na stosowane grubości (5mm), jak sie przyglądniesz dokładnie to tarcze sa stalowe co więcej wycinane z kawałka blachy stemplem, potem centrują na tokarce i wiercą otwory do czyszczenia klocków a nie do chłodzenia tarczy, cały majstersztyk to odpowiedni materiał nic więcej,

poza tym co innego robić tarczę dla siebie a co innego na szerszą skalę, zgadzam się z krzywym taka tarcze z powodzeniem można wykonać za 1/4 ceny sklepowej, przy odrobinie wysiłku nawet pływającą,

dla scisłości jakieś 700km zrobiłem na robionych klockach (do tyłu, motocykl XJ600), hamują, blkują tarczę jak się depnie, na wodzie również dobrze się spisują, a koszt kompletu na tył znacznie poniżej nawet najtańszych podróbek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na koniec może dodam po ostatnim sprawdaniu originalnej tarczy hamulcowej (tarcza jednoita nie pływająca).

mało tego że trzeba znać odpowiedni materiał to jeszcze w miejscu stuku kolcka z tarczą (na tym pierścieniu zewnętrznym) tarcza jet ulepszana cieplnie, innymi słowy jest hartowana i odpuszczana, a najlepsze że wyłącznie w tym miejscu, środek tarczy ma o wiele niższą twradość.

sprawa się nieco komplikuje ale nadal uwazam że jest do przeskoczenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

materiał na tarcze hamulcową to stal nierdzewna (wg normy żaroodporna) oznaczenie H17,

materiał moze nie najlepszy bo wymaga obróbki cieplno chemicznej ale jak dla mnie jedyny mozliwy do uzyskania,

od dwóch dni mam na kole i kilkaset metrów przejechane, jak sie spisuje dam znać jak zrobię większy przebieg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.POM a możesz podac ewentualne koszty wykonania takiej tarczy? Cena materiału, robocizny? Wygląda na fachową robotę - gdzie ją dorobiłes? Sam sie zastanawiam nad dorobieniem...a bać sie chyba nie ma co, w końcu oryginały też ludzie robią...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety to nie jest zabawne, to bardzo smutne.

niby inteligewntny motocyklista nie potrafi zrozumieć czym grozi dorabianie klocków czy tarcz hamulcowych do pojazdów mechanicznych.

Jeżeli wstydzisz się przyznać , że nie stać Cię na zakup klocków EBC u Rogala w Krakowie to przynajmniej nie chwal się publicznie swoją głupotą bo jeszcze ktoś uwierzy i zacznie to powtarzać.

Pa

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się składa że nawet w Krakowie jest kilka zakładów które dorabiaja klocki hamulcowe, szczególnie do nawet kilku tonowych samochodów i jakos nic sie złego nie dzieje...to nie są technologie z kosmosu! ktos kto to robi zawodowo raczej sie na tym zna...

a gadka o inteligencji u motocyklistów tez jest nie na miejscu...w końcu trzeba być niezłym wariatem :twisted: ,żeby jeżdzić na tak niebezpiecznym pojeżdzie jak motocykl, heh.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie jest głupota wg ciebie prostowanie tarcz hamulcowych, lag przedniego zawieszenia czy nawet handel uzywanymi oponami, z tego co wiem robicie to nagminnie i jakoś nie widziałem zebyś karcił kogokolwie to ma załozony uzywany kapeć, co więcej kiedyś jak gość zapytał jak prostować tarcze hamulcową to padła propozycja aby kupił tańszą z innego motocykla, tak jakby ta nie odbiegała niczym od nówki, a co powiesz o zaminnikach za 1/2 ceny tarczy orginalnej której nity puszczają po paru tysiącach przebiegu (też było na tym forum)

 

odnośnie głupoty którą mi wytykasz to orginalna tarcza ma twardość około 30HRC, a twardość ta wynika z obróbki powierzchniowej jakiej została poddana (rdzeń tej tarczy jest o wiele miększy, także nie łapie sie nawet na ta skalę), moja ma podobną fakt ze uzyskaną nieco inna drogą ale bynajmniej nie niemożliwą,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na koniec dyskusji mogę ci obiecać jutro na forum podam oznaczenie stali z której SPIEGLER robi tarcze,BREMBO też się zaopatruje w ten typ materiału.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kumplowi w OLEK MOTOCYKLE dorabiali tarcze napewno z jakiejs stali ale jesli chcialbys dowiedziec sie szczegolow to musisz do niech zadzwonic. (33) 815 11 67 , 602 511 613

 

Ps. pierwszy raz od poczatku obcowania na forum odwiedzilem ten dział :P Pozdrowienia dla maniakow chromu i polerki :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Na koniec dyskusji mogę ci obiecać jutro na forum podam oznaczenie stali z której SPIEGLER robi tarcze,BREMBO też się zaopatruje w ten typ materiału.

 

przepraszam że tak się panosze i odświeżam temat sprzed 4 lat (może lepiej w tej sprawie pisac by było na PW ? ) ale obiecał Pan, panie Piotrze podać nazwę/typ stali (materiału) z którego produkowane sa motocyklowe tarcze hamulcowe

A że temat mnie interesuje (a mysle że nie tylko mnie) więc się upominam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...