Skocz do zawartości

Co wybrac? VFR 750 czy CBR 1000f


Rekomendowane odpowiedzi

vfr ! duzo poręczniejsza, słabsza ale nadrabia trakcją, cbr 1000 to antyk na stalowej ramie, wierny ociężały turysta, więc zależy co potrzebujesz, ja szukając cbr 1000f trafiłem przypadkiem na vfr i nie żałuję ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cebra 1000F to ciężki, duży motocykl najlepiej czujący się w trasie. Lubi też żłopnąć trochę paliwka. Bardziej polecam VFR. Poręczniejsza, charakterystyka silnika i dźwięk V4, silnik kuloodporny, super prowadzenie. Sam nie posiadałem żadnego z nich ale miałem z nimi do czynienia sporo. Ja osobiście wziąłbym 1000F bo lubię duże i ciężkie motocykle. Same liczby nie są szokujące ale moto jest obszerne i czuć jego masę. No i utrzymanie Cebry może kosztować więcej niż VFR.

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam cebrę (model zdecydowanie starszy rocznikowo jesli jako kontra jest VFR 800). Moto bardzo wygodne, świetnie się sprawdza w dalszych trasach, duża ładowność (w moim przypadku ważne ;) ). Niestety zwrotność porównywalna z autobusem. Wyważenie za to idealne. Co do kosztów utrzymania... dlaczego maja być większe w cebrze? Po swoim egzemplarzu nie zauwazyłem. Spalanie od 6.2 do 7.1 w zależności od stylu jazdy... tzn w moim przypadku jak bardziej cisnę to mniej pali... dziwne ale tak jest :)

Obecnie, gdybym miał kasę, brałbym VFR z uwagi na to, że jest łatwiejsza w manewrowaniu przy małych prędkościach. Jakby tak połączyć zalety cebry i vfrki to dla mnie moto idealne :)

http://bigboykr.blogspot.com/ się powoli uzupełnia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja własnie sprzedałem swoje moto,Pan European 1100,i szukam następnego.Pod uwagą biorę Ceber 1000 f.Jeżdziłem większymi sprzętami i takie mi się podobają.vfr ładna ale za mała(moje wymiary 195cm,100kg) Wyglądałbym śmiesznie na takiej kozie. Części do Cebra sporo,bo model popularny,silnik mniej skomplikowany(VFR V-4,więcej łańcuchów rozrządu,uszczelek pod głowicę). Ale uważaj na angole! Jest kilka na Allegro,ale zardzewiałe ,jak po powodzi :banghead:

Edytowane przez goguś
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja własnie sprzedałem swoje moto,Pan European 1100,i szukam następnego.Pod uwagą biorę Ceber 1000 f.Jeżdziłem większymi sprzętami i takie mi się podobają.vfr ładna ale za mała(moje wymiary 195cm,100kg) Wyglądałbym śmiesznie na takiej kozie. Części do Cebra sporo,bo model popularny,silnik mniej skomplikowany(VFR V-4,więcej łańcuchów rozrządu,uszczelek pod głowicę). Ale uważaj na angole! Jest kilka na Allegro,ale zardzewiałe ,jak po powodzi :banghead:

 

 

Dzieki za ostrzezenie z tymi angolami na Allegro. Kurde sam juz nie wiem teraz co leprze. No ja dosc duzy jestem 190cm 96kg wiec pewnie leprza byla by cebra dla mnie.

Chodz jezdzilem na braciszka vfr 750 tak 2-3 lata temu i podobala mi sie wlasnie. No ale tak sobie teraz mysle ze od tamtego czasu troche minelo i duzo kilogramow mi doszlo xD. Jeszce musze pomyslec.

Dzieki za wypowiedzi. Jak juz cos kupie to sie odezwe.

 

Zamykam temat.

 

Pozdro Skulk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakie spalanie w VFR ?

5,5-6,5 na orginalnym kominie, w górach na czeskim paliwie jadąc m.in z Maruderem (czyli totalny light) poniżej 4,7 ... VFR jest zajebistym wyborem w tym przedziale cenowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i utrzymanie Cebry może kosztować więcej niż VFR.

 

Kolega przesadził. Jak napisał bigboykr wątpię aby cbra była droższa w utrzymaniu. Wszystkie części do VFR są droższe niż cbr. No i konstrukcja silnika, rozrząd. Spalanie aż tak drastycznie się nie różni.

A dobierać motóry w zależności od potrzeb i stanu kasy. Ja osobiście uważam, po latach poniewierki, że jak moto to lepiej poniżej 1000 nie schodzić. Ale jak mawiał Jurek Owsik: zapie....dalajta jak chceta... .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja miałem rok temu trochę inny dylemat

vfr 750 rc36 lub st1100

w ten sam dzień oglądałem oba sprzęty i zdecydowałem się jednak na Europę

dlaczego? ważniejszymi dla mnie były kwestie przydatności do turystyki, wygoda i bezobsługowość

wygrały fabryczne kible, duża szyba, wyprostowana pozycja i wał kardana

wyboru nie żałuję

niemniej jeśli chodzi o porównanie cbr1000f z vfr-ką to bez wahania brałbym vfr

przede wszystkim słynie z niezawodności (w odróżnieniu do rozrządu 1000f), jest bardziej poręczna i dla mnie wygodniejsza (mam 172cm wzrostu), ma więcej charakteru (monowahacz, silnik V4, rozrząd na kołach itd) i jest bardziej uniwersalna

 

Części do Cebra sporo,bo model popularny,silnik mniej skomplikowany(VFR V-4,więcej łańcuchów rozrządu,uszczelek pod głowicę)

o której vfr piszesz? jeśli ktoś ma dylemat pomiędzy cbr1000f a vfr to raczej nie chodzi mu o konstrukcję V-tec

poza tym ile ruszasz te uszczelki pod głowicą? argument z dupy wzięty

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak samo z dupy wziety argument jak ten o rozrządzie czy łańcuszku alternatora w cebrze. Moja cebra ma prawie 80 tys na budzku (ile ma naprawdę??). owszem słychac łańcuszki... i co z tego? Słychać stuki w silnikach cebry? A ile osób (włączając serwisy) wie, że co te 6000-10000 tys km trzeba wyregulować wałek wyrównoważający?? Roboty jest na 5 minut (no chyba, że ktoś ma crashpady jak ja ;)) i gotowe. Cisza.

http://bigboykr.blogspot.com/ się powoli uzupełnia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem VFR. Bardzo wdzięczne moto. Przewaga nad resztą motocykli to wspomniany juz rozrząd i silnik ktory jest praktycznie pancerny. Spalanie - moja na przelocie ok. 6l.

Bardzo wygodne siedzenie zarówno dla kierowcy jak i dla pasażera, prowadzi sie dośc dobrze ale w szybkich i ciasnych łukach na kolano daje o sobie znać prawie 240kg masy. U mnie przez rok zero awarii, jak będziesz kupował sprawdz stan łozysk główki ramy bo lubią się wybijać. Ew. serwis motocykla jest dosc upierdliwy z racji trudnego dostępu do silnika (ciasnota jak cholera pod owiewkami). A poza tym, to jest V !!! Tu sie nie ma nawet co zastanawiać! :P

 

Z cbr1000f nie miałem do czynienia.

Edytowane przez Arni
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...