BANANvanDYK Opublikowano 16 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2010 Pamiętaj że nie każdy skuter to Piaggio i że nie każdy skuter ma regulator taki jak w Piaggio. Skutery tego koncenru (także Aprilia od '04, Derbi, Vespa, Gilera) mają zupełnie inaczej zbudowany alternator, mają osobne uzwojenia oświetlenia i ładowania oraz inaczej zbudowany regulator napięcia. W typowych skuterach regulatory napięcia mają obciążalność 12A, więc ten Twój regler z Piaggio nie jest taki "najsilniejszy". Z chęcią możemy przenieść dyskusję na elektrodę, poziom znawców mechaniki motocyklowej jest niższy niż na tym forum. Gdy zapytałem jak PRAWIDŁOWO sprawdzić motocyklowy alternator trójfazowy, to nikt nawet się nie odezwał. Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
>ENDUROS*600< Opublikowano 16 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2010 Moja prośba jest tylko taka, niech mi ktoś wyjaśni te oznaczenia na tym regulatorze napiecia z pierwszego obrazka : http://www.motelek.net/schema/spannung/regler_pinout.png Ja rozumiem to tak, akku prąd z akumulatora, którego u mnie nie ma, GND masa, i teraz nie wiem co miałbym podłączyć pod REGLER a co pod SENSE, bo skoro mam 2 kable wychodzące ze statora na światła to muszę do regulatora wprowadzić masę czyli pod to RGD i drugi który mi pozostanie czyli plusowy, który nie wiem czy podłączyć pod REGLER czy pod SENSE, bo przecież gdzieś ten plusowy przewód muszę wprowadzić a gdzieś musi z regulatora wychodzić mi prąd stały który nie bedzie palił mi żarówki . Tylko właśnie nie wiem czy wprowadzić do SENSO czy do REGLER i z którego poźniej będzie wychodziło napięcie którego potrzebuję. Pzdr. ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 17 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2010 http://www.bikepics.com/pictures/1835273/ Tak jak na tym schemacie, musisz mieć podłączone razem zaciski Regler (gdzie napięcie jest ograniczane) oraz Sense (na którym dokonuje się pomiaru napięcia). Przewody w instalacji elektrycznej, jeden od uzwojenia alternatora i drugi od lampy muszą być oczywiście podłączone razem a następnie łączyć się z tymi dwoma zaciskami regulatora połaczonymi razem. Zacisk GND podłączasz oczywiście do masy. Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
>ENDUROS*600< Opublikowano 17 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2010 Dzięki wielkie za pomoc, twój post wiele mi wyjaśnia, myślę że już dam sobie radę ;) Jeszcze tylko jedna kwestia tam gdzie mam masę czyli GND to podłączam ją jako masę regulatora czyli np. krótkim kabelkiem do ramy czy podłączam ta swoją masę którą mam w kablu od świateł z uzwojenia alternatora ... ? Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 17 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2010 Wystarczy podłączyć przewód masowy instalacji pod zacisk GND. Regulator łączy się wewnętrznie masą z ramą przez obudowę tyrystora. BTW. Postaraj się podłączyć regulator przy pomocy oryginalnego złącza z blokadą, do zdobycia w niektórych sklepach elektronicznych lub warsztatach elektromechaniki pojazdowej. Wypięcie się jednego przewodu może powodować brak działania regulatora i przepalanie żarówek. Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
>ENDUROS*600< Opublikowano 17 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2010 Ok tak też zrobię, jeszcze raz dzięki za pomoc. Jak podłączę wszystko to napiszę jeszcze czy jest ok ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
>ENDUROS*600< Opublikowano 18 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2010 Podłączyłem i jest ok ;) Jeszcze raz dzięki za pomoc. :notworthy: Pzdr. :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seniorfrederic Opublikowano 31 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2010 Witam. Jestem nowy na forum, ale czytajac Wasze posty prawie rozwiazalem problem ze swoim motocyklem. Posiadam crosa SUZUKI RMZ 450 i postanowilem zalozyc pakiet homologacyjny. Kupilem u Olka tzw. uzwojenie alternatora firmy Electrexsport ST2476L. Moj mechanik zalozyl prosta instalacje (lampa 35W przod, swatlo led 2W tyl i klakson) i w tym momencie powstal problem. Ze statora wychodza 2 zolte przewody, na ktorych bez obciazenia produkowany jest prad przemienny AC o napieciu od 8-22V w zaleznosci od obrotow. Zastosowalismy mostek gretza aby wyprostowac prad w instalacji, jednak denerwowaly mnie te wahania napiecia, a co z tym idzie rozna praca swiatel (ciemno, jasno). Podlaczylismy w instalacje maly zelowy aku na wyjsciu z mostka. Niestety akumulator po 2h sie wyczerpuje i swiatla pulsuja. Po przeczytaniu Waszych postow kupilem regulator od chinczyka i staralem sie podlaczyc w moja instalacje. Nie udalo sie. Moje pytania: Po co jest wpinac zaciski jedno w regel, drugie w sens gdy i tak na schemacie sa razem zwarte? Ktory przewod od statora podlanczamy bezposrednio do lampy, a ktory do regulatora jak dwa sa zolte? Jak podtrzymac napiecie, albo jaki aku, kondensator zastosowac aby swiatla nie przygasaly? Bardzo prosze o pomoc. Fryderyk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 1 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2010 Rozwiązanie w Twoim przypadku będzie trochę bardziej skomplikowane, można je zrobić na dwa sposoby. Masz uzwojenie z cewką "bezmasową", czyli oba końce uzwojeń wyprowadzone są żółtymi przewodami. Generalnie w takim przypadku stosuje się regulatory, można powiedzieć "dwufazowe" - oparte na prostowaniu mostkiem Graetza i dwoma tyrystorami zwierającymi nadwyżkę energii do masy. Widzę jednak, że ładowanie jest niewystarczające. Drugie rozwiązanie to podłączenie oświetlenia pod uzwojenie i zastosowanie jednofazowego regulatora. W tym przypadku musisz jeden koniec uzwojenia połączyć z masą a drugi traktować jako wyjście cewki. W regulatorze koniecznie trzeba połączyć razem złącza Regler i Sense, inaczej nie będzie działać. Podany wcześniej schemat przedstawiający działanie regulatora ma pokazane oba te wejścia połączone razem, w skuterach jest inne rozwiązanie uzwojenia i tym samym inaczej połączony regulator ( http://www.motelek.net/schema/spannung/funktionsschema.png ). Trzeba się liczyć z tym, że oświetlenie LED podłączone pod źródło prądu przemiennego nie będzie pracować prawidłowo. Masz może zdjęcia tego statora? Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seniorfrederic Opublikowano 1 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2010 Czesc. Bardzo dziekuje za odpowiedz i podjeta probe rozwiazania mojego problemu. Nie wiem jak wkleic zdjecie, ale masz tu link do strony producenta i tego modelu: http://www.electrexworld.co.uk/st2476l-lig...or-10325-0.html Apropo swiatelka led to dlatego chcielismy zasosowac mostek gretza, aby wyprostowac prad. Led to nie jest najwazniejszy problem. Problemem jest regulator i jakies podtrzymanie. Potrzebuje prostej odpowiedzi. Czy moge zastosowac regulator z chinskiego skutera podlaczajac go wg twojego schematu? Prosze o pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 2 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2010 Tak, można zastosować regulator od chińskiego skutera. Na pewno się nie spali, alternator ma dość niską wydajność. Nawet dedykowany regulator napięcia to zwykły ogranicznik napięcia (AC). Warunek - jak wcześniej napisałem - to połączenie jednego z przewodów z masą. Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seniorfrederic Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Dzieki za odp. Musze powiedziec Tobie, ze podlaczylem wg Twojego schematu i niestety jest jeeszcze gorzej. Mierzylem napiecie bez regulatora i jest od 6,5-22V. Po podlaczeniu regulatora wg schematu napiecie na zarowce spadlo, gdzies od 4V sie zaczyna. Powiedz mi, czy bylaby mozliwosc przejscia na instalacje 6V? Zastosowac zarowki przod i tyl 6V i regulator 6V + maly aku 6V? Czy takie rozwiazanie jest mozliwe? Jesli tak to moze masz jakis pomysl? Dzieki Kolego BANANvanDYK, a gdyby zastosowac tak jak wspominales wczesniej regulator dwufazowy i przejscie na nizsze napiecie. Czy jest siens takiego zabiegu? Czy uzyskam troche energii w ten sposob? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rexonus Opublikowano 14 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2014 Nie będę zakładał nowego tematu, mam u siebie problem tj muszę zmienić regulator napięcia w swoim kawasaki kz ltd 440, dysponuję sprawnym regulatorem z suzuki gs500 jednak analizując schematy natrafiłem na problem, regler z suzuki ma 3 kable żółte czerwony i czarny, więc sprawa oczywista, żółte do alternatora i zostaje plus i minus, jednak w kawasaki jest jakiś dziwny alternator i wychodzą z niego dwa kable tylko nie rozumiem tego wg schematu jeden przewód idzie do przerywacza od kierunków ? jak to podpiąć prawidłowo ?? o ile sie w ogóle da Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 14 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2014 owszem wychodzą 2 bo masz dwufazowa prądnicę ale oba są połączone z regulatorem... Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 15 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2014 Janusz taka pradnica nazywa sie jednofazowa :).A kolega ma regler od 3 fazowej.Mimo to mozna sprobowac podlaczyc a nuz zadziala.Trzeba rowniez zmienic podlaczenia instalacji, dac caly prad na akumulator a z aku na odbiorniki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.