Skocz do zawartości

ER-5 nie wkręca się.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, dostałem do naprawy ER5 97r motocykl stał nie używany przez 2 lata.

Normalnie zajmuje się regulacjami lecz w tym moto mam problem. W momencie rozebrania motocykl nie palił (to inna sprawa bo były walnięte świece) dysze były wykręcone na 2 i 2,25 obrotu po złożeniu ustawiłem je tak samo, motocykl odpala po dodaniu ssania wchodzi na obroty ale po nawet delikatnym odkręceniu manetki dusi się.

W serwisówce doczytałem się że dysze powinny być wykręcone na 1,25 +/- 0,25 ustawiłem na tyle lecz nie widze zmian.

Jakieś pomysły?

Swiece nie sa zalane, raczej wyglądają jak prawidłowo wypalone. Przepustnice pracują równo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwielbiam regulacje pod ksiazke serwisowa... Akurat w tym silniku nie spotkalem sie, zeby ustawienia fabryczne dzialaly idealnie.

Gazniki czyszczone? Pod kolor swiecy to sie tu zachetasz... Ja zawsze ten silnik ustawiam na oko i praktycznie nie odbiega od ustawien pod colortune. Ustawiaj sklad mieszanki na kazdym garnku oddzielnie. Pod koniec sprawdzasz dodajac gazu czy nie nurkuje obrotami. Wydech fabryczny?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie posiadam kolortune. Wydech fabryczny, rozumiem że wykręcać śruby regulacji składu mieszanki aż do uzyskania odpowiedniego efektu?

 

Wracając do tematu, regulowanie dawką mieszanki nic nie daje, motocykl przy dodaniu gazu nie dostaje paliwa tylko dawkę powietrza, przynajmniej takie jest moje zdanie, czyściłem kanały i przelot powietrza jest lecz paliwo nie idzie.

Jakieś pomysły? Czym można to przeczyścić? Czy w ogóle idę w dobrym kierunku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam podobny problem. Mialem problem z wentylatorem i czujnikami(wtedy zdjąłem bak i powyciągałem i zapiąłem wszystkie te wtyczki, i było git, potem sprawdzam ten wentylator, nie kreci i sie), ale myślę może coś źle sprawdziłem i nic. Gdzieś się przejechałem, i kilka dni później korci mnie, aby jeszcze raz zobaczyć. Podpiąłem to od wentylatora do masy i nic, ale jak próbowałem odpalić to odpalał i na wolnych spadał z obrotów, potem wracał i tak w kóło, na gaz reagował normalnie, a na ssaniu gasł. Potem pękł mi przewód paliwowy(odchodzący tam gdzie się bak przykręca) wiec go wymieniłem, ale moto juz nie odpaliło, tj tak jakby odpala(na bardzo krótko) i zaraz gaśnie

Co się mogło stać lub co ja źle zrobiłem?? Czy może to być spowodowane brakiem (lub złym) ciśnieniem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie posiadam kolortune. Wydech fabryczny, rozumiem że wykręcać śruby regulacji składu mieszanki aż do uzyskania odpowiedniego efektu?

 

Wracając do tematu, regulowanie dawką mieszanki nic nie daje, motocykl przy dodaniu gazu nie dostaje paliwa tylko dawkę powietrza, przynajmniej takie jest moje zdanie, czyściłem kanały i przelot powietrza jest lecz paliwo nie idzie.

 

Zapal, zagrzej i:

- wkrec srube skladu mieszanki do konca na prawym garnku - jesli zacznie ledwo co chodzic to odkrec az zacznie pracowac rowno, nastepnie zrob to samo na lewym. Jesli oba beda mialy identyczna reakcje to znaczy ze da sie wyregulowac sklad mieszanki podstawowej.

 

Podpiąłem to od wentylatora do masy i nic, ale jak próbowałem odpalić to odpalał i na wolnych spadał z obrotów

Mozna sie pogubic... Z tego co zrozumialem to wentylator Ci nie dziala? Czy dziala? Co ma wentylator do odpalania na zimnym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do kolegi Darkness - sruby skladu mieszanki dzialaja tylko na wolne obrotu i przejscie z samego dolu, regulacje srednich robisz iglicami.

W przypadku takim jak ten gdy nie ma reakcji na gaz sprawdzasz stan membran ze szklem powiekszajacym, jak tam dobrze to sprawdzasz polozenie iglic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Mozna sie pogubic... Z tego co zrozumialem to wentylator Ci nie dziala? Czy dziala? Co ma wentylator do odpalania na zimnym?

Nie działa. Opisałem całą sytuację gdyż nie znam się za bardzo i nie wiem czy jakiś kabelek pod bakiiem mógłby mieć coś z tym wspólnego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie działa. Opisałem całą sytuację gdyż nie znam się za bardzo i nie wiem czy jakiś kabelek pod bakiiem mógłby mieć coś z tym wspólnego

Temat o gazniku, a Ty wyskakujesz z wentylatorem :)

Najpierw sprawdz czy wogole wentylator dziala - zepnij na krotko - jesli dziala to sprawdz termostat i droznosc ukladu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

W związku z odpowiedziami, śruby wolnych obrotów mam wyregulowane dobrze, motocykl pali na dotyk i równo pracuje na wolnych. W momencie dodania gazu od razu się dusi, reaguje tylko na ssanie, wygląda na to że przez tą dwuletnią stuję zatkały się kanaliki bo dysze wyczyściłem i sprawdzałem już 3 razy.

Raz gdy zawiesił się pływak i zalało gaźnik wkręcał się normalnie tylko do momentu przepompowania nadmiaru, potem znów to samo, poziomy paliwa w gaźnikach w normie, membrany wyglądają na dobre bo gdyby były popękane nie równo by otwierały lub w skrajnych przypadkach wcale.

Czy kanał od dyszy wysokich obrotów gdzieś się rozgałęzia czy zasysa bezpośrednio z gaźnika, i podaje pod iglicą?

Mam na myśli czy w momencie uniesienia się iglicy od razu musi ciągnąć paliwo czy może jakieś podciśnienie z cylindra zaciąga paliwo dyszą z gaźnika na miejsce uniesienia iglicy.

Filtr nie może być zapchany bo przy regulacji i czyszczeniu jest zdjęty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...