Skocz do zawartości

KTM LC4 640 - dobranie tloka


sobekkk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam

silnik poszedl do rozbiorki bo cos stukalo - lozysko na wale sie posypalo

przy okazji zmierzrzylem tlok i cylinder

 

cylinder (NICASIL) po zwymiarowaniu ma

 

rownolegle do sworznia

101.02 gora

101.02 srodek

101.02 dol

 

poprzecznie do sworznia

101.03

101.025

101.02

 

gosc powiedzial ze moze to przechonowac na 101.03

1. czy jest sens ?

 

tlok ma 100.90 (powinien 100.94)

pierscienie sa na koncowce

jeden ma 0.8 a drugi 0.6 (max to 0.8 )

 

2.Czy po zmianie tloku na nowy (+0.02) bedzie jakas roznica w jezdzie?

Moze lepiej przehonowac to na +0.03 i dac tlok 100.97 ?

 

3.Jakiej firmy tlok najlepiej ? Wossner ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tłoka to do zadań normalnych to oryginał ELKO, do specjalnych może być wossner, tylko że z wibratora LC4 wyrośnie masakrator powodujący odpływ krwi z mózgu i zaburzenia widzenia.

Edytowane przez M a D a F a K a
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ASO yamahy w czestochowie zawozi do niego cylindry do roboty wiec chyba wie co mowi... chyba...

 

dlaczego do przehonowanego na 101.03 zakladac org tlok ? luz bedzie 0.09 ... teraz mam 0.12

 

wossner ma ina wage niz ELKO ?

 

wydaje mi sie ze wossner 100.96 (niema 101.97) bylby OK ale te tloki polecaja pod zeliwo.

Edytowane przez sobekkk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie.

Kucizna w przypadku tłoków ma swoje wady. W zasadzie ten element nadaje się do silników mocno obciążonych cieplnie w tym rejonie ma przewagę nad oryginałami. W codziennej eksploatacji nie wchodził bym w to rozwiązanie ze względu na kulturę pracy LC4, tłok sobie lubi podzwonić na zimno, a o całkowitym zaniku kultury pracy nie wspomnę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie kuty tłok to taki "chłyt materkingowy" Taniej tłoka odkuć niż odlać. tyle ze taki tłok jest ciężki, potrzebuje luźniejszych pasowań i podnosi temperaturę w komorze spalania w skrócie nic dobrego. Wykorzystuje się je w konstrukcjach gdzie sztywność denka ma wielkie znaczenie czyli w wyczynówkach. Stosowanie ich w konstrukcjach "cywilnych" nie ma większego sensu a wymaga kilku ładnych zmian w silniku takich jak np. zmiana wyważenia statycznego wału korbowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nicasil nie tuleja

orginalnie

101.00 cylinder

100.94 tlok ELKO

 

Elko nie sa kute ?

 

Czyli oryginalnie bylo 6 setek luzu.

Najlepiej kup oryginalny tlok i tak dobierz wymiary by otrzymac ten sam luz - 6 setek.

Przy 101.03 to powinno byc 100.97.

Jesli takiego tloka nie ma to setka w obie strony nie robi duzej roznicy ( 100.96 ).

A nikasil to tez tuleja tyle ze pokryta warstwa nikasilu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w serwisie powiedzieli ze ELKO sa 2 selekcje i komplet kosztuje 1400 zł

najwiekszy wossner jest 100.96

i ten zaloze bo 1400 za tlok to dlamnie zaduzo :(

pasowanie bedzie 0.07

 

znalazlem jeszcze VERTEX replica C 100.96 albo D 100.97

podobno kuty ale nie wydaje mi sie...

Edytowane przez sobekkk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na opakowaniu tloku jest podane pasowanie dla wossnera to 0.06

a dla vertexa dowiem sie jutro bo juz sklep zamkniety

 

cylinder przehonowal ale jest 101.04 a nie 101.03

wg serwisowki to graniczna wartosc ;/

wyglada idealnie...

 

zastesuje sie do zalecen producenta tloku bedzie najlepiej oby

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...