sobekkk Opublikowano 30 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2010 witam silnik poszedl do rozbiorki bo cos stukalo - lozysko na wale sie posypalo przy okazji zmierzrzylem tlok i cylinder cylinder (NICASIL) po zwymiarowaniu ma rownolegle do sworznia 101.02 gora 101.02 srodek 101.02 dol poprzecznie do sworznia 101.03 101.025 101.02 gosc powiedzial ze moze to przechonowac na 101.03 1. czy jest sens ? tlok ma 100.90 (powinien 100.94) pierscienie sa na koncowce jeden ma 0.8 a drugi 0.6 (max to 0.8 ) 2.Czy po zmianie tloku na nowy (+0.02) bedzie jakas roznica w jezdzie? Moze lepiej przehonowac to na +0.03 i dac tlok 100.97 ? 3.Jakiej firmy tlok najlepiej ? Wossner ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 30 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2010 Ciekawe czym chce przehonowac nikasil ? W kazdym razie zmierz po honowaniu. Ja wstawilbym tlok na 100.94 z honowaniem tulei na 101.03. Specjalnie jesli tlok jest kuty. Tlok moze byc Wossner. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M a D a F a K a Opublikowano 30 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2010 (edytowane) Co do tłoka to do zadań normalnych to oryginał ELKO, do specjalnych może być wossner, tylko że z wibratora LC4 wyrośnie masakrator powodujący odpływ krwi z mózgu i zaburzenia widzenia. Edytowane 30 Czerwca 2010 przez M a D a F a K a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sobekkk Opublikowano 30 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2010 (edytowane) ASO yamahy w czestochowie zawozi do niego cylindry do roboty wiec chyba wie co mowi... chyba... dlaczego do przehonowanego na 101.03 zakladac org tlok ? luz bedzie 0.09 ... teraz mam 0.12 wossner ma ina wage niz ELKO ? wydaje mi sie ze wossner 100.96 (niema 101.97) bylby OK ale te tloki polecaja pod zeliwo. Edytowane 30 Czerwca 2010 przez sobekkk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 1 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2010 Dlatego ze Wossner to kuty tlok o wiekszej rozszerzalnosci od zwyklego lanego. Jezeli dostaniesz oryginal o ktorym pisze Madafaka to mozesz dac mniejszy luz. Jaki byl oryginalny wymiar tulei ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sobekkk Opublikowano 1 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2010 nicasil nie tuleja orginalnie 101.00 cylinder 100.94 tlok ELKO Elko nie sa kute ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 1 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2010 Kuty tłok nie oznacza lepszy tłok... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M a D a F a K a Opublikowano 1 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2010 Nie. Kucizna w przypadku tłoków ma swoje wady. W zasadzie ten element nadaje się do silników mocno obciążonych cieplnie w tym rejonie ma przewagę nad oryginałami. W codziennej eksploatacji nie wchodził bym w to rozwiązanie ze względu na kulturę pracy LC4, tłok sobie lubi podzwonić na zimno, a o całkowitym zaniku kultury pracy nie wspomnę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 1 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2010 Generalnie kuty tłok to taki "chłyt materkingowy" Taniej tłoka odkuć niż odlać. tyle ze taki tłok jest ciężki, potrzebuje luźniejszych pasowań i podnosi temperaturę w komorze spalania w skrócie nic dobrego. Wykorzystuje się je w konstrukcjach gdzie sztywność denka ma wielkie znaczenie czyli w wyczynówkach. Stosowanie ich w konstrukcjach "cywilnych" nie ma większego sensu a wymaga kilku ładnych zmian w silniku takich jak np. zmiana wyważenia statycznego wału korbowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 1 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2010 nicasil nie tuleja orginalnie 101.00 cylinder 100.94 tlok ELKO Elko nie sa kute ? Czyli oryginalnie bylo 6 setek luzu. Najlepiej kup oryginalny tlok i tak dobierz wymiary by otrzymac ten sam luz - 6 setek. Przy 101.03 to powinno byc 100.97. Jesli takiego tloka nie ma to setka w obie strony nie robi duzej roznicy ( 100.96 ). A nikasil to tez tuleja tyle ze pokryta warstwa nikasilu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sobekkk Opublikowano 1 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2010 (edytowane) w serwisie powiedzieli ze ELKO sa 2 selekcje i komplet kosztuje 1400 zł najwiekszy wossner jest 100.96 i ten zaloze bo 1400 za tlok to dlamnie zaduzo :( pasowanie bedzie 0.07 znalazlem jeszcze VERTEX replica C 100.96 albo D 100.97 podobno kuty ale nie wydaje mi sie... Edytowane 1 Lipca 2010 przez sobekkk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 2 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2010 Na tlok kuty to moze byc za malo, ale probuj. Przeczytaj temat o MOCNYM DOCIERANIU w tym dziale szczegolnie partie o czystym skladaniu silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sobekkk Opublikowano 2 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2010 na opakowaniu tloku jest podane pasowanie dla wossnera to 0.06 a dla vertexa dowiem sie jutro bo juz sklep zamkniety cylinder przehonowal ale jest 101.04 a nie 101.03 wg serwisowki to graniczna wartosc ;/ wyglada idealnie... zastesuje sie do zalecen producenta tloku bedzie najlepiej oby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.