Skocz do zawartości

stelaż pod kufer i jego wytrzymałaość


Rekomendowane odpowiedzi

Przygotowując się do weekendowego wypadu spakowałem kufer i zważyłem go. Wyszło 12kg (z kufrem Givi Maxia) i przypomniałem sobie, że na płycie ze stelażem jest napisane MAX LOAD 3kg -,- Sam kufer waży ponad 5 kg. Moje pytanie: wytrzyma? :)

 

Przerabiał ktoś kiedyś podobną sytuację ?

Jeżeli tak to ile napakowaliście max.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo więcej wożę i daje radę.Ale przezornie sprawdzam co tankowanie.Niektórzy dodatkowo wiążą gumami.

Zawiodłem się tylko na podróbce kufra bo połamał się prawie na pusto.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Givi E460 na oryginalnej płycie - nie ważyłem go nigdy z ładunkiem, ale czasem taszcząc go do mieszkania myślę że spokojnie miał z 10 kg, może więcej. A latałem z tym po mieście, po tarce na skrzyżowaniach, torach tramwajowych i nigdy nic się złego nie działo. Po jednej z przejażdżek miejskich żonka powiedziała że w jednym momencie gdyby nie kufer to by fiknęła, znaczy że mocno oparła się o kufer (mam zamontowane oparcie) i też wytrzymał.

 

Niestety przy ciężkim kufrze mocno odciąża się przód co bardzo pogarsza prowadzenie, przynajmniej u mnie. Trzeba o tym pamiętać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam u siebie 3 kuferki Givi, dwa boczne to e41 (monokey) i centralny to skuterowy e450 simply (monolock). Na wyprawe po Chorwacji (~4500 km) boczne zapakowalem po 16 kg a centralny 15 kg, tak samo na wyprawe po Skandynawii (~7800 km). Drogami jechalo sie roznymi, gladkimi jak stol i dziurawymi jak ser szwajcarski, tak samo predkosci byly rozne i nic a nic sie z kuframi, ani stelazami (SW Motech) nie dzialo. Mysle ze te wartosci maksymalnego zaladowania kufrow, to jest takie zabezpieczenie sie przez producenta przed ewentualnymi roszczeniami klientow :wink: .

 

Pozdrawiam

Internetowy sklep komputerowy http://mirwit.com.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Givi E460 na oryginalnej płycie - nie ważyłem go nigdy z ładunkiem, ale czasem taszcząc go do mieszkania myślę że spokojnie miał z 10 kg, może więcej. (...)

Niestety przy ciężkim kufrze mocno odciąża się przód co bardzo pogarsza prowadzenie, przynajmniej u mnie. Trzeba o tym pamiętać.

 

Mam taki sam zestaw na Fazerze i tak samo był przeze mnie pakowany. Spokojnie dawał radę do ok 160km/h. Więcej wolałem nie sprawdzać ;)

 

Boniek

gg 644826

Yamaha TDM900

Bikepics // Nefre FCI // lotnictwo.net.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to się uspokoiłem.

A jeżeli chodzi o pogorszenie prowadzenia, to na pewno nie będzie gorzej niż z "plecaczkiem"

 

Noooo nie powiedziałbym. Przejedź się raz z plecaczkiem, a raz z bez plecaczka ale z pełnym kufrem. Mój FZS gorzej prowadzi się w tym drugim przypadku. Puszczając kierownicę w okolicach 60 km/h Fazer zaczyna łapać niezłe shimmy.

Dodatkowo jeśli jeździłem z tankbagiem właśnie na bak pakowałem najcięższe rzeczy żeby chociaż trochę dociążyć przód.

Boniek

gg 644826

Yamaha TDM900

Bikepics // Nefre FCI // lotnictwo.net.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na stronie Givi widzę że max load 3 kg to jest dla systemu monorack. Dla mocniejszego Monokey to jest 10kg.

 

 

Dodatkowo jeśli jeździłem z tankbagiem właśnie na bak pakowałem najcięższe rzeczy żeby chociaż trochę dociążyć przód.

 

I tak właśnie trzeba robić - najcięższe rzeczy w tankbag i kufry/sakwy boczne.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje Viaderko do Chorwacji wybralo sie z takim oto "systemem" bagazowym:

 

http://picasaweb.google.pl/zalmen3/Chorwac...236204184994242

 

Dociazenie przodu dwiema sakwami rowerowymi (po 7,5 kg) i tankbagiem (5kg) oraz tylu trzema wspomnianymi wczesniej kuframi (2x16 kg i 15 kg) i plecaczkiem (ze wzgledow politycznych masy nie podam) zdecydowanie poprawilo prowadzenie :wink:

 

Pozdrawiam

Edytowane przez zalmen3

Internetowy sklep komputerowy http://mirwit.com.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dociazenie przodu dwiema sakwami rowerowymi (po 7,5 kg)

 

Ja pierdaczę :icon_eek: Ale wypas. Niektóre samochody mają mniejszą przestrzeń bagażową.

Na przód do tej pory widziałem tylko takie torby: http://www.webbikeworld.com/motorcycle-luggage/famsa-260/

 

Zważyłem swój kufer przed ostatnim wyjazdem - 16.6kg. Na wierzch doszła jeszcze torba przypięta pajączkiem - o tak. Przy jeździe z opierającą się o niego pasażerką zero niepokojących objawów. System monokey.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...