SprinterZX Opublikowano 27 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2010 Witam.Również posiadam pewien problem z ładowaniem.Otóż ładowanie jest OK kiedy światła są wyłączone(coś koło 13-14V ).Problem pojawia się gdy włącze światła mijania(ładowanie coś koło 12,3V??).Na pozycyjnych jeszcze w miare.. Jako że jestem początkujący i z elektroniką nie mam zbyt wiele do czynienia zastanawiam się czego to może być przyczyną?Jeśli chodzi o sam akumulator to podejrzewam że jest do wymiany(nie trzyma napięcia).Ale czy akumulator może być przyczyną złego ładowania na włączonych światłach?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 27 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2010 Tak i radze wymienic jak najszybciej jesli nie chcesz by koszty znaczaco wzrosly. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krokodyl Opublikowano 27 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2010 A ja mam wrażenie, że źle mierzysz napięcia międzyfazowe.Wygląda na to, że mierzysz na zakresie stałego napięcia a tam jest zmienne i te wartości przy prawidłowym ładowaniu jest rzędu 20 kilku volt na jałowym dochodzące do 80 volt przy ~3000 tyś obr.Te napięcia muszą być niemalże jednakowe. Niemożliwe aby pokazywał Ci woltomierz 3-4 v przy prawidłowym ładowaniu. Z tego co piszesz o tej przygazówce to należałoby zmierzyć jeszcze uzwojenia pod obciążeniem na przebicie bo wielce prawdopodobne, że gdzieś uzwojenia się kleją. I faktycznie prawdopodobnie posiadasz dwa sprawne reglery i walnięte uzwojenia. Tutaj jest sprawa prosta. Pomiar napięć międzyfazowych na odpiętym regulatorze Jeśli są ok. to podłączasz regulatyor i mierzysz napięcie na aku.Jeśli jest wyższe niż 15 V lub niższe niż 13v to podstawiasz sprawny aku. Jeśli jest prawidłowo to walnięty aku, jeśli nadal źle to znaczy, że regulator. Oczywiście wszystkie masy sprawdzone. Czarno widzę kwestie obrotomierza.Prawdopodobnie dostał w doopę. Bo bezpiecznik jest zabepieczeniem prądowym a nie napięciowym. Nie jest w tym nic dziwnego, ze zostały uszkodzone urządzenia przystosowane do pracy pod napięciem max 14,5V. Regulator i zasada działania jest prosta! Jeśli Masz połączenia z masą oraz wszystkie pozostałe sprawdzone w sensie szczotka stalowa i dla zasady przeczyszczone połączenia to musi chodzić! z prostej przyczyny ,że regulator działa jak ogranicznik jeżeli jest sprawny to zwiera do masy wszystko co ponad 14,4 V natomiast ostatni post gdzie ładowanie jest zbyt słabe to najprawdopodobniej uzwojenie ma zwarcie do masy....i stator jest do przewinięcia (chyba ,ze zwarcie robią przewody wewnątrz silnika doprowadzające napięcie do statora) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SprinterZX Opublikowano 28 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2010 Tak i radze wymienic jak najszybciej jesli nie chcesz by koszty znaczaco wzrosly. hmm tzn??co masz na myśli pisząc znacząco wzrosły??to w końcu akumulator czy jak poprzednik napisal : "natomiast ostatni post gdzie ładowanie jest zbyt słabe to najprawdopodobniej uzwojenie ma zwarcie do masy....i stator jest do przewinięcia (chyba ,ze zwarcie robią przewody wewnątrz silnika doprowadzające napięcie do statora)" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marwin Opublikowano 28 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2010 Dalej jestem zielony jeszcze raz wszystko sprawdziłem i tak: napięcia są ok masa, 12v po kluczyku, 12v na stał, i trzy przewody z uzwojeń na odpalonym po 19v prądu stałego, wydaje się wszystko ok a zapale er5 i nadal po przyłożeniu miernika do klem akumulator pokazuje ładowanie prawie 18V, już mam dwa reglery i oba pokazują to samo :banghead: przetarłem regler szczotką dałem dobrą masę na obudowę nic nie pomaga :banghead: boje się jeźdżić żeby znów moduł nie padł. Cytuj coś w życiu trzeba kochać!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 28 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2010 hmm tzn??co masz na myśli pisząc znacząco wzrosły??to w końcu akumulator czy jak poprzednik napisal : "natomiast ostatni post gdzie ładowanie jest zbyt słabe to najprawdopodobniej uzwojenie ma zwarcie do masy....i stator jest do przewinięcia (chyba ,ze zwarcie robią przewody wewnątrz silnika doprowadzające napięcie do statora)" Jezeli sam piszesz ze aku nie trzyma, to chyba sam wiesz ze trzeba je wymienic. Nie trzymajacy napiecia akumulator moze doprowadzic do uszkodzenia zarowno regler jak i alternator - to znaczy ze koszty znaczaco wzrosna. Mozliwe ze w twoim wypadku juz to sie stalo. Zeby zbadac co padlo trzeba zmierzyc wartosc napiecia zmiennego alternatora miedzy jego fazami ( 3 zolte przewody wchodzace do reglera ) na chodzacym silniku przy 5 tys obr/min i jezeli bedzie tam od 70 do 90V to winny jest regler, jak ktoras z faz bedzie nizsza o 20% lub wiecej to alternator. Tansze mozliwosci to zle polaczenia masowe instalacji i zgrzana kostka laczac alternator z reglerem. Dalej jestem zielony jeszcze raz wszystko sprawdziłem i tak: napięcia są ok masa, 12v po kluczyku, 12v na stał, i trzy przewody z uzwojeń na odpalonym po 19v prądu stałego, wydaje się wszystko ok a zapale er5 i nadal po przyłożeniu miernika do klem akumulator pokazuje ładowanie prawie 18V, już mam dwa reglery i oba pokazują to samo :banghead: przetarłem regler szczotką dałem dobrą masę na obudowę nic nie pomaga :banghead: boje się jeźdżić żeby znów moduł nie padł. Te 3 przewody mierzysz parami ( 2+3, 3+1, 1+2 ) skala pradu zmiennego na chodzacym silniku przy 5 tys obr. Ladowanie mierzone na klemach mierzysz przy zapalonych swiatlac. Ilo przewodowy jest twoj regler ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 28 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2010 Dalej jestem zielony jeszcze raz wszystko sprawdziłem i tak: napięcia są ok masa, 12v po kluczyku, 12v na stał,(...) To 12V po kluczyku to w kostce regulatora? Jeśli tak to zepnij ten przewód (ten wychodzący z regulatora, a nie ze stacyjki) z przewodem stałego plusa i wtedy sprawdź. Upewnij się tylko o dobrym kontakcie. Napisz wynik tej próby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marwin Opublikowano 29 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2010 Alleluja!! Przeczyściłem wszystkie możliwe połączenia zapryskałem sprajem do styków założyłem nowy aku i wszystko wydaje się być ok ładowanie na wolnych przy włączonych światłach 13,5V, na wysokich obrotach 13,8V myślę że spoko wszystkim wielkie dzięki za porady podpięcie się pod twmat :notworthy: :buttrock: Cytuj coś w życiu trzeba kochać!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 29 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2010 Te wartości dla mnie coś maławo wyglądają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 30 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2010 Te wartości dla mnie coś maławo wyglądają. Miałem to samo po zamontowaniu nowego akumulatora na początku sezonu. Trochę mnie nawet przestraszył, bo w zeszłym roku było książkowe 14,4V. Okazało się, że baterie trzeba było postawić na jakiś czas pod zasilaczem, żeby się naładowała i problem zniknął. Jeśli mimo tego będzie się utrzymywać tak niskie napięcie to trzeba kopać dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.