Skocz do zawartości

POSZUKUJEINFORMACJI O MOTOCYKLU BUELL BLAST P3


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, dzis raczej z potrzeby serca niz rozsadku ,stalem sie wlascicielem Buell-a Blasta nie ukrywam ze jest to maszyna dla mnie calkowicie nieznana jak mozna poprosze osoby znajace sie na tej marce i modelu o kilka uwag eksploatacyjnych i porad .

Mam tez kilka konkretnych pytan:

-Czy sa dwa uklady olejowe tzn.silnikowy i skrzyn jak w "doroslym" Harym?

-Gdzie sie sie sprawdza ilosc oleju w skrzyni biegow?

-Czy olej sprawdzamy na zimnym czy cieplym silniku?

-Czy jest ktos w Łodzi co robi obsluge tej marki ,czy trzeba grzac do Poznania?

No co zwrocic uwage podczas pierwszych jazd?

Jak co poprosze info na maila [email protected]

Dziekuje i pozdrawiam Kaaspar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Buell Blast to bardzo prosta maszyna. Silniczek można uznać za połówkę XB9 czyli jeden cylinder o pojemności 492ccm. Gaźnik z automatycznym ssaniem. Niski, lekki i zwinny.

Mimo iż nie jest tytanem w ilości posiadanych koni daje wiele frajdy nawet nieco bardziej doświadczonym jeźdźcom.

Jak w każdym harleyowym Buellu (bo przecież to niemal Sportster) mamy olej silnikowy i sprzęgłowy. Silnikowy olej mieści się w ramie pod zbiornikiem paliwa w ilości 1,5 kwarty czyli 1,42 litra. Olej sprzęgłowy w kapie sprzęgłowej czyli lewej części silnika w ilości 1 kwarty czyli 0,946 litra.

Ilość oleju w sprzęgle sprawdza się w wizjerze na 3 śruby umieszczonym w kapie sprzęgłowej. Winno go być mniej więcej równo z łańcuchem gdy motocykl jest w pozycji pionowej.

Olej sprawdzamy na rozgrzanym silniku (miarka oleju silnikowego znajduje się między główką ramy a wlewem paliwa).

Jest to zwyczajny motocykl więc i potrzebuje zwyczajnego traktowania/dbania. Co do czynności serwisowych nie powinno być żadnych problemów (jeśli masz do czynienia z mądrym i doświadczonym mechanikiem).

Znam ten motocykl od podszewki lub jak własną kieszeń - jak coś służę radą i ewentualnym serwisem :-).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Buell Blast to bardzo prosta maszyna. Silniczek można uznać za połówkę XB9 czyli jeden cylinder o pojemności 492ccm. Gaźnik z automatycznym ssaniem. Niski, lekki i zwinny.

Mimo iż nie jest tytanem w ilości posiadanych koni daje wiele frajdy nawet nieco bardziej doświadczonym jeźdźcom.

Jak w każdym harleyowym Buellu (bo przecież to niemal Sportster) mamy olej silnikowy i sprzęgłowy. Silnikowy olej mieści się w ramie pod zbiornikiem paliwa w ilości 1,5 kwarty czyli 1,42 litra. Olej sprzęgłowy w kapie sprzęgłowej czyli lewej części silnika w ilości 1 kwarty czyli 0,946 litra.

Ilość oleju w sprzęgle sprawdza się w wizjerze na 3 śruby umieszczonym w kapie sprzęgłowej. Winno go być mniej więcej równo z łańcuchem gdy motocykl jest w pozycji pionowej.

Olej sprawdzamy na rozgrzanym silniku (miarka oleju silnikowego znajduje się między główką ramy a wlewem paliwa).

Jest to zwyczajny motocykl więc i potrzebuje zwyczajnego traktowania/dbania. Co do czynności serwisowych nie powinno być żadnych problemów (jeśli masz do czynienia z mądrym i doświadczonym mechanikiem).

Znam ten motocykl od podszewki lub jak własną kieszeń - jak coś służę radą i ewentualnym serwisem :-).

 

Dziekuje podaj moze maila do siebie.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam...

Z drobnych spraw: to trza sprawdzać połączenia z filtra powietrza i gaźnika i gaźnika z głowicą...

Śmieszny, a jednocześnie niesamowity motocykielek...można mieć zastrzeżenia co do wyglądu, ale charakteru nikt mu nie odbierze...dla mnie to jakby spełnienie marzeń o prawie idealnym Junaku...

Na "torze Kurpie"( zwanym inaczej tor krowich placków) bije na głowę 200 KM Superbiki, jednak trzeba uważać na specyfikę prowadzenia coby możliwości nie przerosły umiejętności - ale to tak z każdym jest...

Szkoda, że nie nagrałem filmiku z jazd Blastem, ale może będzie jeszcze okazja...

Pozdr. J-999.

Ps. Jeździłem z wersją na Supertrappie, nie miałem możliwości porównania z oryginalnym wydechem...

Edytowane przez jannikiel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe nie napisałeś dlaczego trzeba sprawdzić te połączenia.

Chodzi o to że Blaścik lubi prychnąć w gaźniczek i często się zdarza że gumowy dolot może spaść z kolektora.

...a wtedy nagle moto nie chce zapalić. :-D Chodzi tu o sprawdzenie opasek zaciskowych czy dobrze trzymają. To nie jest wada ani usterka.

I tak jak piszesz - mimo że na co dzień użytkuje się mocniejsze maszyny - wsiadając na Blasta i tak ma się banana na buzi :icon_biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście byłem tym zainteresowany i wydzwoniłem Liberatora w Warszawie.

 

Części nadal są dostępne ale to jak się nazywa a to co jest w bazie danych Harley'a troche się różni i ciężko dogadać. Sam Buell został zamknięty ale podobno części zamienne i serwis nadal będą dostępne.

Konstrukcja jest odporna na eksploatację. Singiel 500ccm z pojedyńczym wałkiem, dwoma zaworami i napęd paskiem. Czego chcieć więcej :cool:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maarp masz rację, lubi kichnąć w gaźnik, u mnie jednak filtr K@N wystawał nieco w bok i przy bardziej dynamicznej jeździe nie mogłem oprzeć się wrażeniu, że ciągle się luzuje, na szczęście nic takiego się nie działo- opaski dokładnie dokręcone - zero problemów...

Osoba która będzie jeździć Blastem, dopiero robi prawko i się na nim uczy jeździć...

Maarp, czy można w jakiś łatwy sposób kupić np. pasek napędowy pomijając Liberatora ?

Pozdr. J-999

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...