Skocz do zawartości

strzela w rurę i dławi się uniemożliwiając ruszenie


Waldek67
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie do doświadczonych kolegów w zakresie mechaniory. Mój VN 800 czasami zbiesi się i po odpaleniu i próbie ruszenia strzela z rury , dławi się , praktycznie nie da się ruszyć. Zawsze dzieje się to w przednim cylindrze. Odkręcam świecę - czarna ale sucha , przecieram szmatką , zazwyczaj odpalam powtórnie i wszystko OK. Motong odpala od dotknięcia ale nie wchodzi na obroty, po pogrzebaniu przy świecy działa bez zastrzeżeń. Świece kilkakrotnie wymieniałem , ostatnio założyłem irydówki - to samo. Wymieniony nowy filtr powietrza, wyregulowane zawory. Przewód wysokiego napięcia wizualnie OK. Zdarza się to raz na dwa tygodnie ale wkurza. Co to może być ? Czy możliwe żeby to był wynik np. mycia wodą (nie używam karchera. Proszę o rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może problem w elektryce. Przewody WN na oko wyglądają git ale w rzeczywistości mogą mieć przebicie. Ich się nie sprawdza, je się po prostu wymienia co jakiś czas, tak jak olej czy klocki hamulcowe. Mam podobny problem w H-D, od zeszłego sezonu się z tym bujam. Czasem pali od strzała, czasem wydoję aku i nic, tylko kicha w wydech i świruje. Podczas jazdy czasem OK a czasem świruje, jak dam w palnik to się dławi, rezonuje i nie chce jechać, a po chwili jedzie normalnie. W zeszłym roku winiłem za to gaźnik i membranę, zimą robiłem remont, inny gaźnik, zdrowa membrana i wiele innych rzeczy. I na wiosnę było OK przez jakiś czas. Nadchodziła powódź, wody gruntowe coraz bardziej były odczuwalne a że mam byle jaki garaż to wilgoć parowała z gleby i osiadała wszędzie. Zbierały się krople pod bakiem i w okolicy. Od tego czasu moje problemy wróciły. Instalację zapłonową mam zrobioną na sztukę bo zmieniałem cały układ na oryginalny, na kablach też wilgoć się zebrała i zaczęły się jaja. Na dniach dopiero kupię kable WN, porządne świece i od nowa położę instalację zapłonową. Wtedy musi być OK bo innego wytłumaczenia nie ma.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może problem w elektryce. Przewody WN na oko wyglądają git ale w rzeczywistości mogą mieć przebicie. Ich się nie sprawdza, je się po prostu wymienia co jakiś czas, tak jak olej czy klocki hamulcowe. Mam podobny problem w H-D, od zeszłego sezonu się z tym bujam. Czasem pali od strzała, czasem wydoję aku i nic, tylko kicha w wydech i świruje. Podczas jazdy czasem OK a czasem świruje, jak dam w palnik to się dławi, rezonuje i nie chce jechać, a po chwili jedzie normalnie. W zeszłym roku winiłem za to gaźnik i membranę, zimą robiłem remont, inny gaźnik, zdrowa membrana i wiele innych rzeczy. I na wiosnę było OK przez jakiś czas. Nadchodziła powódź, wody gruntowe coraz bardziej były odczuwalne a że mam byle jaki garaż to wilgoć parowała z gleby i osiadała wszędzie. Zbierały się krople pod bakiem i w okolicy. Od tego czasu moje problemy wróciły. Instalację zapłonową mam zrobioną na sztukę bo zmieniałem cały układ na oryginalny, na kablach też wilgoć się zebrała i zaczęły się jaja. Na dniach dopiero kupię kable WN, porządne świece i od nowa położę instalację zapłonową. Wtedy musi być OK bo innego wytłumaczenia nie ma.

 

Dzięki, spróbuję z przewodem WN , jedyny problem to , że w Larsonie nie ma zamiennika kopułki do VN 800, która u mnie jest na stałe złączona z przewodem, ale coś muszę pokombinować, może dobiorę coś podobnego ?

Edytowane przez Waldek67
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze powiem że nie wiem jakie są współczesne, poprawne metody wymiany kabli WN w japońcach. :banghead: Mi do Harrego pasują kable od...Fiata 126p i wielu innych samochód, tylko że są długie ale jak dobrze je ułożę w uchwytach to jest git.

 

Musiałbyś kupić przewody z kapturkami które będą pasować. Do cewki wklejasz je np.na silikon tak aby nie zabrudzić końcówki rdzenia. Jakbyś szukał zamienników to kup dobre, markowe przewody, unikaj przewodów marki Sentech bo to śmietnik jest.

 

Być może gdzieś w Twojej okolicy jest firma zajmująca się dorabianiem przewodów WN. Tną na długość i zarabiają odpowiednie końcówki.

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mnie zaskoczyłeś qurim z tymi przewodami zapłonowymi od aut. Ja też kiedyś chciałem adoptować takie przewody i .... lipa, iskry nie było, a to dlatego, bo przewody zapłonowe aut w większości mają przewodnik węglowy, który nieodpowiada motocyklowym układom zapłonu, bynajmniej w moim moto. W motocyklach przewodnikiem w kablach WN jest przeważnie miedziany drut, i kiedy taki zastosowałem iskra jest. Co do problemu kolegi z okopconą świecą, warto wymienić świece na cieplejsze, wtedy i świeca będzie się samooczyszczać, no ale najpierw należy sprawdzić stan i nastawy gażnika. Miałem też podobny problem z ciągłym zalewaniem świec, dopiero kiedy wymieniłem cztery komplety zaworków iglicowych w gażnikach, problem ustąpił, i teraz jest miodzio. Teraz do świec zaglądam co 6000km, a nie co 20km.

Edytowane przez KARDAN-IN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedzi. Z fajką w tym modelu jest taki kłopot, że ma na środku długości taki kapturek szerszy niż kopułka, który nachodzi na otwór w pokrywie zaworów w którym głęboko jest świeca, uniemożliwiając wnikanie wody i wszelkiego brudu.

Edytowane przez Waldek67
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mnie zaskoczyłeś qurim z tymi przewodami zapłonowymi od aut. Ja też kiedyś chciałem adoptować takie przewody i .... lipa,

 

Ale pisałem o HD a tam ogólne zasady z "normalnych" moto nie zawsze mają uzasadnienie. :biggrin: Ja mam kable z końcówkami po obu stronach. Od strony cewki jest końcówka cylindryczna która wchodzi w cewkę, na to ciasno kapturek i git jest. Nie trzeba kombinować wklejaniem i mocowaniem. To taki osobny element, wkładasz i zdejmujesz ile razy chcesz. Aż popsujesz. :biggrin: A byle jakich samochodówek nie założę, oczywiście. Narazie jeszcze przeglądam katalogi i rodzaje. Najbardziej w oko wpadają mi silikonowe z miedzianym rdzeniem, oczywiście z nie byle jakim izolatorem co by radia nie zakłócały.

 

 

Wracając do temat - zasugerowałem się elektryką więc pisałem o kablach WN, ale problem może leżeć gdzie indziej, np. w gaźnikach, jak wyżej pisano. Ja u siebie wykluczyłem układ zasilania bo wiem ze jest na milion % sprawny. Wymaga tylko finalnego strojenia a tego nie mogę dokonać dopóki nie "załatwię" całego układu zapłonowego wraz z regulacją kąta.

 

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...