Skocz do zawartości

Yamaha XTZ 660 Tenere 92r.


ADAMKLIZA
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, po 800km od remontu silnika, po wyeliminowaniu stuków po jakiś 700km(źle poskładany dekompresator) pewnego dnia odpalam prawie od 1 strzała i chodzi. Przejechałem się ale w trasie strasznie szybko mi się nagrzewał.. Im szybciej jadę tym szybciej na czerwone wskakuje. Na postoju wolniej pod czerwone podchodzi. Do pół minuty jak go zgaszę ciepłego odpala jako tako. Później mogę baterię wychechłać i nic, nawet z aku z auta. Kilka razy zdarzyło mu się zaskoczyć na ciepłym . I gdy w końcu odpali albo nawet jak go kręcę rozrusznikiem to kopci na biało, raz to pół podwórka zadymił! Ale po jakieś kolejnej minucie pracy dymienie ustaje(to nie spaliny, biały kolor, nie śmierdzi). Ze zbiorniczka płynu nie ubywa, a wręcz przybywa!! Odlewałem raz już. Płyn nowy, oleju w nim nie ma. Dodam, że po remoncie(tłok, szlif) zrobiłem prawie 700km na stukającym silniku, problem z temp i przybywaniem płynu objawił się przed ponowną rozbiórką silnika w celu poskładania dekompr. na wałku więc myślę, że rozbierając go drugi raz nie zawiniłem i nie jest to ze sobą związane, chociaż... Planuję jutro sprawdzić termostat w garnku wg. serwisówki, wylać płyn zalać wodę, przepłukać chłodnicę, sprawdzić czy panuje obieg cieczy(chociaż wąż od chłodnicy ciepły). Wie ktoś jak sprawdzić czujniki temp i went i czy do wody nie idzie kompresja? Bo went nie załącza, muszę go w końcu zrobić, a może wskaźnik świruje po prostu? Następnie coś podziałać z tym odpalaniem, słyszałem że może to być za uboga mieszanka, chociaż nic nie grzebałem w gaźnikach, tak nagle się zepsuły?. Proszę o jakieś sugestie, jutro idę grzebać po raz kolejny, może ktoś mi pomoże w końcu... Z góry dzięki za odp

 

Sorry że aż tego tyle ale staram się dokładnie opisać problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do czujnika wentulatora. Najprawdopodobniej wiatrak właczany jest masą, którą "robi" czujnik. Sprawdź czy aby na pewno ;) jak tak to po prostu kabelek na stałe do masy i zobacz co się będzie działo.

http://bigboykr.blogspot.com/ się powoli uzupełnia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam robiłem remont. Coś czuję, że po prostu uszczelkę wydmuchało i kompresja idzie w płyn, dlatego przybywa non stop w zbiorniku wyrównawczym.. Pewnie się przegrzał bo wentylator przecież nie chodzi, chwila nieuwagi i dupa... A jak sprawdzić czy głowica przypadkiem nie poszła? Może się zwichrowała albo coś? Dodam że była planowana razem z powierzchnią cylindra. Ile to może kosztować? Coś czuję, że nie obędzie się bez rozbiórki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Termostat i czujnik temperatury sprawdzone. Są OK. We wlewie do chłodnicy woda bulgocze, więc jakiś obieg płynu na pewno jest. Jak sprawdzić czy walnięta jest uszczelka albo głowica? Nie chcę w ciemno uszczelki pod głowicę wymieniać.. Czy po rozbiórce można w jakiś sposób sprawdzić szczelność głowicy, albo rozpoznać przegrzaną uszczelkę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie w tym problem że bez dynamometra:( Ale dokręcałem już kilka głowic w swoim życiu i nie było takich jaj.. Może tym razem się nie udało? Czy pompa wody szczelna? Jeśli o to chodzi to na zewnątrz nie widać żadnych wycieków. Jak ją sprawdzić? Czy po odkręceniu będzie potrzebna jakaś nowa uszczelka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głowica ściągnięta. Okazało się, że walnięta uszczelka, dodatkowo zupa z oleju się zrobiła.. Jeszcze raz planowanie głowicy? Na powierzchni gładzi cylindra jest rdzawy nalot, takie kropki, pewnie od tego płynu chł. Czy po uruchomieniu silnika ładnie się to zetrze? Czy próbować to usunąć w jakiś sposób? gdyby było mało problemów to wałek rozrządu pękł przy wyciąganiu(jedno ucho co dokręca się na zębatkę rozrządu) i wpadło w dół... Ehh, myślę że po odkręceniu pokrywy alternatora da się to wyciągnąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to tak głowica do ZABIELENIA ewentualnie planowania. Blok cylindrów należy zabielić. Kawałek wałka wyciągniesz odkręcając miskę olejową.

 

Prawda jest taka ze oszczędziłeś 350zł na klucz teraz narobiłeś kosztów na 400-500zł.

 

 

XTZ nie posiada miski olejowej, odkręciłem pokrywę magneta ale niewiele mi to dało, nie wiem jak jest osadzone magneto?! Jak to ściągnąć? Dostanę się wtedy do okolic dolnej zębatki łańcuszka i może znajdę ten mój ułamany wałeczek nieszczęsny. Poradźcie, ściągał to kto kiedy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

serwisóke ściągnij będzie fota ściągacza, ja mam taki okrągły kawałek stali z dziesiątkami otworów i ze sruba srodku, wkręcam gwinty m8 w magneto zakładam kołko, i przez kulkę od łożyska zdejmuje magneto

 

zresztą, najpierw odkręć śrubę bo na kilka silników od xt ze dwa razy nie potrzebowałem ściągacza ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...