Skocz do zawartości

cbr f3 zanik napięcia


yemiol
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

koledzy mam hondę cbr f3 rok prod 98 i potrzbuję szybkiej rady co mogło zię zepsuc i jak to naprawić. a mianowicie jadąc w nocy zauważyłem że podświetlenie zegarów bardzo słado świeci i w miarę obrotów zaczyna świecić mocniej. myślałem że to normalne lecz po kilku kilometrach mojej cebrze zaczęło brakować prądu.zaczęła strzelać i gasnąć. na początku na światłach mijania do 3 tyś obr/min było dobrze powyżej znów gasła.po wyłączeniu światel było przez chwilę dobrze.dojechałem do domu naładowałem aku i po przejechaniu 30km na światłach napięcie zginęło całkowicie. zauważyłem że z regulatora napięcia wyciekła jakaś dziwna substancja więc go wymieniłem a napięcia jak nie było tak nie ma.poradźcie jak sprawdzić co nawaliło bo sezon w pełni a skazany jestem na puszkę??pozdro :piwo:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź wszelkie kostki ,łączenia elektryczne,jeżeli wszystko dobrze zacznij od alternatora mógł się przetrzeć,przepalić jakiś obwód i niema ładowania, regulator napięcia też tu odgrywa dużą rolę więc też go sprawdź nic nie znaczy że jest nowy

zapraszam serwis motocyklowy www.motor-garage.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

McPerry dobrze prawi. Sprawdź alternator i zerknij do regulatora (to nic że jest nowy). Ewentualnie zajrzyj w bezpieczniki ale to raczej mało prawdopodobne przy takich objawach. Oczywiście wszystkie kostki i styki muszą być bankowo w dobrym stanie. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw miernik w dłoń i sprawdź napięcie aku, potem odpal silnik i sprawdź napięcie ładowania. Potem włącz światła i dalej sprawdzaj, na obrotach biegu jałowego tez, potem podkręć do 3-4 tys obrotów, i zobacz co sie dzieje na mierniku. Porównaj to z danymi fabrycznymi/z serwisówki. A potem kombinować należy dopiero.

 

P.S. czy mi się zdaje czy gadam jak Yoda ze star warsów? :icon_biggrin:

Edytowane przez Tobik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw miernik w dłoń i sprawdź napięcie aku, potem odpal silnik i sprawdź napięcie ładowania. Potem włącz światła i dalej sprawdzaj, na obrotach biegu jałowego tez, potem podkręć do 3-4 tys obrotów, i zobacz co sie dzieje na mierniku. Porównaj to z danymi fabrycznymi/z serwisówki. A potem kombinować należy dopiero.

 

P.S. czy mi się zdaje czy gadam jak Yoda ze star warsów? :icon_biggrin:

Yoda powiedział by:

Uzwojenie wymienić na sprawne należy bo od oglądania to tylko oczy bolą.

 

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz to juz go nie uruchomie bo nie ma w ogóle napięcia jak przekręcam kluczyk. ładowanie na alternatorze mierzyłem zaraz po pierwszym dniu jak mi się rozładował aku i było spoko 50v a co do akumulatora to tzryma napięcie 12.5v. jak mi odpalił po naładowaniu aku to zmierzyłem napięcie na akumulatorze i przy włączonych światłach miał 11v czyli za mało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim naladuj aku ladowarka, malym pradem ( 1 A ) i dopiero wtedy sprawdzaj ladowanie.

Jeszcze przed sprawdzeniem ladowania sprawdz stan aku mierzac napiecie przy wlaczonych swiatlach zaraz po skonczeniu ladowania i znowu po kilku minutach ( silnik wylaczony ) Jak spadnie za 2 razem ponizej 12V aku jest trafione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i odgrzebuję temat, bo mam podobny problem i pytania. Ja już powoli wymiękam i nie wiem co jest przyczyną (pacjentem jest CBR 600 F1 z 89 roku):

- po ok 30-60km jazdy po mieście przy częstym włączaniu się

wentylatora, na światłach, pada akumulator, muszę odpalić na pych i

jechać bez świateł

- ładowanie na obrotach 14,4V bez obciążenia

- ładowanie z obciążeniem świateł 13,2V

- ładowanie ze światłami i wpiętym na krótko wentylatorem i

światłami stopu 11,8V

- napięcie na wypiętej kostce z alternatora (te 3 kable żółte) 50V

pomiędzy każdymi fazami przy 4tys obr.

- brak oporności pomiędzy tymi kablami z alternatora a masą

- regulator pomierzony miernikiem według serwisówki (oporności pomiędzy

kablami zgodne z serwisówką)

- wymieniłem aku na drugi taki sam (chodzi bez zarzutu w moim drugim moto) i jest nadal mam te same

problemy

 

W związku z tym pytania:

- czy regulator może źle pracować jak jest bardzo nagrzany?

- czy stan kabli (nie wyglądają źle, ale to ma 20 lat) i kostek przy

regulatorze może mieć wpływ na aż tak duże spadki napięć ?

Aha - wczoraj zamiast aku (oczywiście przy zgaszonym moto) wpiąłem

prostownik z amperomierzem - światła biorą ok 6 amper, wentylator 3amp,

stop 2 amp...

 

O co temu motorkowi chodzi, bo ja już wymiękam :) ?!

Edytowane przez lewar131
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...