yemiol Opublikowano 9 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2010 koledzy mam hondę cbr f3 rok prod 98 i potrzbuję szybkiej rady co mogło zię zepsuc i jak to naprawić. a mianowicie jadąc w nocy zauważyłem że podświetlenie zegarów bardzo słado świeci i w miarę obrotów zaczyna świecić mocniej. myślałem że to normalne lecz po kilku kilometrach mojej cebrze zaczęło brakować prądu.zaczęła strzelać i gasnąć. na początku na światłach mijania do 3 tyś obr/min było dobrze powyżej znów gasła.po wyłączeniu światel było przez chwilę dobrze.dojechałem do domu naładowałem aku i po przejechaniu 30km na światłach napięcie zginęło całkowicie. zauważyłem że z regulatora napięcia wyciekła jakaś dziwna substancja więc go wymieniłem a napięcia jak nie było tak nie ma.poradźcie jak sprawdzić co nawaliło bo sezon w pełni a skazany jestem na puszkę??pozdro :piwo: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zielorz Opublikowano 9 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2010 Akumulator, regulator, cewki prądotwórcze, to musisz sprawdzić ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yemiol Opublikowano 9 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2010 regulator jest nowy, cewki w alternatorze sprawdziłem jak jeszcze było napięcie i też są dobre, a akumulator też naładowałem. nie mam pojęcia co to może być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
McPerry Opublikowano 9 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2010 sprawdź wszelkie kostki ,łączenia elektryczne,jeżeli wszystko dobrze zacznij od alternatora mógł się przetrzeć,przepalić jakiś obwód i niema ładowania, regulator napięcia też tu odgrywa dużą rolę więc też go sprawdź nic nie znaczy że jest nowy Cytuj zapraszam serwis motocyklowy www.motor-garage.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DawidP Opublikowano 9 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2010 McPerry dobrze prawi. Sprawdź alternator i zerknij do regulatora (to nic że jest nowy). Ewentualnie zajrzyj w bezpieczniki ale to raczej mało prawdopodobne przy takich objawach. Oczywiście wszystkie kostki i styki muszą być bankowo w dobrym stanie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MYCIOR Opublikowano 9 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2010 Ale sprawdzałeś miernikiem i masz ładowanie?? [zdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tobik Opublikowano 9 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2010 (edytowane) Najpierw miernik w dłoń i sprawdź napięcie aku, potem odpal silnik i sprawdź napięcie ładowania. Potem włącz światła i dalej sprawdzaj, na obrotach biegu jałowego tez, potem podkręć do 3-4 tys obrotów, i zobacz co sie dzieje na mierniku. Porównaj to z danymi fabrycznymi/z serwisówki. A potem kombinować należy dopiero. P.S. czy mi się zdaje czy gadam jak Yoda ze star warsów? :icon_biggrin: Edytowane 9 Czerwca 2010 przez Tobik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 10 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2010 Najpierw miernik w dłoń i sprawdź napięcie aku, potem odpal silnik i sprawdź napięcie ładowania. Potem włącz światła i dalej sprawdzaj, na obrotach biegu jałowego tez, potem podkręć do 3-4 tys obrotów, i zobacz co sie dzieje na mierniku. Porównaj to z danymi fabrycznymi/z serwisówki. A potem kombinować należy dopiero. P.S. czy mi się zdaje czy gadam jak Yoda ze star warsów? :icon_biggrin: Yoda powiedział by: Uzwojenie wymienić na sprawne należy bo od oglądania to tylko oczy bolą. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yemiol Opublikowano 10 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2010 teraz to juz go nie uruchomie bo nie ma w ogóle napięcia jak przekręcam kluczyk. ładowanie na alternatorze mierzyłem zaraz po pierwszym dniu jak mi się rozładował aku i było spoko 50v a co do akumulatora to tzryma napięcie 12.5v. jak mi odpalił po naładowaniu aku to zmierzyłem napięcie na akumulatorze i przy włączonych światłach miał 11v czyli za mało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MYCIOR Opublikowano 10 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2010 Czyli altek, choć w F2 padały regulatory, więc może F3 też ma tą przypadłość. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 10 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2010 Przede wszystkim naladuj aku ladowarka, malym pradem ( 1 A ) i dopiero wtedy sprawdzaj ladowanie. Jeszcze przed sprawdzeniem ladowania sprawdz stan aku mierzac napiecie przy wlaczonych swiatlach zaraz po skonczeniu ladowania i znowu po kilku minutach ( silnik wylaczony ) Jak spadnie za 2 razem ponizej 12V aku jest trafione. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewar131 Opublikowano 16 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2010 (edytowane) Witam i odgrzebuję temat, bo mam podobny problem i pytania. Ja już powoli wymiękam i nie wiem co jest przyczyną (pacjentem jest CBR 600 F1 z 89 roku): - po ok 30-60km jazdy po mieście przy częstym włączaniu się wentylatora, na światłach, pada akumulator, muszę odpalić na pych i jechać bez świateł - ładowanie na obrotach 14,4V bez obciążenia - ładowanie z obciążeniem świateł 13,2V - ładowanie ze światłami i wpiętym na krótko wentylatorem i światłami stopu 11,8V - napięcie na wypiętej kostce z alternatora (te 3 kable żółte) 50V pomiędzy każdymi fazami przy 4tys obr. - brak oporności pomiędzy tymi kablami z alternatora a masą - regulator pomierzony miernikiem według serwisówki (oporności pomiędzy kablami zgodne z serwisówką) - wymieniłem aku na drugi taki sam (chodzi bez zarzutu w moim drugim moto) i jest nadal mam te same problemy W związku z tym pytania: - czy regulator może źle pracować jak jest bardzo nagrzany? - czy stan kabli (nie wyglądają źle, ale to ma 20 lat) i kostek przy regulatorze może mieć wpływ na aż tak duże spadki napięć ? Aha - wczoraj zamiast aku (oczywiście przy zgaszonym moto) wpiąłem prostownik z amperomierzem - światła biorą ok 6 amper, wentylator 3amp, stop 2 amp... O co temu motorkowi chodzi, bo ja już wymiękam :) ?! Edytowane 16 Czerwca 2010 przez lewar131 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.