pawelcbr Opublikowano 6 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2010 Witam Od kilku lat jezdze motocyklem CBR f4 600 99 rok. Ostatnio zauwazylem problem, chyba ze skrzynia lub sprzeglem, cos "strzela" haczy w trakcie jazdy, sprawdzilem to na postoju wrzucajac bieg na podnozce, im wyzszy bieg i wieksze obroty tym glosniej i mocniej haczy. Dzieje sie to na kazdym biegu w nieregularnych odstepach. Ponadto na zgaszonym silniku na luzie przy kreceniu tylnym kołem bylo schychac jakies"przeskoki" badz zegotanie w skrzyni? bylo to kilka przeskokow na jeden obrot kola. Po przejechaniu kawalka, i probie na postoju klolo krecilo sie juz cicho i bez przeskokow. Ktos moze spotkał z czyms takim ? Olej wymieniony ok 5tys temu motul 5100. Raczej bede chcial szukac tej usterki sam, z manualem w reku, wiec bede wdzieczny za wszelka pomoc. pozdrawiam i z gory dziekuje za wszelkie wskazowki i pomoc Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KARDAN-IN Opublikowano 6 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2010 Najpierw sprawdż napęd koła, czyli zębatki i łańcuch-naciąg, w jakim są stanie, bo może to rozciągnięty łańcuch przeskakuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 6 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2010 Łańcuch masz do wymiany :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelcbr Opublikowano 6 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2010 Naped zmienialem cały zebatki JT i łancuch DIDa rok temu i zrobilem nim jakies 6 tys. Tez pierwsza mysl byla ze naped. Chyba ze ktores ogniwko bylo wadliwe ? Naciag jest wmiare ok, jednak faktycznie w jednym miejscu jest naciagniety mocniej w innym luzniej, ale wydaje mi sie to jeszcze w granicach toleracji. Sprawdze jeszcze czy po sciagnieciu łancucha na sucho problem ten wystepuje. Ale jak mialem stary łancuch zuzyty to on owszem "strzelal" podobnie jednak teraz jest troszke inaczej. Bardziej obstawial bym jakies łozysko w skrzyni ze sie rozpadlo, ale czy wystepuje tam cos takiego? co moglo by dac efekt podobny ? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fakir_ Opublikowano 6 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2010 Sprawdź łożysko w tylnym kole, tam są o ile się nie mylę 3 łożyska. Miałem podobnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 6 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2010 Otoz to, zanim zaczniesz demontaz silnikaw poszukiwaniu usterki zacznij od rzeczy do ktorych masz najlatwiejszy dostep a wiec, lancuch, zebatki, kolo, lozyska, gumowy zabierak tylnego kola, etc... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 7 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2010 Jakby się posypało łożysko w skrzyni to by zrobiło "chrup" i koniec jazdy. Zbadaj ten łańcuch i właściwe ustawienie koła. Może zębatka jest krzywa i łańcuch krzywo wchodzi itd. Zdejmij pokrywkę na silniku i kręcąc kołem obserwuj czy łańcuch ładnie wchodzi na zęby czy się podwiesza co jakiś czas. A na odpalonym silniki nie zbliżaj się do łańcucha. :icon_mrgreen: Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelcbr Opublikowano 9 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2010 Wczoraj znalazłem chwile czasu i zacząłem sie dobierac do napedu. Pierwsze co zauwazyłem, to lekki luz zebatki napedowej łańcucha na wałku skrzyni, chodzi o luz poprzeczny, wieloklin trzyma ok, i łancuch jest zbierany odrazu, natomiast zebatka chwieje sie delikatnie na boki, czy to normalnie?? jak zapalilem moto bez łancucha to ta zebatka delikatnie "dzwoni". Po jej sciagnieciu skrzynia pracowala poprawnie, i niebylo zadnych problemow. Łozyska w kole tez sa ok, jedyne co mnie zastanawia to miedzy łozyskami jest tulejka w srodku koła i ona ma luz na boki, ale tak chyba mu si byc, zeby koło kreciło sie na łozyskach ?. Jak narazie zostaje łancuch i powinno pomoc. A jak WY myslicie?? pozdrawiam Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 9 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2010 Musisz bardzo dokładnie umyć łańcuch zębatka powinna mieć luz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GPRK Opublikowano 9 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2010 Na boki na wielowypuście może chodzić. Jak sprawdzałeś łożyska w kole? Tulejka może luźno latać. Ostatnio miałem taką skrzynię gdzie jedno łożysko sie lekko posypało i pod obciążeniem jeden wałek od drugiego się "odsuwał". Doprowadziło to do uszkodzenia zębów, jeśli dobrze pamiętam piątego biegu. Generalnie ciężko jest doradzić jak sie nie słyszy dźwięku i nie wiemy skąd dochodzi. Jak to zwykle bywa trzeba wszystko posprawdzać jedno po drugim Cytuj Smiert Szpionom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelcbr Opublikowano 9 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2010 No tak, dodatkowo zauwazylem ze najwieksze "szarpanie" wystepuje zaraz przy dodaniu gazu np po zmianie biegu lub ruszaniu, manetka na 0 i wcisniecie gazu, nastepuje wlasnie owy problem. Jak by trzymac gaz rownomiernie i caly czas pod obciazeniem łancuch i naped to raczej nic sie niedzieje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.