Skocz do zawartości

Problem z teleskopami


szpiq
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Przepraszam za nieprawidłowe skonstruowanie tematu :notworthy:

Więc posiadam honde cbr f1 (pc23) z 89r.

Ostatnio podczas wymiany łożysk główki ramy, zdziwiłem się okrutnie... Mianowicie przed wyciągnięciem teleskopów do dołu blokuje taki "pierścionek". Na początku go nie zauważyłem i zacząłem siłować się z teleskopem (ciągnąłem go w dół) i nagle usłyszałem syknięcie.... okazało się że pod dekielkami przy manetkach są schowane takie jakby wentle a'la samochodowe. No i sobie uświadomiłem że skoro jakiś mądry człowiek umieścił je w tym miejscu to można regulować ciśnienie. No i w tym momencie rodzi się moje pytanie, gdyż chodząc i pytając się osób naprawde obeznanych w temacie motocykli, każdy rozkładał ręce i stwierdzał że to nie możliwe że w tych modelach nie było takiego rozwiązania... Powiedzcie mi, jakim gazem są wypełnione teleskopy? Można je "dopompować" żeby były miały mniejszy skok? Pozdrawiam i czekam na odp.

P.S.

Ktoś prosił o zdjęcia lecz niestety nie posiadam żadnych takowych na kompie. Jutro przy odrobinie czasu i dobrej pogody zrobię. Mają być widoczne same dekielki z wentlami czy coś jeszcze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o zawieszenie przednie to pompujesz normalnym powietrzem (pompką ręczną):

http://www.larsson.pl/?c=r&no=NzIwMDU4Mg==&t=pompka

 

Ciśnienie max. masz opisane w service manualu. Jak napompujesz za dużo to uszczelniacze może zepsuć przy ostrym dobiciu.

 

Po za tym bardzo ważnym elementem jest odpowiednie dobranie oleju do zawieszenia, jego lepkość 10, 15, 20...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o zawieszenie przednie to pompujesz normalnym powietrzem (pompką ręczną):

http://www.larsson.pl/?c=r&no=NzIwMDU4Mg==&t=pompka

 

Ciśnienie max. masz opisane w service manualu. Jak napompujesz za dużo to uszczelniacze może zepsuć przy ostrym dobiciu.

 

Po za tym bardzo ważnym elementem jest odpowiednie dobranie oleju do zawieszenia, jego lepkość 10, 15, 20...

 

Czyli mój niecny plan z usztywnieniem zawiechy z przodu legł w gruzach? :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wyżej - nie przeginaj z ciśnieniem. Tylko ręczna pompka. Jak dasz za dużo do wysadzi uszczelniacze/uszczelki i będzie bardzo twarde, może "wyklepać" łożyska główki ramy itp. W HD mam takie coś z przodu i z tyłu. Z przodu pompuję w...końcówkę kierownicy. :biggrin: A to dlatego że jest antynurek, fajna rzecz ale jak hamuję przodem i wjadę na nierówności to nieźle trzepie bo przód jest wtedy usztywniony. A z tyłu bardzo się przydaje - kiedyś wiozłem ciężkiego pasażera a sam do lekkich nie należę. Po ustawieniu ciśnienia nawet na najgorszych dziurach i nierównościach tył nie dobił ani razu. :clap: Ogólnie to mam twardo ustawione oba zawiasy bo tak lubię. Ciśnienia oscylują coś wokół 5-15psi jeśli mnie pamięć nie myli, więc bardzo mało. Trudno tyle wbić kompresorem bo jest to szybkie "cyknięcie" tylko.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wyżej - nie przeginaj z ciśnieniem. Tylko ręczna pompka. Jak dasz za dużo do wysadzi uszczelniacze/uszczelki i będzie bardzo twarde, może "wyklepać" łożyska główki ramy itp. W HD mam takie coś z przodu i z tyłu. Z przodu pompuję w...końcówkę kierownicy. :biggrin: A to dlatego że jest antynurek, fajna rzecz ale jak hamuję przodem i wjadę na nierówności to nieźle trzepie bo przód jest wtedy usztywniony. A z tyłu bardzo się przydaje - kiedyś wiozłem ciężkiego pasażera a sam do lekkich nie należę. Po ustawieniu ciśnienia nawet na najgorszych dziurach i nierównościach tył nie dobił ani razu. :clap: Ogólnie to mam twardo ustawione oba zawiasy bo tak lubię. Ciśnienia oscylują coś wokół 5-15psi jeśli mnie pamięć nie myli, więc bardzo mało. Trudno tyle wbić kompresorem bo jest to szybkie "cyknięcie" tylko.

 

Heh grałem kiedyś w paintballa i wiem że 15 psi to naprawde malutko, ale ile mniej więcej to będzie atmosfer? Czy jest jakiś wyznacznik tej górnej granicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ewentualnie http://www.digitaldutch.com/unitconverter/

 

Zajrzyj przede wszystkim w manual. Możesz narobić szkód jeśli nie sprawdzisz odpowiednich wartości.

 

Z ręczną pompką jest taki problem że trzeba szybko zdjąć końcówkę po pompowaniu żeby ciśnienie nie uciekło.

 

Do zawieszeń HD jest taka pompka:

http://ecx.images-amazon.com/images/I/21As...L500_AA300_.jpg

 

Ale nie posiadam tego i nie zamierzam. Aż tak często nie mieszam w ustawieniach żeby kupować specjalną pompkę. Czyli szkoda mi kasy na takie pierdoły. :biggrin:

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A macie może namiary na serwisówkę cbr-ki z 89 roku? Wszystkie co ja znalazłem są od 90... A z autopsji wiem że niby ten sam model ale choćby wartości wymiarów zacisków są inne...

http://www.stephygee.com/600FManual.zip sprawdź tą.

motorynka -> aprilia pegaso 125 '98 -> kawasaki klx 250 '94 -> ktm exc 300 '01 -> sx 125 '06

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na baku mam naklejkę:

FRONT FORK AIR PRESSURE

0-0.4 kg/cm2 0-40 kPa 0-6 psi

Zwiększenie ciśnienia zwiększy siłę tłumienia (najbardziej tłumienie ugięcia).

Serwisówki do F1 nie znalazłem prócz instrukcji Haynesa.

Zaraz sprawdzę tą z linku.

 

EDIT: Tak myślałem - serwisówka do F2 (600 F-M)

Edytowane przez BANANvanDYK
lubisztosuko.gif7,352 osób lubi to.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na baku mam naklejkę:

FRONT FORK AIR PRESSURE

0-0.4 kg/cm2 0-40 kPa 0-6 psi

Zwiększenie ciśnienia zwiększy siłę tłumienia (najbardziej tłumienie ugięcia).

Serwisówki do F1 nie znalazłem prócz instrukcji Haynesa.

Zaraz sprawdzę tą z linku.

 

EDIT: Tak myślałem - serwisówka do F2 (600 F-M)

 

Rozumiem że podane wartości są wartościami skrajnymi? Wiem że zawsze jest jakiś zapas, ale czy w tym przypadku także?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...